Chat with us, powered by LiveChat

Citroen będzie miał nowego dyrektora generalnego?

9 633

Według informacji opublikowanej przez magazyn Automobilwoche, Citroen wkrótce będzie miał nowego szefa. Linda Jackson, która obecnie pełni najwyższe stanowisko we francuskiej firmie przejmie inną funkcję w Grupie PSA.

Według Automobilwoche.de już wkrótce nastąpią przetasowania na szczycie firmy Citroen. Linda Jackson, która pełni stanowisko dyrektora generalnego francuskiej marki od 2014 roku, otrzyma nową rolę w PSA.

Jako następcę dla Brytyjki, niemiecki magazyn wymienia Vincenta Cobee, który wcześniej był szefem produkcji Mitsubishi. Cobee opuścił szeregi japońskiego producenta samochodów, podobnie jak wielu innych czołowych dyrektorów Aliansu po aresztowaniu byłego dyrektora Carlosa Ghosna w listopadzie ubiegłego roku. Vincent Cobee wcześniej pracował w Nissanie, gdzie był odpowiedzialny za markę Datsun.

Grupa PSA na razie nie skomentowała informacji na temat zastąpienia Lindy Jackson, ale przyznała, że Cobee jest członkiem zespołu zarządzającego Citroena.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
BartoszKolotexas910gusKoloKolo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

To oczywiście tylko jakieś przypuszczenia, spekulacje. Tym niemniej trzeba jednak podkreślić, że Citroen pod kierownictwem Lindy Jackson jako JEDYNA z firm koncernu PSA, a także jeden z niewielu znaczących producentów samochodów w Europie odnotował wyraźny wzrost sprzedaży swoich samochodów (wszystkim niedowiarkom sugeruję zajrzeć do ogólnie dostępnych danych ACEA) w 2019 r. Być może Linda Jackson „przymierzana” jest do wysokich (najwyższych?) stanowisk w koncernie PSA. Czy tak się stanie zobaczymy. Zaś co do menedżerów przemysłu motoryzacyjnego „wolnych i do wzięcia” to rzeczywiście w ostatnim czasie przybyło ich sporo, po tym jak ich „holownik” czyli Obywatel GC znalazł się pod poważnymi oskarżeniami… Czytaj więcej »

Kolo
Gość
Kolo

Tylko, że pod jej rządami Citroen stał się firma przeciętną, niczym się nie wyróżniającą, robiąca zwykłe samochody, z silnikami (jak w całym PSA) o niewielkich pojemnościach i niedużych mocach lub mocno wysilonych (może poza 2.0 HDi). Do tego Citroen ma najgorszą ofertę w całym PSA, bo raz, że niekompletna (brak kompaktu, segmentu d, suwa w segmencie d, nie wspomnę o e, podczas gdy Opel i Peugeot mają kompletną gamę), to te które już są wyglądają jak jeżdżące pokemony (może poza C3 i C5 aircross). Do tego rezygnacja z wizytówki firmy – komfortowego zawieszenia, z którego była ona znana na świecie… Czytaj więcej »

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Jest jeden problem. Marki nieprzeciętne, bardzo mocno się wyróżniające, albo już nie istnieją, albo stoją nad przepaścią. Można je wspominać, ekscytować się nimi, ale trudno istnieć na rynku masowym będąc odmiennym. Ludzie odmienności się boją. Nie istnieje Saab, Alfa Romeo też robi bokami. Lancia też pewnie niebawem zniknie, historia motoryzacji zna mnóstwo takich przypadków.

Kolo
Gość
Kolo

Prawda co do ww. marek i jednocześnie żal Saaba, ale i Lancii czy Alfy, które mogą do niego dołączyć. Kłopoty ma też Jaguar i Landrover. Tyle tylko, że gama modelowa zarówno Opla jak i Peugeota jest bogatsza niż Citroena i do tego nowocześniejsza i to nie tylko jeśli chodzi o konstrukcje i co chwila nowe modele, ale też jak już słyszymy napędy, które w nich już są lub nie długo tam zagoszczą. Citroen został w tyle za Oplem i Peugeotem. P. S. Drodzy mogomaniacy, spójrzcie na Volvo, które nie tylko wróciło do żywych, ale ciśnie Niemców jak nigdy dotąd. Także… Czytaj więcej »

Kolo
Gość
Kolo

Ma Pan rację, że ludzie odmienności się boją. Na pewno ludzie w Polsce. Smutne to, bo prawie każdy jeździ vagiem lub Fordem Mondeo.

Roman
Gość
Roman

Z pewnością był cały szereg wspaniałych marek samochodowych, które w historii motoryzacji zapisały się jako producenci wspaniałych samochodów. Przeszły do legendy, a pamiętają o nich tylko fani motoryzacji. Obecnie postępuje koncentracja przemysłu samochodów osobowych i w praktyce dla masowego odbiorcy w całym świecie liczą się producenci (koncerny) liczone na palcach obydwu rąk i z reguły w ramach danego koncernu istnieje coś takiego jak pozycjonowanie danej marki. Akurat w ramach koncernu PSA marce Citroen przypadł segment budowy najbardziej popularnych samochodów i to przynosi zyski, a to dla akcjonariuszy koncernu liczy się najbardziej. Wszelkie ochy, achy, jęki jakie to wcześniej były samochody… Czytaj więcej »

Kolo
Gość
Kolo

Niestety to prawda. Szkoda tylko, że tak spozycjonowano Citroena. Na szarym końcu. Szczególnie, że to nie jest zrozumiałe biorąc pod uwagę obecność Opla w koncernie PSA i tradycję komfortu i innowacyjności Citroena, jego potencjał wizerunkowy, legendę. No, ale cóż. Takie życie, ktoś w PSA podjął decyzję i musi tak być: 1 DS, 2 Peugeot, 3. Opel, 4 Citroen. Trzeba z tym żyć, pogodzić się że nie będzie już DS, XM, CX, C5 czy C6, a przynajmniej nie takich jakie były lubiane przez fanów marki. Nadeszła era Peugeota i chude lata dla cytryny. Każdy koncern ma swoją Skodę, jest ona w… Czytaj więcej »

texas910gus
Gość
texas910gus

Obecna gama Citroena odcina się kompletnie od swojej tradycji, przedziwne. W Polsce rozwiązania Citroena były nazywane nietypowymi, dziwnymi, owszem takie były ale Niemcy czy Szwajcarzy nazywali je innowacyjnymi i awangardowymi. W Niemczech i Szwajcarii marka Citroen ma bardzo dobrą opinię, lepszą niż Peugeot i Renault ale opinii się w salonach nie kupuje. Oni się dziwią jak można nie produkować następny c4 i c5 oraz dużych wygodnych aut skoro dorobiły sie bardzo dobrych opinii. Kiedyś Citroen produkował auta dla Europejczyków, ludzi inteligentnych, ludzi na poziomie, kiedyś te auta miały wysoką technologię. Może to nie tylko citroen się zmienił. Klienci doceniają wysoką… Czytaj więcej »

Bartosz
Gość
Bartosz

Nareszcie jakaś pozytywna wiadomość