poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën Berlingo to 15-milionowy samochód z fabryki marki w Vigo

Święto w fabryce marki w Hiszpanii

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-05-10
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
72 3
1
64
UDOSTĘPNIEŃ
213
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Citroën Berlingo stał się 15-milionowym pojazdem wyprodukowanym w Stellantis Vigo. Z tej okazji w fabryce zorganizowano specjalne wydarzenie, w którym wzięli udział pracownicy, dyrekcja i zaproszeni goście.

Szary Citroën ë-Berlingo w kolorze Artense, przeznaczony na rynek hiszpański, jest 15-milionowym pojazdem wyprodukowanym przez centrum Stellantis Vigo. Berlingo jest szczególnie charakterystycznym modelem dla Vigo, ponieważ jest najdłużej produkowanym autem, 26 lat w produkcji i najwięcej ich wyprodukowano do tej pory: 3.066.122 sztuk.

Citroën Berlingo jest częścią rodzinnej historii, której produkcja rozpoczęła się w Vigo w 1996 roku. Od tego czasu wyprodukowano trzy generacje tego pojazdu, osiągając w fabryce wynik ponad trzech milionów egzemplarzy. W 2018 roku wprowadzono na rynek trzecią generację tego wielofunkcyjnego modelu użytkowego, a w 2021 roku pojawi się wersja w 100% elektryczna.

Aby upamiętnić to wydarzenie, zrobiono pamiątkowe zdjęcie z pojazdem na końcu fabryki, w obecności Dyrektora Stellantis Vigo, Ignacio Bueno, kierowników zakładów, przedstawicieli Komitetu Zakładowego i reprezentacji pracowników a także zaproszonych gości.

Podczas uroczystości przedstawiono dwie sagi rodzinne pracowników związanych z działalnością tego modelu od początku jego istnienia, którzy byli odpowiedzialni za uruchomienie pojazdu na końcu linii odbioru. Manuela Iglesias, która pracuje jako instruktorka w lakierni, i jej córka Estefanía Pérez, pracownica montażu, oraz José Manuel Trillo, instruktor montażu, i jego syn Adrián Trillo, pracownik montażu.

W lipcu 2021 r. w Vigo rozpoczęto produkcję zeroemisyjnej wersji Citroëna Berlingo, opartej na adaptacji platformy EMP2, przeznaczonej do przewozu wielu rodzajów energii. Jest on produkowany w systemie 2, który pracuje w trzech zespołach: porannym, popołudniowym i wieczornym.

Baterie są montowane w zakładowym warsztacie akumulatorów. Następnie są one transportowane na linię montażową w celu zintegrowania z elementami mechanicznymi.

Fabryka Stellantis w Vigo wyprodukowała w ciągu długiej, 64-letniej historii swojej działalności 37 różnych modeli. Saga Citroëna Berlingo, obok Peugeot Partnera, jest rekordem 26 lat w fabryce, a za nią plasują się inne charakterystyczne modele produkowane w Vigo, takie jak Citroën 2CV, produkowany przez 25 lat, czy Citroën C15, który pozostawał na liniach produkcyjnych przez 21 lat.

źródło: Stellantis

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: BerlingoCitroen
Udostepnij26Tweet16Udostepnij4
Poprzedni

Pilna akcja naprawcza: Kupiłeś wahacz firmy Meyle? Sprawdź czy nie jest wadliwy!

Następny

Mam dość monopolu Orlenu i wysokich cen paliw

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Mam dość monopolu Orlenu i wysokich cen paliw

Auta zdrożały o 24% - kto zamówił rok temu, oszczędza miesięcznie 388 zł (raport)

Citroën ë-Berlingo. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 18/2022

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.