Citroen C-Airdream jest marzeniem stylistów francuskiej marki o płynnej, aerodynamicznej i wręcz idealnej sylwetce. Samochód mógłby być nowoczesną wersją modelu SM, gdyby tylko trafił do produkcji. Posiada pewne cechy przywodzące na myśl późniejsze modele C4 i C6.
Jak wskazuje nazwa, jednym z głównych założeń przy projektowaniu modelu C-Airdream była aerodynamika. Samochód charakteryzowała długa maska i mocno pochylona przednia szyba, która przechodziła w łagodnie opadający ku tyłowi przeszklony dach. Koncept Citroena miał również krótki tylny zwis a do tego długi rozstaw osi. Zaprezentowany w 2002 roku model był sportowy, elegancki i komfortowy jednocześnie, czyli cechy doskonale znane z produkowanego w latach 70. modelu SM. Nowoczesne spojrzenie na luksusowego Citroena z sercem od Maserati, miało odzwierciedlenie również w napędzie. W prototypie wykorzystano 6-litrową jednostkę V6 generującą 210 KM mocy. Silnik połączono z automatyczną sekwencyjną skrzynią biegów. W samochodzie zainstalowano również zawieszenie Hydractive 3.
Proste i eleganckie wnętrze
Citroen C-Airdream mógł pomieścić cztery osoby, dla których podróż miała być ucztą dla zmysłów. Wnętrze samochodu było przestronne i bardzo dobrze doświetlone ze względu na wykorzystanie panoramicznego dachu. Do jego wykończenia wykorzystano delikatne, eleganckie materiały. Przyjemną atmosferę zapewniało również klimatyczne podświetlenie.
Ilość elementów wnętrza a także przycisków i pokręteł, została ograniczona do minimum. Model nie posiadał nawet dźwigni zmiany biegów ani pedałów, które zostały zastąpione przez elementy sterujące przyspieszeniem i hamowaniem na białej kierownicy. Z kolei na desce rozdzielczej zainstalowano ekran, którego funkcje były sterowane za pomocą panelu znajdującego się w podłokietniku.
https://youtu.be/lBi4k3gTzss
Samochód nie trafił do seryjnej produkcji, ale wiele wizualnych cech wykorzystano w późniejszym C4 coupe oraz C6.
Najnowsze komentarze