Chat with us, powered by LiveChat

Citroën C1 wchodzi do krainy złotego smoka. Szpiegowskie zdjęcia z Chin

3 26

Citroën pracuje nad przygotowaniem chińskiej wersji swojego najmniejszego samochodu. Ma być zaprezentowany w ciągu najbliższych miesięcy. To ostatnia szans na uratowanie przyszłości tego modelu po tym, jak ogłoszono zakończenie współpracy między Citroenem, Peugeot i Toyotą w Europie. 

Przyszłość Citroëna C1 w Europie rysuje się raczej w ciemnych barwach po tym, jak grupa PSA i Toyota wycofały się z projektu odnowienia swoich trojaczków. Wygląda więc na to, że Peugeot 108, Citroen C1 i Toyota Aygo znikną z rynku w 2021 roku. Współpraca ta trwała od 17 lat. Niektóre media sugerują, że Peugeot 108 i Toyota Aygo mogą zostać zastąpione przez małego crossovera, ale Citroen C1 nie ma na razie takiego planu rozwojowego w Europie. Być może właśnie dlatego, że zdecydowano o przeniesieniu produkcji do Chin. Tamtejszy rynek jest na tyle duży, że powinien bez problemu wchłonąć niedrogi europejski samochód. Szczególnie, że chińskie miasta rozwijają się w bardzo szybkim tempie, a Chińczycy mogą chcieć tego typu auto. Klona pierwszych „trojaczków” wypuścił przed kilkoma laty lokalny producent. To model dość często spotykany na ulicach chińskich metropolii.

Citroen traktuje też ten projekt jako szansę na powrót marki w Chinach na właściwe tory. Sprzedaż była ostatnio na bardzo niskim poziomie, więc wejście taniego samochodu ma szansę mocno zmienić ten stan rzeczy.

źródło: Motor ES

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
KrzysztofjarekRyszard Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Ryszard
Gość
Ryszard

Miałem pierwszą C1kę i mam C1 kę numer dwa. To bardzo fajne autka. C1ka II zużywa nie dużo paliwa, bardzo sprawnie porusza się po mieście i jest idealna do jazdy na zakupy, wszędzie się zmieści. Potrafi spalić nawet 3,1 l/100 km (średnia wartość). Przy normalnej jeździe 3,7 do 4.0 l/100 km. Dlatego szkoda, że Citroen nie zdecydował się na dalszą współpracę, ale być może decyzja ta ma inne źródło, a mianowicie 3 letnia gwarancja w Toyoty Aygo z automatu przekreśla szanse u potencjalnych nabywców.

jarek
Gość
jarek

Chińczycy jeżdżą duzymi limuzynami premium, w stylu A6L czyli wydłużana wzgędem europejskiej wersja, nie takim wynalazkiem C1:)

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Ta, jasne, wszyscy…
Byłem parę razy i widziałem, czym jeżdżą. To prawda – kochają Audi w przedłużanych wersjach, ale naprawdę nie są to jedyne pojazdy, jakimi Chińczycy jeżdżą. Jest cała masa innych samochodów t z różnych segmentów, także małe autka miejskie.