Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Citroën AMI Turbo – koniec z ograniczeniami!

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-01
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 2 minut
840 63
A A
3

Warto przeczytać!

Odszedł Wojciech Korwin-Piotrowski. Wspomnienie o podróżniku i jego Citroënie 2CV

Kup klasyka i jeździj nim cały rok, i latem i zimą! Wywiad z Michałem Kumiegą

Retromobile 2023 – relacja własna. Kampery – indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym!

Nowy Peugeot 3008 III to SUV Coupe. Sensacyjne doniesienia na temat nowych silników!

Citroën rozważa wprowadzenie na rynek nowej odmiany AMI, nazywanej roboczo Turbo. Samochód byłby pozbawiony ograniczeń klasycznej wersji co do prędkości.

Citroën AMI jest ewenementem na skalę światową. Mały, wyglądem przypomina toster, przewiezie dwie osoby, zasięg nie przekracza 75 km ale sprzedaje się znakomicie (przynajmniej z punktu widzenia producenta). Uproszczona budowa jest tutaj zaletą, bo znakomicie wpływa na cenę.

A producent poszedł tak daleko w redukcji kosztów, że drzwi tego niewielkiego pojazdu są takie i dlatego jedne otwierają się w lewo a drugie w prawo, przód i tył to identyczna część z tworzywa, różniąca się tylko światłami. Nie ma tu za dużo metalu (podwozie i konstrukcja), trudno znaleźć jakiekolwiek udogodnienia. Mimo tego AMI kupują dziesiątki tysięcy ludzi i chwalą sobie niskie koszty zakupu oraz jazdy.

Citroën nie ujawnia, jak miałaby wyglądać specyfikacja mocniejszego AMI. Czy będzie to tylko zmiana oprogramowania czy może też większa bateria? Na dzisiaj trudno odpowiedzieć – ale jedno jest pewne. Marka, zachęcona pierwszymi sukcesami, będzie rozwijać ten segment aut (a raczej samochodzików).

Zobacz: nowe samochody Citroën

Citroën AMI Turbo to na pewno dobry pomysł. Gdyby miała to być wyłącznie zmiana w oprogramowaniu, cena nie powinna wzrosnąć znacząco a samochód zyska kolejną zaletę, możliwość jazdy po drogach szybkiego ruchu w mieście. Citroën AMI pojawi się też w końcu w Polsce, chociaż nie znamy jeszcze dokładnej daty. Wydaje się, że nawet nasz rynek, nieco sceptyczny wobec elektryków, powinien przyjąć i zaakceptować takie turbo-AMI, ze względu na jego przystępną cenę.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1.6 8 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AmiCitroenelektryczny Citroen
Udostepnij310Tweet194Udostepnij54
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more