Citroën Berlingo został wyróżniony tytułem „Furgonetka roku”, przyznanym podczas drugiej edycji konkursu „Marcas e Modelos do Ano Locarent”.
Produkt koncernu Stellantis powstaje w centrum produkcyjnym w Mangualde i jest najlepiej sprzedającym się vanem Citroëna. Berlingo dodaje to nowe wyróżnienie do swojej szerokiej listy nagród, która obejmuje takie tytuły, jak „International Van of the Year” zdobyte w latach 1997 i 2019.
Nagrody w plebiscycie „Marcas e Modelos do Ano Locarent” przyznawane są przez pierwszą w 100% portugalską wypożyczalnię powstałą w wyniku partnerstwa Caixa Geral de Depósitos Group i Novo Bank.
Zwycięstwo wśród modeli komercyjnych furgonetki produkowanej w Portugalii wynika z jej popularności rynkowej (liczba pojazdów i klientów), jaka jest efektem cech, które są preferowane przez portugalskich klientów profesjonalnych: niezawodność, solidność, niezawodność, trwałość, komfort i jakość, a wszystko to podkreślone niskimi kosztami eksploatacji.
To już druga edycja corocznych nagród Locarent, które wyróżniają dziewięć modeli z różnych segmentów, które najbardziej wyróżniały się w poprzednim roku kalendarzowym.
Zaprezentowany w swojej pierwszej generacji w 1996 roku, Citroën Berlingo szybko stał się bohaterem na rynku profesjonalnym, stając się prawdziwą historią w segmencie lekkich pojazdów użytkowych (LCV). Produkowane w Stellantis Production Center w Mangualde, Berlingo stanowiło w 2020 roku 51% wszystkich pojazdów opuszczających tę fabrykę. W ten sposób model ma silny wkład w krajowy PKB, bo wiele aut trafia na eksport, a tym samym ma znaczący wpływ na saldo portugalskiego bilansu handlowego. Do tego dochodzą oczywiście bezpośrednie implikacje dla zatrudnienia, biznesu i struktury przemysłowej regionu Centralnego.
Pod względem nagród obecna generacja Citroëna Berlingo wyróżniona przez Locarent wyróżnia się również zdobyciem trofeum „International Van of the Year”, przyznanego w 2019 roku przez najbardziej uznanych specjalistów w branży, powtarzając wyczyn osiągnięty w 1997 roku przez pierwszą generację tego modelu.
Istnieje wiele zalet, które podkreślają sukces Citroëna Berlingo wśród profesjonalnych klientów i które pozwalają mu zaprezentować się jako funkcjonalny, praktyczny, wygodny i dostosowany do swoich czasów pojazd zapewniający coraz bezpieczniejszą i spokojniejszą jazdę.
Berlingo jest dostępne w dwóch wersjach nadwozia – M (masa całkowita 2.020/2.390 kg) i XL (masa całkowita 2.370/2.400 kg). Warto też zwrócić uwagę na argumenty takie jak użyteczna pojemność do 3,8 m³ (wersja M) lub 4,4 m³ (XL) , możliwość transportu do 2 europalet (XL), zoptymalizowana szerokość, wysokość użytkowa 1,27 m, długość użytkowa do 1,82 m lub wyposażenie w trzy siedzenia z przodu.
W roku, w którym w Portugalii pojawi się w pełni elektryczne ë-Berlingo van, gama Berlingo rozrośnie się ze względu na jednostki napędowe. Aktualnie można wybierać spośród siników 1.5 BlueHDi, proponowanych w trzech wariantach mocy: 75 KM, 100 KM i 130 KM, wszystkie wyposażone w manualną skrzynię biegów. Najmocniejsza odmiana dostępna jest także z z automatyczną skrzynią biegów EAT6. Asortyment z nadwoziami M i XL obejmuje 4 wersji: Control, Club, Driver i Worker. Wkrótce do gamy dołączy wersja w pełni elektryczna.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze