Chociaż Citroën C-Elysée i Peugeot 301 już dawno opuściły cenniki polskiej oferty obu marek, to jednak były nadal produkowane w hiszpańskiej fabryce Stellantis. Obecnie oba modele kończą już swój cykl życia i za kilka miesięcy ich produkcja się zakończy.
Fabryka Stellantis w Vigo produkuje około 100 egzemplarzy Citroëna C-Elysée i Peugeot 301 dziennie. Trafiają one na tak zwane rynki wschodzące, czyli do krajów, w których siła nabywcza jest niższa niż w Europie, co wymaga dostosowania produktów do możliwości kupujących.
Citroën C-Elysée i Peugeot 301 wielokrotnie gościły w naszej redakcji – zobacz test tutaj. Samochody te cieszyły się sporym powodzeniem w Polsce z uwagi na bardzo dobry stosunek ceny do oferowanych możliwości oraz fabryczną instalację gazową.
Zakończenie produkcji będzie związane z pojawieniem się nowej generacji Peugeot 2008, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów. Zwolnienie mocy produkcyjnych pozwoli na lepsze zaspokojenie potrzeb rynku. Niedawno w Vigo zakończono produkcję bardzo udanego MPV, jakim był Citroën C4 Spacetourer (wcześniej Citroën C4 Picasso). Zamiast niego na linie produkcyjne trafił Fiat Doblo.
Wycofanie z produkcji obu sedanów zrobi miejsce dla dodatkowych egzemplarzy Peugeot 2008. Jest to bardzo nowoczesny i świetnie sprzedający się crossover, który potrzebuje zwiększenia mocy produkcyjnych. Peugeot spodziewa się wzrostu zainteresowania z uwagi na zbliżający się facelifting modelu – a jego premiera przewidziana jest na jesień.
Najnowsze komentarze