Od kwietnia 2020 roku, kiedy Citroën wprowadził na rynek model Ami, mały, elektryczny quadricykl zdobył serca wielu Europejczyków. Do tej pory sprzedano blisko 23 000 egzemplarzy tego modelu na całym świecie, z czego ponad 13 000 trafiło do francuskich klientów. Wygląda na to, że Citroën Ami stał się nową gwiazdą motoryzacji.
Citroën Ami to nie tylko francuski fenomen. Model ten cieszy się dużą popularnością również w innych krajach Europy. Włochy są drugim co do wielkości rynkiem dla Ami, zaraz po Francji. Belgia i Portugalia również wykazują duże zainteresowanie tym modelem. Co ciekawe, w Wielkiej Brytanii, pomimo specyficznych preferencji kierowców, którzy zwykle wybierają samochody z kierownicą po prawej stronie, Ami już zdobył ponad 2.000 przedpremierowych zamówień. Sukces wydaje się być gwarantowany, mimo iż model jest dostępny tylko z kierownicą po lewej stronie.
Popularność Ami spowodowała, że grupa Stellantis, do której należy Citroën, zdecydowała się na wprowadzenie bliźniaczych modeli pod markami Fiat i Opel. Te wersje są dostępne odpowiednio we Włoszech i Niemczech, co dodatkowo zwiększa zasięg i popularność tego innowacyjnego pojazdu.
Ile kosztuje nowy Citroën C3? Wersje wyposażenia, ceny, silniki
Citroën Ami nie jest tylko miejskim pojazdem. Model ten inspirował powstanie limitowanych edycji, takich jak wersja buggy, która zyskała uznanie entuzjastów motoryzacji. Citroën Ami pokazuje, że małe, elektryczne pojazdy mogą odnosić sukcesy na rynku. Są idealnym rozwiązaniem dla osób poszukujących ekonomicznego i ekologicznego środka transportu na krótkie dystanse w miastach i mniejszych miejscowościach. Ami spełnia te oczekiwania, będąc jednocześnie przystępnym cenowo i praktycznym rozwiązaniem na codzienne dojazdy.
I tylko szkoda, że nie ma go w Polsce.
Najnowsze komentarze