Citroën C2 to niewielki, bardzo zgrabny francuski samochód, który oferowany był w latach 2003-2009. Trzydrzwiowe nadwozie i praktyczne rozwiązanie, takie jak dzielona i opuszczana klapa bagażnika sprawiały, że było to idealne auto do miasta. Byli jednak tacy, którzy chcieli czegoś więcej – stąd powstały usportowione wersje C2. Jedną z nich jest Citroën C2 V6 Sbarro.
Benzynowy silnik V6 o pojemności 3 litrów umieszczono centralnie, montując go w poprzek i napędzał tylną oś. Współpracował z pięciobiegową skrzynią manualną. Auto wyposażono częściowo w nadwozie z włókna szklanego, które w całości z tyłu się otwierało, ułatwiając dostęp do jednostki napędowej. Odpowiednio zmodyfikowano zawieszenie i zastosowano większe felgi i opony. Wlot powietrza znajdował się na dachu.
Zobacz: nowe samochody Citroën
Osoby, które miały okazję jeździć C2 Sbarro mówiły o tym, że jest mocny, zwinny ale też trudny do opanowania. Auto wymagało dalszego tuningu układu zawieszenia, jednak projekt ostatecznie zarzucono – pozostał ciekawostką na targi, a trochę szkoda. Nie był to jednak jedyny C2 z silnikiem V6 – o kolejnym takim projekcie możecie poczytać tutaj.
Citroën C2 V6 Sbarro znajduje się obecnie w muzeum Citroëna.
Citroën C2 V6 Sbarro – dane techniczne
silnik |
V6, 4 zawory na cylinder |
montaż silnika |
poprzecznie |
pojemność |
2946 cm3 |
moc |
220 BHP |
napęd |
na tył |
skrzynia biegów |
manualna, 5 biegów |
hamulce |
tarczowe |
opony |
przód: 225/40 ZR 18 ; tył 225/35 ZR 19 |
koła |
OZ Superturisme GT 8×18 przód, 9×19 tył |
nadwozie |
włókno szlane |
szerokść |
1,82 m |
rozstaw osi |
2,36 m |
waga |
1000 kg |
Najnowsze komentarze