Citroën BX 1.6 z symbolicznym wręcz przebiegiem 61 tysięcy kilometrów i automatyczną skrzynią biegów to rzadkość na rynku wtórnym. Kilka dni temu zapowiadaliśmy zakup tego auta, teraz jest już w Polsce i przechodzi przegląd oraz jest przygotowywane do eksploatacji. Zanim szczegółowo opiszemy jak wyglądał ten pierwszy serwis, czas na kilka słów o samym aucie.
Zobacz: Ultrakomfortowy nowy Citroën C4. Tylko na Citroën.pl
Skąd w ogóle pomysł na zakup takiego youngtimera? Citroën BX należy do samochodów klasy średniej i został stworzony przez Marcello Gandiniego, projektanta legendarnego Lamborghini Countach. Nietrudno dostrzec pewne podobieństwa
Samochód, który znaleźli członkowie stowarzyszenia Amicale Citroën Pologne był wystawiony za 4500 euro w Holandii. Symboliczny przebieg potwierdza doskonały stan Citroëna – wszystko wygląda praktycznie jak fabrycznie nowe, każdy element jest na swoim miejscu, przyciski nie są wytarte, każda zapinka, zaślepka, każdy element jest.
Zobacz: Citroën BX, który uratował kluczowe sceny filmu Władca Pierścieni
Automatyczna skrzynia biegów w BX to rzadkość, najczęściej można ten samochód spotkać z manualem. To w połączeniu z niskim przebiegiem i stanem samochodu stanowiło o atrakcyjności oferty. Ostatecznie po negocjacjach samochód został kupiony za 4000 euro. Do tego należy doliczyć koszt transportu do Polski oraz koszty związane z rejestracją – to przedstawimy w oddzielnym materiale.
Podróż do Holandii przez Niemcy przebiegła bezproblemowo. Zakup samochodu i formalności trwały kilka godzin. Jeszcze tylko zapakowanie samochodu na lawetę i można wracać. Mimo doskonałych dróg, droga się dłuży – to tysiąc kilometrów w jedną stronę.
Youngtimery drożeją a samochody tego typu z niskimi przebiegami są najbardziej cenione, szczególnie jeśli zachowano je w bardzo dobrym stanie. Z tego punktu widzenia jest to nie tylko wydatek, ale pewnego rodzaju inwestycja.
W jakim stanie jest kupiony samochód? Można powiedzieć, że w prawie perfekcyjnym. Oczywiście upływ czasu zrobił swoje, ale według pierwszych oględzin wystarczy drobna kosmetyka nadwozia, wymiana wszystkich płynów, czyszczenie układu hydraulicznego, wymiana kul zawieszenia na nowe i ewentualne wymiany elementów gumowych – w zależności od ich stanu – aby samochód odzyskało pełen blask. Szczegóły, wraz z kosztami, przedstawimy po zakończeniu prac mechanicznych.
Citroën BX to samochód, który świetnie nadaje się do jazdy na codzień. Komfortowe zawieszenie oraz wygodne siedzenia powodują, że nawet długie podróże nie są żadnym problemem. Jest stosunkowo prosty w budowie i naprawach a ewentualne bolączki dobrze znane i szeroko opisywane. Przy odpowiednim serwisie i dbaniu o wymianę elementów eksploatacyjnych będzie cieszył nowego właściciela bardzo długo.
Następcą BX był Citroën Xantia, którego również posiadamy w redakcji.
materiał zrealizowany przy współpracy z Amicale Citroën Pologne.
Najnowsze komentarze