Citroën Ami i Fiat Topolino to przedstawiciele rodziny elektrycznych czterokołowców, które na masowych imprezach motoryzacyjnych zdają się budzić większe zainteresowanie niż wiele pełnoprawnych samochodów. Kształt pudełka, sympatyczny design i przystępna cena nieustannie przyciągają.
Citroën Ami to prawdziwy fenomen, który skupia na sobie spojrzenia wszędzie, gdzie tylko się pojawi. Czterokołowiec zadebiutował na rynku w 2020 roku. Po czterech latach sprzedaży marka potwierdziła sukces pomysłu na tanią mobilność elektryczną osiągając sprzedaż 65 tys. egzemplarzy. Z pomysłu Citroëna skorzystały zresztą inne marki Stellantis. Opel oferuje bliźniaczy model Rocks, a Fiat – Topolino. Zarówno francuski, jak i włoski czterokołowiec został wystawiony podczas tegorocznego salonu samochodowego w Brukseli.
Nowy Citroën C5 Aircross w 95% gotowy do produkcji. Stylowy, komfortowy SUV
Aparycja, którą możemy porównać do pudełka niezmiennie zwraca uwagę na wystawach branżowych kusząc, by sprawdzić co znajdziemy w kabinie i jak dużo przestrzeni oferuje wehikuł o długości zaledwie 2,41 m. Chętnych do tego, by zająć miejsce za kierownicą najmniejszego czterokołowca w ofercie nie brakowało. Bliźniaczy Fiat Topolino, który opiera się na tej samej koncepcji prostoty, ale z nutką włoskiego dolce vita także cieszył się zainteresowaniem.
Czym różnią się Citroën Ami i Fiat Topolino?
Wybór jednego z tych dwóch pojazdów zależy głównie od gustu i przywiązania do danej marki ponieważ zarówno elektryczny silnik o mocy 8 KM, akumulator o pojemności 5,5 kWh, jak i zasięg do 75 km na jednym ładowaniu są takie same. Pojazdy oferują identyczną ilość miejsca w kabinie, analogiczny system otwierania drzwi za pomocą tasiemek, kabel do ładowania ukryty w schowku w drzwiach oraz… ogólny brak wszystkiego.
Szyby boczne są jedynie uchylane a na pokładzie nie ma klimatyzacji. Jako zadaszona alternatywa dla motocykla, czy skutera powinno jednak wystarczyć. Wyposażenie ogranicza się do niewielkiego wyświetlacza komputera pokładowego, uchwytu na smartfon oraz selektora kierunku jazdy. Miejsca wystarczy dla dwóch dorosłych osób oraz niewielkiego bagażu. Oba pojazdy Stellantis wręcz imponują ilością przestrzeni. Jak na swoje gabaryty oczywiście.
Chociaż Citroën Ami raczej prędko się nie znudzi, w ubiegłym roku marka przeprowadziła delikatny face lifting, który zmienił przód pojazdu, koła i dodał żebrowanie po bokach pojazdu jako ukłon w kierunku modelu 2CV, który był wzorem prostoty i stylu przy projektowaniu Ami.
Różnice pomiędzy Citroënem Ami a Fiatem Topolino to przede wszystkim logo producenta, kolory, opcje personalizacji i dodatkowe wyposażenie, a także możliwość zamówienia pozbawionej drzwi wersji plażowej u Fiata. Cena obu modeli na rynku francuskim oscyluje w okolicach 8 tys. euro.
Ile kosztuje nowy Citroën C3? Wersje wyposażenia, ceny, silniki
Najnowsze komentarze