Citroën Ami przeszedł face lifting, który sprawił, że model stał się bardziej nowoczesny i atrakcyjniejszy dla klientów. Odnowiony czterokołowiec zostanie zaprezentowany na targach EICMA we Włoszech, które odbędą się w dniach od 7 do 10 listopada.
Odświeżony Citroën Ami zadebiutował publicznie podczas salonu samochodowego w Paryżu, ale po raz pierwszy będzie można zobaczyć nowy model we Włoszech. Citroën już po raz czwarty uczestniczy w Międzynarodowych Targach Rowerów, Motocykli i Akcesoriów (EICMA), najważniejszej wystawie poświęconej jednośladom, która odbędzie się w Milano Rho-Fiera w dniach 7-10 listopada.
Fiat Topolino w Polsce. Ciekawostka w ogłoszeniach sprzedaży
Citroën będzie obecny na targach w obszarze Urban Mobility w przestrzeni Dueruote (pawilon 15, stoisko Q04) i to właśnie tutaj publiczność będzie miała okazję podziwiać nowego Ami. Sympatyczny elektryk cieszy się dużym zainteresowaniem we Włoszech. W pierwszych 10 miesiącach roku utrzymuje pozycję dominującą na rynku elektrycznych czterokołowców w tym kraju z 40,6% udziałem. Ami cieszy się popularnością także w innych krajach europejskich. Od momentu debiutu zamówiono już 65 tys. egzemplarzy tego modelu.
Citroën Ami – prosty i funkcjonalny jak 2CV
Citroën Ami nawiązuje swoją prostotą do legendarnego modelu 2CV. Francuska marka położyła nacisk na symetrię konstrukcji, aby utrzymać koszty pod kontrolą dlatego drzwi pojazdu z każdej strony są identyczne. Oryginalne wymiary modelu zostały zachowane, ale w ramach face liftingu styliści marki wprowadzili zmiany w przedniej i tylnej części pojazdu.
Citroën Basalt w nowej reklamie. Prawie jak w filmie science-fiction
Reflektory, umieszczone u podstawy przedniej szyby i otoczone czarną ramką przypominają oczy i nadają modelowi przyjazny, młodzieńczy charakter. Mocniejsze linie i czyste powierzchnie tworzą odważną sylwetkę, a sześcienne elementy inspirowane klockami Lego chronią zderzaki, jednocześnie podkreślając jego solidność. Linie po bokach pojazdu są nawiązaniem do 2CV z 1948 roku, ponieważ Ami według Citroena to duchowy następca kaczki. Projekt Ami ewoluował dzięki szachownicy widocznej na kołpakach i z tyłu pojazdu. Ten element ma przyciągnąć do salonów młodszą klientelę.
Podobnie jak poprzednik, Ami rozwija prędkość maksymalną 45 km/h i potrafi przejechać 75 km na jednym ładowaniu korzystając z akumulatora o pojemności 5,5 kWh.
Citroën Ami we Włoszech
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z premiery Citroëna Ami na targach EICMA, ponieważ reprezentuje on innowacyjne i oryginalne rozwiązanie w zakresie mobilności, w które bardzo wierzymy i które jest coraz częściej poszukiwane przez rosnącą, zróżnicowaną klientelę” – powiedział Giovanni Falcone, dyrektor zarządzający Citroën Italia.
„Jest to produkt, który doskonale wpisuje się w historyczne wartości Citroëna: zrównoważony rozwój, prostota, komfort i odwaga, i wierzymy, że dołączenie do AMI na imprezie w Mediolanie bardzo dobrze je reprezentuje. Cieszymy się, że w tym prestiżowym miejscu możemy świętować zarówno sukces Citroëna Ami, jak i debiut nowego Ami we Włoszech” – dodał.
Ile kosztuje nowy Citroën C3? Wersje wyposażenia, ceny, silniki
Najnowsze komentarze