Citroën ASO 11 z Gdyni wypowiedział umowę dealerską importerowi samochodów Citroën. To druga firma, w która w krótkim czasie po Peugeot Rita z Kielc kończy współpracę z francuskim producentem. Według naszych informacji do takiego kroku przygotowuje się co najmniej kilka innych salonów marek PSA.
Zakończenie umowy o współpracy odbędzie się prawdopodobnie za porozumieniem stron. ASO 11 zmienia zupełnie profil działalności i nie będzie zajmować się branżą motoryzacyjną.
Kilkukrotnie informowaliśmy już na łamach Francuskie.pl o niepokojach w sieciach dealerskich marek Citroën, Opel i Peugeot. Dealerzy są niezadowoleni z warunków współpracy, a niska sprzedaż nie pozwala osiągać zysków. W tej sytuacji niektórzy z nich rozważa zakończenie współpracy z PSA. Sytuacja na rynku motoryzacyjnym jest bowiem trudna. Zmniejszone zainteresowanie nowymi samochodami powoduje, że niektóre marki opuszczają Europę, inne szukają oszczędności. Całą branżę czeka najprawdopodobniej poważna transformacja.
Decyzje biznesowe francuskiego koncernu, zmierzające najwyraźniej do przeniesienia większości elementów łańcucha wartości do wewnątrz, poprawiające sumaryczny wynik finansowy, mają swoje konsekwencje w rynku dealerskim. PSA od kilku lat konsekwentnie ogranicza koszty funkcjonowania sprzedaży, jednocześnie budując własne centra kompetencyjne w zakresie napraw i części zamiennych. Po to powstała, obecna także w Polsce, marka Eurorepar.
„Relacje pomiędzy Citroën Polska a dealerami sieci marki opierają się na wzajemnym zaufaniu oraz poufności, dlatego też nie komentujemy naszych indywidualnych relacji z partnerami ani też potencjalnych zmian w sieci” – takie krótkie oświadczenie otrzymaliśmy ze strony importera.
Najnowsze komentarze