W 100% elektryczny czterokołowiec Citroëna, autko nowatorskie, idealne do miasta, które – w zależności od kraju – prowadzić mogą nawet nastolatki, odnosi sukcesy na kolejnych rynkach. Właśnie opublikowano dane, z których wynika, że w Belgii i w Hiszpanii Ami było najpopularniejszym elektrycznym czterokołowcem.
A trzeba sobie zdać sprawę z tego, że w krajach Europy Zachodniej pojazdów trzy- i czterokołowych sprzedaje się całkiem sporo. To sposób na miejskie korki i na trudności z parkowaniem. W połączeniu z łagodniejszym klimatem, niż u nas, jest to całkiem kusząca alternatywa dla wielu mieszkańców tamtych krajów.
W Belgii Ami wprowadzono na rynek w połowie ubiegłego roku. Autko szybko zdobyło uznanie klientów. Wolumen może nie szokuje, ale 214 egzemplarzy zarejestrowanych w ciągu sześciu miesięcy sprawiło, że był to najpopularniejszy elektryczny czterokołowiec w drugim półroczu i drugi najpopularniejszy w ujęciu całorocznym! Jeśli chodzi tylko o drugie półrocze, to Ami wykroiło dla siebie aż 37,5% belgijskiego rynku takich autek!
Zobacz też: Citroën C3 liderem rynku w Belgii
W Hiszpanii, gdzie Ami został wprowadzony na rynek w kwietniu 2021 roku, zarejestrowano do końca grudnia 522 egzemplarze. Kusić może szczególnie sposób finansowania, w którym dzienny koszt posiadania tego autka, to zaledwie 2 euro! To koszt biletu komunikacji miejskiej! Ami w Hiszpanii jest najlepiej sprzedającym się czterokołowcem elektrycznym, stając się również czterokołowcem z największą liczbą rejestracji w drugiej połowie 2022 roku.
Zobacz też: Nowy Citroën C4 liderem w swoim segmencie w Hiszpanii
Poprzez Ami Citroën oferuje odpowiedź na wyzwania związane z mobilnością w mieście, wyzwania bardziej niż kiedykolwiek leżące u podstaw obaw i oczekiwań mieszkańców miasta. Ami to indywidualne rozwiązanie mobilności, które pozwala poruszać się w bezpieczny sposób w pojeździe zamkniętym, w 100% elektrycznym i dostępnym dla wszystkich. Samochód stanowi świetną alternatywę dla komunikacji zbiorowej zapewniając jednocześnie tak oczekiwany dziś z powodu pandemii dystans od drugiego człowieka.
Citroën Ami to prawdziwy fenomen. Dowodem na to jest sukces, który w ciągu zaledwie kilku miesięcy został osiągnięty z klientami, którzy bardzo często wypowiadają się w sieciach społecznościowych, wymieniając najlepsze praktyki lub konkurując o pomysły na personalizację swojego Ami. To autko jest prawdziwym sukcesem zarówno w Belgii i Hiszpanii, ale i w Europie, gdzie od momentu wprowadzenia na rynek złożono już ponad 14.000 zamówień, a 80% klientów to nowi klienci marki Citroën.
Rodzina Ami powiększyła się wraz z pojawieniem się wersji użytkowej My Ami Cargo, innowacyjnego ekonomicznego rozwiązania na rynku, elektrycznego, ultrakompaktowego i zaprojektowanego, aby sprostać nowym potrzebom profesjonalistów w dostarczaniu małych przesyłek na krótkie odległości, czy do podróży wewnątrzzakładowych.
Sukces Citroëna Ami jest również związany z całym nowym ekosystemem opracowanym specjalnie dla Ami, poczynając od cyfrowego poznawania pojazdu, przez zakup on-line, aż po dostawę do domu. Co więcej – Ami nie musi być kupowane u dealera! W grudniu ubiegłego roku prawie połowa egzemplarzy tego modelu została sprzedana w Hiszpanii za pośrednictwem innych środków niż tradycyjny dealer. 54% aut sprzedali dealerzy, reszta sprzedała się poprzez sklepy FNAC i stronę fnac.es.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze