Citroën AX to rodzinna limuzyna? Wydawałoby się, że takie określenie to przesada, a jednak! Producent właśnie w taki sposób określał swój samochód. Zanurzmy się w lekturze broszury o AX, która została wydana w 1987 roku.
Żaden inny samochód w tej klasie nie może się równać z AX pod względem osiągów, oszczędności, przestrzeni, trzymania się drogi i jakości. Kompaktowe tylne zawieszenie zapewnia AX najlepszy stosunek przestrzeni w swojej klasie. Gama 3-drzwiowych hatchbacków AX zapewnia komfort i styl podróżowania nawet 4 pasażerom, nawet podczas najdłuższych podróży. AX czuje się równie dobrze na autostradzie, jak i w mieście. Pod elegancką, aerodynamiczną maską kryje się całkowicie nowy, lekki silnik ohc o niskim współczynniku tarcia, który przewyższa każdy samochód w swojej klasie. Niezależnie od tego, czy wybierzesz silnik o pojemności 954 cm3, 1124 cm3 lub 1360 cm3, AX zapewnia osiągi i oszczędność, które wcześniej były niemożliwe do osiągnięcia.
Niskie zużycie paliwa jest wynikiem wyjątkowego stosunku mocy do masy AX i równie wyjątkowej aerodynamicznej konstrukcji samochodu. Współczynnik oporu powietrza modelu AX wynosi 0,31, co jest znakomitym wynikiem jak na tak mały samochód. Dzięki innowacyjnej konstrukcji i najbardziej zaawansowanym technikom produkcji, solidny AX jest o około 100 kg lżejszy niż przeciętne auto w swojej klasie. To więcej niż średnia waga jednego pasażera. Wystarczy wcisnąć gaz, aby zauważyć różnicę.
Inżynierowie Citroena poświęcili nie mniej uwagi kosztom eksploatacji i interwałom serwisowym. AX wymaga przeglądu co 15.000 km i wymiany oleju co 7500 km. Wszystkie elementy pod maską są łatwo dostępne, dzięki czemu serwisowanie i wymiana części są szybsze, łatwiejsze i tańsze. Twój AX spędzi mniej czasu w warsztacie, a więcej na drodze. A to musi być dobra wiadomość, gdy odkryjesz czystą radość z jazdy AX. Niska masa własna AX wpływa korzystnie na oszczędność paliwa, osiągi i prowadzenie. Układ kierowniczy jest o wiele lżejszy, a „długi skok” zawieszenia zapewnia płynną i stabilną jazdę na nierównych nawierzchniach bez poświęcania dokładnej kontroli i szybkich reakcji. Może przewyższać wiele mocniejszych samochodów na trudnych drogach. Na motocyklach przy wyższych prędkościach
Wytrzymała konstrukcja i aerodynamiczna konstrukcja sprawiają, że jest cichy i stabilny, zapewniając uspokajające „wyczucie” dużego samochodu. Żaden inny samochód w tej klasie nie przebije AX pod względem osiągów, oszczędności, przestrzeni i przyczepności. Trudno się temu dziwić, ponieważ jest to najnowsza gama samochodów w Europie. Każda powłoka nadwozia jest całkowicie zanurzona w antykorozyjnym procesie kataforetycznym, dzięki czemu każda część jest chroniona. Ergonomiczne, wspomagane komputerowo projektowanie rozwiązuje problemy jeszcze przed wykonaniem prototypu.
Nie pozostaje nic innego jak zobaczyć się w salonach Citroëna, prawda?
Najnowsze komentarze