Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Citroën Ami w Polsce! Gdzie można zamówić małego elektryka i ile to kosztuje?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-08-04
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 6 minut
22k
A A
29
Citroen Ami

Citroën Ami pojawił się już na polskich drogach, ale skoro modelu nie ma w oficjalnych kanałach sprzedaży marki, to w jaki sposób możemy zamówić elektrycznego czterokołowca? Importem Ami zajmuje się firma iXAR. Prezes firmy, Paweł Dytko, w rozmowie z Francuskie.pl przyznał, że zainteresowanie osobliwie wyglądającym francuzem w naszym kraju jest naprawdę duże.

Nowy Citroën Ami zadebiutował na rynku w 2020 roku i chociaż wielu malkontentów wątpiło w powodzenie projektu, samochodzik o pudełkowatym kształcie zdobywa coraz większą popularność na kolejnych rynkach europejskich. Citroën nie dodał jeszcze Ami do polskiej oferty, ale model można zamówić za pośrednictwem firmy iXAR, która w tym roku przekazała już pierwsze egzemplarze swoim klientom. Rozmawialiśmy z prezesem firmy, Pawłem Dytko, który opowiedział nam o Ami, rozwoju oferty microcarów oraz rosnącym zainteresowaniu małym Citroenem w Polsce.

Peugeot 408 – reklama

Od czego to wszystko się zaczęło?

– Od 2017 roku firma iXAR jest zaangażowana we własny projekt elektrycznego microcara, o takiej samej nazwie iXAR. Startowała też w konkursie „rządowym” Elektromobility Poland. Konkurs zakończył się w wiadomy sposób – niestety nie udało nam się uzyskać wsparcia i finansowania na rozwój własnego pojazdu. Potem nadszedł okres pandemii Covid, kryzys na rynku motoryzacyjnym i wojna na Ukrainie dlatego od 2022 roku postanowiliśmy zmienić strategię firmy. Chwilowo odkładamy na bok własny projekt i rozwijamy sprzedaż elektrycznych micro carów w Polsce. Pierwszy był właśnie Citroen Ami – opowiada Paweł Dytko.

Dla kogo przeznaczony jest Citroën Ami?

– Rozwój auta obserwowaliśmy od dawna i kiedy pojawiła się możliwość sprowadzenia modelu do polski od razu z niej skorzystaliśmy! Citroën Ami jest dokładnie takim pojazdem, jaki chcieliśmy sami zbudować, tylko w niższej specyfikacji homologacyjnej. Nasz projekt miał kategorię L7 dla użytkowników co najmniej 16 letnich z prawo jazdy kat. B1. Ami to kategoria L6, czyli czterokołowiec lekki. Do prowadzenia wystarczy mieć ukończone 14 lat oraz prawo jazd kat. AM.

Zobacz także: Citroën AMI został skopiowany przez Chińczyków. Ma jednak cztery miejsca i większy zasięg!

Dostępność dla młodych ludzi to jeden z największych atutów modelu, ale oczywiście nie jest to pojazd dla każdego, czterokołowiec ma pewne ograniczenia. Mały Citroën o mocy 8 KM sprawdzi się przede wszystkim dla osób, które użytkują auto w centrum miasta. Maksymalna prędkość Ami wynosi bowiem 45 km/h. Pan Paweł żałuje trochę, że nie ma drugiej, mocniejszej wersji bo możliwość uzyskania prędkości 60 km/h pewnie powiększyłoby grono chętnych na microcara.

Skąd sprowadzacie Ami i ile wynosi cena?

– Kupujemy samochody we Francji – używane, niestety. Zakup nowego jest bardzo trudny, a czas oczekiwania wydłużony dlatego poszliśmy na początek w pojazdy z drugiej ręki, ale dzięki temu cena dla klienta w Polsce jest troszkę bardziej atrakcyjna. Na życzenie klienta oczywiście możemy sprowadzić nowy pojazd, ale wtedy cena będzie oscylowała w okolicy 50 tys. zł brutto, co w przypadku microcara może być sporym wydatkiem. Używane egzemplarze kosztują w zależności od wersji ok. 35 tys. zł.

Czy zainteresowanie Ami jest duże?

– Zainteresowanie jest większe niż nasze możliwości importu tych aut! Ale nie są to też setki chętnych. Grupa potencjalnych klientów, którzy oczekują na te auta liczy kilkanaście osób. Biorąc pod uwagę ilość obserwujących ten pojazd na portalach ogłoszeniowych, widzimy że Ami budzi spore zainteresowanie! Oferujemy auto od kwietnia i do tej pory sprzedaliśmy w Polsce kilka egzemplarzy w różnych wersjach kolorystycznych oraz 3 sztuki Ami za granicę.

Czy oferujecie finansowanie dla takich zakupów?

– Tak, mamy taką możliwość w jednej z firm leasingowych, dlatego jak najbardziej pojazd można zakupić od nas w ten sposób.

IMG 6834 1024x770 1 Wiadomości

Co powinno przekonać klienta do zakupu AMI?

– Przede wszystkim niezwykły wygląd. Citroën Ami wzbudza zainteresowanie prawie tak, jak samochody sportowe. Poza tym, model ma niską cenę, zwłaszcza w porównaniu z innymi pojazdami elektrycznymi. Klientów powinna przekonać również prostota, łatwość parkowania, możliwość ładowania z gniazdka 230V, niskie koszty użytkowania, a także pewna przygoda – samochód prowadzi się przecież inaczej niż zwykłe auto.

Zobacz także: Nowy Citroën C5 X: „Wow! Nie spodziewałem się takiego komfortu”

Czy klienci mają możliwość odbycia jazdy testowej?

-Tak, zapraszamy wszystkich chętnych do Nysy, albo prosimy naszych klientów, pierwszych właścicieli Ami z Poznania i Wrocławia o możliwość zaprezentowania modelu kolejnym osobom. Większość klientów nie miała jeszcze okazji choćby nawet zobaczyć tego auto na żywo.

Jak wygląda rynek microcarów w Polsce, czy trudno jest znaleźć klientów na te pojazdy?

-Tak jak wspomniałem wcześniej, kiedy podjęliśmy decyzje o wstrzymaniu rozwoju naszego projektu auta iXAR zaczynamy budować rynek zbytu na te pojazdy. Microcary niestety nie mają obecnie raczej dobrej opinii w Polsce. Być może dlatego, że zawsze były to relatywnie drogie auta. Niestety ich wygląd i jakość wykończenia też nie były zbyt dobre. Do tego dochodził również napęd hałaśliwymi dieslowskimi silnikami. Całokształt nie prezentował się zbyt atrakcyjnie.

Liczymy na to, że microcary w wersji elektrycznej to jest zupełnie inna jakość, nowi klienci i inne postrzeganie tych pojazdów. Nasza firma właśnie sprowadziła kolejna markę i microcara do Polski w kategorii L7, pod koniec roku planujemy następną, dlatego liczymy na to, że ten rynek będzie rozwijał się coraz lepiej.

Zobacz także: Ponad 50 nowości! Citroën, Dacia, Peugeot i Renault – nowe samochody 2022-2028

Czy oferujecie przeróbki Ami?

-Tak, staramy się troszkę uatrakcyjnić sprzedawane egzemplarze – niestety w tym fabrycznym szarym, matowym kolorze Citroën Ami nie wygląda aż tak świetnie. Na życzenie potencjalnego klienta malujemy całe nadwozia, dodajemy też czarne dodatki co mocno poprawia cały wygląd modelu.

Zrobiliśmy też jedną wersję plażowo-terenową „cross”  i planujemy zbudować na bazie Ami wersje przeznaczoną na pola golfowe. Mamy mnóstwo pomysłów na ten samochodzik :-)

Bardzo dziękujemy za rozmowę!


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 6824 1024x766 1 WiadomościCitroen AmiIMG 6827 1024x793 1 WiadomościIMG 6829 1024x734 1 WiadomościIMG 6832 1024x768 1 WiadomościIMG 6834 1024x770 1 Wiadomości
3.4 34 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

citroen traction avant v6 Wiadomości

Jak przyspieszał i ile palił Citroën Traction Avant V6 LA 15 CV?

2025-11-15
samochod roku 2025 litwa 02 Wiadomości

Nowy Citroën C5 Aircross, Opel Grandland i Dacia Bigster walczą o litewski tytuł „Samochodu roku”

2025-11-15

Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?

2025-11-15

Nowy Citroën C4 Picasso 2.0 HDi z automatem za 115.900 zł. Wcale nie tak dawno!

2025-11-15
Tagi: Citroenelektryczny CitroenAmiiXAR
Udostepnij7624Tweet4765Udostepnij1334
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
29 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    3023 udostępnienia
    Udostepnij 1209 Tweet 756
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2056 udostępnienia
    Udostepnij 822 Tweet 514
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1106 udostępnienia
    Udostepnij 442 Tweet 277
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6447 udostępnienia
    Udostepnij 2579 Tweet 1612

Testy samochodów

dacia jogger extreme 140 czyli z hybryda pod strzechy 06 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger Extreme hybrid 140, czyli z hybrydą pod strzechy

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-12-11
renault symbioz e tech full hybrid 145 esprit alpine kiedy captur to za malo 004 Wiadomości
Testy

Test: Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145 esprit Alpine – kiedy Captur to za mało

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-01-19
citroen xantia 2000 109 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën Xantia 1.8 8V 90 KM – tani sposób na kupno hydropneumatyka. Pierwsze wrażenia po kilkuset kilometrach. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-02-03
nowy citroen c3 aircross i e c3 aircross pierwsza jazda 034 Wiadomości
Testy

Nowy Citroën C3 Aircross i Citroën ë-C3 Aircross 2025 – pierwsza jazda

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-02-06
028. Renault Talisman Intens 150 KM w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Renault Talisman Intense 1.7 bluedCi 150 EDC – oszczędny, przestronny i bardzo dobrze wyglądający samochód klasy średniej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-02-15

Najnowsze komentarze

  • Arczi_NH - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?

Zobacz też

Peugeot, Citroën, Opel i DS Automobiles mają nowe, prowokacyjne motta

Dealerzy Stellantis dostaną większe premie za sprzedaż samochodów elektrycznych

Ruszyła pierwsza w Polsce wystawa car designu – renaultpassion.pl

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
29
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz