Ogromne powodzenie, jakie zdobył sobie na całym świecie samochód Citroen typ B. 14 z 1927 roku, dowodzi, że wielki konstruktor francuski stworzył wóz naprawdę doskonały. W istocie, niepodobna znaleźć drugiego samochodu, któryby, przy równie niskiej cenie, odznaczał się tak pięknym wyglądem zewnętrznym i takiem wykończeniem wszystkich, najdrobniejszych nawet szczegółów, a który by był przytem równie szybki i równie wytrzymały, jak Citroen B14.
Wyekwipowanie wozu, absolutnie kompletne, zawiera między innymi specjalny filtr do benzyny, filtry do powietrza i oliwy. Wszystko jest łatwo dostępne. Hamulce servo Citroena na licencji Westinghouse działają na wszystkie cztery koła. Blok silnika przymocowany jest do podwozia w czterech punktach, tworząc z nim całość absolutnie jednorodną i nigdy nie wibrującą, co, naturalnie, podnosi wytrzymałość całej konstrukcji. Zawieszenie podwozia zostało jeszcze bardzIej udoskonalone. Resory tylne przedłużono.
Samochody B14 odznaczają się luksusem, nieznanym w żadnych innych samochodach tej ceny, a przytem posiadają linję nadzwyczaj wytworną i elegancką, Wybór karoseryj jest nadzwyczaj obfity, gdyż istnieje dwanaście różnych typów karetek, tak, że każdy może dobrać sobie wóz według swego gustu. Citroen jest jedynym konstruktorem, który potrafił naprawdę zastosować na europejskim gruncie amerykańskie metody produkcji, i który połączył amerykańskie dążenia do komfortu i pewności jazdy z europejskiem dążeniem do ekonomji. Samochody Citroen były od początku budowane w myśl tych właśnie zasad.
Artykuł pochodzi z czasopisma Auto, r. 1928. Wielkopolska.
Najnowsze komentarze