23. edycja nagród Trophée Argus zakończyła się szczęśliwie dla Citroëna Berlingo. Ten popularny kombivan zdobył nagrodę w kategorii samochodów użytkowych. To wspaniała wiadomość na 20-lecie modelu, które obchodzić będziemy właśnie w roku 2016.
Citroën Berlingo jest praktycznie wzorcem w swojej klasie, mógłby stać w Sèvres ;-) Aktualnie oferowana wersja jest jednak samochodem już zupełnie innym, niż ta sprzed dwóch dekad, ale nie tylko nie straciła nic ze swojej wielofunkcyjności, a wręcz jeszcze bardziej zyskała.
Dziś Citroën Berlingo może być na przykład wyposażony w dotykowy siedmiocalowy ekran na konsoli środkowej. O środowisko dbają jednostki napędowe ze znakomitym skądinąd silnikiem BlueHDi 100 na czele. Ten motor może być łączony ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ETG6. Ale są też wersje w pełni elektryczne! Oferta jest szeroka i niemal każdy znajdzie coś dla siebie. Oczywiście nie brakuje też odmian osobowych, które bardzo zbliżyły się już do kompaktowych minivanów.
Jurorami w Trophée Argus są dziennikarze i specjaliści motoryzacyjni, którzy oceniają każdy samochód w siedmiu kategoriach. W segmencie lekkich aut użytkowych są to przydatne cechy w różnych rodzajach biznesu, bezpieczeństwo aktywne i pasywne, dbałość o środowisko, ergonomia, komfort użytkowania, czy koszty eksploatacji.
Tylko do końca października bieżącego roku zarejestrowano w Europie przeszło 60.000 Citroënów Berlingo, co czyni z niego lidera w gamie lekkich aut użytkowych segmentu F1. Wszystkie wersje znalazły do tej pory już blisko trzy miliony nabywców, co potwierdza, że jest to samochód bardzo funkcjonalny, solidny, niedrogi w zakupie i eksploatacji, ale też przyjazny dla środowiska i użytkowników ;-)
Wspomniany 7-calowy ekran używany może być – zależnie od wersji – m.in. przez nawigację satelitarną, kamerę cofania, czy usługę Mirror Screen parującą go ze smartfonem. Nowe Berlingo może też być wyposażone w Active City Brake, czyli funkcję automatycznego hamowania awaryjnego.
Wersja BlueHDi 100 ETG6 emituje średnio tylko 106 g dwutlenku węgla na każdy kilometr, co jest rekordem w tej klasie aut!
Wspomniana wersja elektryczna oferuje zasięg 170 km – to wystarczy w bardzo wielu zastosowaniach. Dzięki brakowi emisji spalin (podczas eksploatacji) autem takim można wjechać w miejsca, gdzie inne samochody o klasycznym napędzie spalinowym dotrzeć nie mogą. Dodajmy, że akumulatory tej wersji potrafią się doładowywać podczas jazdy poprzez odzysk energii podczas hamowania.
Przypomnijmy, że nagrodę Trophée Argus zdobył w 2007 także Citroën Jumper.
KG; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze