Citroën AMI może zabrać na pokład 40 lekkich ogniw słonecznych, które zapewnią mu ładowanie. Takie rozwiązanie przygotowano na wyprawę przez Afrykę.
Niedawno informowaliśmy Was o pomyśle wyprawy czterema elektrycznymi Citroënami AMI przez Afrykę. Jednym z wyzwań, słusznie podnoszonych przez nasze Czytelniczki i Czytelników w komentarzach była kwestia ładowania. Ekipa La Croisière Verte dokonała przełomu, tworząc mobilną elektrownię słoneczną, składającą się z 40 paneli solarnych, którą umieszczono we wnętrzu każdej z czterech Citroënów AMI cargo, przeznaczonych do udziału w specjalnej, ekologicznej ekspedycji.
Zobacz: Testy samochodów Citroën. Pomiary, opinie, spalanie
Każdy z pojazdów uczestniczących w projekcie La Croisière Verte jest w pełni autonomiczny, a zasilanie oparte jest wyłącznie na odnawialnej energii słonecznej, bez potrzeby wsparcia z zewnątrz. To sprawia, że Citroën AMI staje się najlżejszym i najbardziej kompaktowym pojazdem ekspedycyjnym na świecie, który nie generuje żadnych emisji CO₂.
Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje
Panele zostały wykonane z kompozytów, co zapewnia im niezwykłą lekkość – cały system 40 ogniw waży zaledwie 79 kg. Kluczową rolę w tej technologii odegrały zaawansowane elementy fotowoltaiczne dostarczone przez Maxeon Solar Technologies ze Stanów Zjednoczonych. Uczestnicy planują – dzięki powiększonym akumulatorom – codziennie przejechać od 6:30 do 9:30 około 100 kilometrów, następnie zrobić przerwę na ładowanie i zrobić kolejne 100 kilometrów, by po południu rozłożyć obóz na trzecie ładowanie, by mieć energię następnego dnia rano. Celem wyprawy jest przejechanie około 200 kilometrów średnio dziennie. Maksymalna prędkość AMI to 45 km/h.
Wyprawa La Croisière Verte rusza 28 października. Trasa wiedzie z Maroka do Kapsztadu. Ambicją uczestników jest przejechanie całości w trybie elektrycznym. Citroën AMI nie jest na razie dostępny w Polsce.
100 lat po Czarnej Wyprawie, Citroën AMI pojedzie z Maroka do Kapsztadu: “La Croisière Verte”!
Najnowsze komentarze