Citroën AX na daleką wyprawę? Czy zapewni odpowiedni poziom komfortu i nie zrujnuje budżetu? Pewien amerykański biznesmen dostaje od żony nietypowe zadanie: kupić wędzonego łososia. Tak rozpoczyna film Citroëna „A Fish Out of Water” z 1989 roku z AX-em w roli głównej
Aby zdobyć to, o co prosiła żona, biznesmen musi dostać się do Highlands w Szkocji, ale jest jeden mały problem – potrzebuje samochodu i to nie byle jakiego. W poszukiwaniu odpowiedniego modelu udaje się do salonu i przedstawia swoje wymagania: „szybki, wygodny i nie zrujnuje mojego budżetu”. Z lekkim zdziwieniem spogląda w kierunku modelu, który znalazła dla niego obsługa i kręci z niedowierzaniem głową. „Co to jest? – pyta mężczyzna z niesmakiem w głosie”. To Citroën AX odpowiada pani z obsługi z dumą w głosie i zaprasza do wnętrza.
Biznesmen ledwo wciska się za kierownicę, ale zaraz poznaje zalety samochodu: przesuwane przednie fotele, regulowane nawiewy, elektryczne szyby, centralny zamek oraz apetyt na paliwo, który w tym modelu jest znikomy.
Sceptycznie nastawiony do samochodu biznesmen, w końcu przekonuje się do auta. Citroën AX dostarcza komfortu, mieści się w najmniejsze miejsca parkingowe i nie wymaga częstych wizyt na stacji. Poza tym, ma duży bagażnik, który zaskoczył, gdy w końcu udało się znaleźć poszukiwany towar. Nawet nie przypuszczał, jak wiele pudełek z łososiem może zmieścić się do małego AX-a. Podróż kończy się w salonie dealerskim Citroena.
Żartobliwy film promocyjny przedstawia historię z samochodem w roli głównej, prawie jak w kinie.
Najnowsze komentarze