Koniec produkcji modelu Citroen C-Elysee i e-Mehari już w tym roku

6 297

Citroen C-Elysee kończy swój cykl życia. To ostatni moment by go zamówić w dobrej cenie. Chwalony za granicą, szczególnie na rynkach wschodzących, na których popularne są sedany, C-Elysée nie spotkał się z zainteresowaniem klientów we Francji. Dlatego producent podjął decyzję o zakończeniu jego wytwarzania. Trochę to dziwne, bo z roku na rok sprzedaż rosła! To jednak nie koniec zmian – z produkcji wycofany będzie także model e-Mehari. 

Citroen C-Elysee – sprzedaż w Europie

Citroen C-Elysee z roku na rok sprzedawał się coraz le.piej. W aktualnej epromocji Citroena można go kupić za 47 tysięcy złotych. Dlatego dziwimy się trochę, że jest wycofywany z oferty, zwłaszcza, że gama modelowa Citroena do najbogatszych aktualnie nie należy i taka zmiana oznacza ograniczenie ilości klientów na polskim rynku.

roksprzedaż
201715.620
201614.138
20156.727
20145.933
20137.091
20121.609
razem51.118

 

Citroen C-Elysee i koniec produkcji

Ostatnie egzemplarze trafią do klientów w tym roku. Nie ma też decyzji o następcy, co oznacza, że z gamy modelowej Citroena znika kolejny samochód. Stulecie marki oznacza jak widać poważną rekonstrukcje modelową. Dzisiaj firma ma w ofercie głównie mniejsze samochody, szczególnie silnie obstawiając segment B i crossover B (udany Citroen C3 i Citroen C3 Aircross), natomiast widać, że brakuje kompaktu – który pojawi się w formie Citroena C4 w pełnej wersji dopiero za rok i limuzyny, która zastąpiłaby C5/C6.

Citroen oferuje w Polsce model C-Elysee w noworocznej wyprzedaży – ePromocja 2018 dostępna jest online, dzięki czemu można w wygodny sposób przejrzeć ofertę i wybrać coś dla siebie

Citroen C-Elysee – czy warto kupić?

Citroen C-Elysee to całkiem udany samochód. Oferuje duży bagażnik i stosunkowo komfortowe zawieszenie. My testowaliśmy go na przykład w wersji LPG, co możecie zobaczyć na poniższym filmie. Wśród największych wad można by wymienić niewielką szerokość wnętrza, nie wszystkim też przypadłoby do gustu miękkie zawieszenie.

Bliźniakiem C-Elysee jest Peugeot 301.

Koniec elektrycznych snów z e-Mehari

To także koniec drogi dla elektrycznego małego e-Mehari. Samochód nie osiągnął sukcesu, a wysokie koszty produkcji zmusiły firmę do zakończenia tego projektu. Sprzedaż była na bardzo niskim poziomie, co widać z poniższych danych

2017353
2016569

 

Zdaje się więc, że Citroen e-Mehari pozostanie ciekawostką a w przyszłości być może cenionym youngtimerem, z uwagi na bardzo niską produkcję. Ta inwestycja się jednak już nie zwróci.

Źródło: AFP, CarSalesBase.com, AutoBlog, własne

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
Roberttexas910guskoloPiotrRyszard Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Ryszard
Gość
Ryszard

Back to Race bez samochodów. Niedługo to tak będzie. C-Elysee wycofany, C1ka też. To co w zamian? Skoro był Citroen DS no to może DS Citroen?

Piotr
Gość
Piotr

A co z Peugeot 301 ? Trochę dziwne bo produkując razem te auta chyba koncern obniżał koszty…

kolo
Gość
kolo

Gama Citroena co raz uboższa. Nie ma już nic, tylko te crossovery/suvy. Dobrze jest c4 spacetourer. Ciroen to Skoda lub nawet Dacia koncernu PSA obecnie, a wszystko przez sztucznie wydzieloną markę bez tradycji – DS. Obecnie w gamie Citroena nie ma ani jednego samochodu, którypasowałby starym fanom marki, którzy uwielbiali DS, CX, GS , XM, Xantię, C5 czy nawet poczciwą kompaktową C4. Żal patrzeć na politykę PSA, silnikowo też ubogo i małookazale, dobrze, że przynajmniej jest stare dobre HDi, choć jego dni też pewnie są policzone.

kolo
Gość
kolo

P.S. Jakiś czas temu niejaki Pan Krzysztof pisał, że Skoda wycofuje Rapida, na co odpisywałem mu, że Citroen pewnie też wycofa swój odpowiednik, co strasznie go oburzyło. Kto miał rację? Pozdro.

texas910gus
Gość
texas910gus

Na nowy rok 2019 też wchodzę z pakietem zmian, kończę z noszeniem butów, goleniem, jedzeniem śniadania i wycofuje się z lekcji jazdy konnej!!!

Robert
Gość
Robert

Jeśli C-elysse to i 301 też pójdzie w odstawkę, tym bardziej że jej sprzedaż była jeszcze niższa. Po części ostatni spadek zainteresowania tym autem wynika z ograniczenia gamy silnikowej. Obecnie słabiutki 1.2 82kM i 1.5HDI. Brakuje zdecydowanie wycofanego 1.6 benzynie lub odpowiednika jego mocowo.