wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Citroën BX – idealny youngtimer? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 38/2020

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-09-14
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
326 10
5
288
UDOSTĘPNIEŃ
959
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022

Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

Ten model – Citroën BX – naprawdę rzadko pojawia się na łamach popularnej prasy motoryzacyjnej ukazującej się w naszym kraju. Tym razem jego małe zdjęcie zdobi dolną część okładki tygodnika MOTOR, na której dostrzec można także Citroëna C4 II generacji. Niestety wystąpił on w grupie aut, które MOTOR sugeruje omijać z daleka. Dlaczego?

 

MOTOR nr 38 (3508) z 14.IX.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej rak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: BX, C4, GS, Xantia, 1007, 207, 308, 3008, 5008, Kangoo, Laguna, Zoe, Logan, Sandero, Mokka

 

Pierwsza wzmianka, która może zainteresować miłośnika francuskiej motoryzacji, pojawia się na stronie 8. To krótka notatka o nowych silnikach w Oplu Mokka.

Następna strona przynosi nieco większy tekst o faceliftingu Peugeotów 3008 i 5008.

W dziale Przyszłe premiery (strona 9.) MOTOR wspomina Dacie Logan i Sandero, a także Peugeota 308 i Renault Kangoo.

Na tej samej stronie MOTOR zamieścił tabelkę z wynikami sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych marek samochodowych w Europie w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. Renault zajmuje drugie miejsce, Peugeot jest trzeci. Ople i Vauxhall zamykają pierwszą dziesiątkę.

Renault Lagunę II generacji można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 35.

Dwie strony dalej MOTOR pokazał dziesięć najlepszych aut elektrycznych. Na szczycie – Nissan Leaf. Drugie miejsce należy do Renault Zoe. Dodajmy, że zestawienie powstało na podstawie ocen samych właścicieli na rynku brytyjskim.

Z kolei Najgorsze auta używane MOTOR zaprezentował w większym materiale opublikowanym na stronach 38-43. Pojawiły się tu Citroën C4, ale praktycznie tylko za silniki serii Prince (1.6 THP i ewentualnie 1.6 VTi), Peugeot 1007 (krytykowany głównie za ciężkie drzwi i pojawiające się czasem problemy z silnikiem 1.6 HDi) oraz nieśmiertelna w takich sytuacjach Laguna II (tu MOTOR czepia się problemów z kartą hands free oraz pojawiających się problemach z dieslami, co ogólnie nie dziwi w samochodach sprzed kilkunastu lat. Przy Peugeocie 1007 zasugerowano, by pomyśleć raczej o klasycznym 207.

Wspomniany na okładce Citroën BX został opisany na stronach 44-45. Jak na takie auto – mało miejsca mu poświęcono, zwłaszcza, że większość pokrywają zdjęcia. Na początku MOTOR pisze o niezbyt godnych polecenia silnikach 1.4 monoblok oraz 1.1. BX-a z tą drugą jednostką przede wszystkim niełatwo kupić. Inne silniki, zwłaszcza z rodziny TU, były już bardzo udane, a diesle XUD zwykle są nie do zajechania.

Słusznie piszą, że wersje sprzed liftingu miały ciekawszą deskę rozdzielczą (w Klubie Cytrynki nazywaliśmy je Zoltarami w nawiązaniu do pewnego animowanego serialu science fiction z lat 70. XX wieku – Załoga G). Z kolei po liftingu Citroën podwójnie cynkował blachy nadwozia, więc takie BX-y nie rdzewiały tak, jak to się zdarzało w pierwszej generacji. Niestety dostępność elementów blacharskich jest w Polsce coraz gorsza, za to „efekt wow” na ulicy – gwarantowany.

Citroën BX ma oczywiście hydropneumatyczne zawieszenie i zapewnia duży komfort podróżowania przy dużej przyczepności, a więc przy dobrym prowadzeniu. Wnętrze też nastawione było na komfort, ale były też wersje stworzone z myślą o rajdach (4TC). Trafiają się też odmiany z napędem na cztery koła.

MOTOR pokazał również poprzednika (Citroën GS) i następczynię (Citroën Xantia). BX zdobył w redakcji tygodnika duże uznanie, bo oceniono go na maksymalną notę pięciu gwiazdek! Dziś można BX-a kupić za rozsądne pieniądze i czekać, że zdrożeje. Auto jest oryginalne i ma zadatki na ciekawego youngtimera!

I to już jest wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 100720730083085008BXC4CitroenDaciaGSKangooLagunaLoganMokkaMOTOROpelPeugeotRenaultSanderoużywaneXantiaZoe
Udostepnij115Tweet72Udostepnij20
Poprzedni

Alpine: sportowa marka Renault z nowym samochodem w Le Mans w 2021

Następny

Auto Nostalgia 2020 – Citroën CX, C15 i Peugeot 205 GTi

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Auto Nostalgia 2020 - Citroën CX, C15 i Peugeot 205 GTi

Odpowiednia prędkość – co to właściwie znaczy?

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 09/2020

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Kasia - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Dawid - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Kolo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Mariusz - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Radek - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Pracuje w salonie - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • adam - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Yoyo - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.