Rip Curl to marka znana w świecie surfingu. Od ładnych kilku lat współpracuje także z Citroënem użyczając seriom specjalnym niektórych modeli francuskiej marki swojego logotypu. Citroën poinformował właśnie o wprowadzeniu na rynek najnowszej wersji C3 Aircrossa Rip Curl.
To już trzecia edycja C3 Aircrossa Rip Curl. Samochód oparty jest o poziom wyposażenia Shine. SUV inspirowany jest błękitem nieba i morza, z różnymi odcieniami niebieskiego na zewnątrz i we wnętrzu. Został wzbogacony o pakiet kolorystyczny „Anodised Blue” na zewnątrz, nową kolorystykę wnętrza i materiały „Blue Jeans”, a także dostępne w standardzie 17-calowe felgi Origami Black z efektem diamentowym i przyciemniane szyby boczne.
Kompaktowy SUV Citroëna jest punktem odniesienia w swoim segmencie pod względem wszechstronności, modułowości i przestronności. Te zalety doskonale wpisują się w uprawianie sportów na świeżym powietrzu i pragnienie przygody, niekoniecznie związanej z surfingiem.
Auto będzie można zamawiać na wybranych rynkach od 1. lipca 2022 roku, a w salonach pojawi się we wrześniu. Pierwsze dostawy zamówionych samochodów planowane są na listopad br.
„Ta nowa edycja C3 Aircross Rip Curl jest oparta na najlepszych wersjach Shine i Shine Pack (w Wielkiej Brytanii) wybieranych przez ponad 60% naszych klientów. Ta nowa wersja, z dynamicznymi, 17-calowymi, czarnymi diamentowanymi felgami aluminiowymi, emanuje motywem oceanu, z pakietem Anodized Blue Color na zewnątrz oraz nową, podnoszącą na duchu i zrelaksowaną atmosferą wnętrza w kolorze niebieskich dżinsów, w połączeniu z wyposażeniem poprawiającym wygląd i dobre samopoczucie na pokładzie” – mówi Pierre Monferrini, menedżer marki Citroën.
Co na zewnątrz?
Limitowana edycja Rip Curl 2022 przyjmuje odcienie niebieskiego w odniesieniu do oceanu i świata surfingu. Wstawki zderzaka i obudowy lusterek podkreślają pakiet kolorystyczny „Anodized Blue”, dodając metaliczne niebieskie akcenty, które przyciągają wzrok i kontrastują z wybranym kolorem nadwozia i czarnym dachem. W rzeczywistości dwukolorowy czarny dach C3 Aircross Rip Curl będzie idealnie pasował do czterech dostępnych kolorów nadwozia: Artense Grey, Platinum Grey, Perla Nera Black lub Polar White.
Standardem w tej wersji Rip Curl są 17-calowe felgi aluminiowe Origami Black z diamentowym szlifem z błyszczącymi czarnymi geometrycznymi dekoracjami, co w połączeniu z przyciemnianymi szybami w tylnej części nadwozia dodaje atrakcyjności pojazdu i jego przygodowego wyglądu na zewnątrz. Logo Rip Curl pojawia się w postaci białych liter w dolnej części tylnych drzwi pojazdu.
A co w środku?
Surfing jako sport wymagający kojarzy się z prostym i bezstresowym stylem życia, w kontakcie z naturą. Reprezentuje sztukę życia w każdej chwili, z całkowitą wolnością. W tym duchu, z nową atmosferą „Blue Jeans” na pokładzie, C3 Aircross Rip Curl oferuje relaks i przyjazność. Podkreśla kabinę pasażerską grą kolorów i materiałów nałożonych na listwę deski rozdzielczej i tapicerkę.
Główna tapicerka „Hello Chinor” zdobiąca fotele Advanced Comfort (trzy czwarte siedzeń i oparć wraz z bocznymi wspornikami) jest wykonana z niebiesko-szarej dzianiny, o splocie często spotykanym na odzieży technicznej i obuwiu sportowym. Jest ona połączona z tkaniną pokrytą tworzywem sztucznym Sapphire Blue imitującą skórę, inspirowaną światem sportu i żeglarstwa, tworzącą górną część oparć i siedzisk. Te elementy są wzbogacone o nowe szwy Bright Blue La Rochelle.
Pomiędzy wyściełaną częścią oparcia a jego górną częścią, specjalnie dla edycji 2022 C3 Aircross Rip Curl, stworzono wrzosowy pasek Tiki Brasilia w czarno-biały polinezyjski wzór plemienny. Ziarnista listwa deski rozdzielczej Sapphire Blue, przeplatana masą perłową, daje metaliczny efekt.
Nie przeoczono żadnego szczegółu: maty podłogowe mają sygnaturę Rip Curl wyszywaną białymi literami, a kieszeń na dokumenty jest wykonana z materiału podobnego do neoprenu, z którego wykonuje się kombinezony dla surferów i nurków. Zamek błyskawiczny pasuje do niebieskiego zestawu Color Pack.
Wyposażenie sprawia przyjemność
C3 Aircross Rip Curl to poszukiwacz przygód o mocnym charakterze, widocznym w jego solidnej sylwetce i wysokiej pozycji dominującej na drodze (duży prześwit i duże koła). Przednia i tylna owiewka, grill w geometryczny wzór, ochrona podwozia i nadkola zapewniają mu dookólną ochronę 360° i nadają mu awanturniczego wyglądu. Jego przód nosi obecną sygnaturę Citroëna z podwójnymi chromowanymi szewronami sięgającymi do reflektorów LED.
Na pokładzie wygoda jest priorytetem dzięki obszernym fotelom Advanced Comfort z wyjątkową wyściółką, tkaniną o dużej gęstości i specjalną pianką o grubości 15 mm dla lepszego komfortu siedzenia, co pozwala podróżować w komfortowych warunkach. Dobre samopoczucie poprawiają technologie przydatne w codziennym życiu, takie jak przyjazny dla użytkownika 9-calowy ekran dotykowy wbudowany w deskę rozdzielczą, kolorowy wyświetlacz head-up zapewniający kierowcom dostęp do potrzebnych informacji w ich polu widzenia, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, bezprzewodowa ładowarka smartfonów i Connect Box.
Auto ma niezaprzeczalne zalety pod względem modułowości i funkcjonalności, co widać w przesuwanej i składanej kanapie, składającej się z dwóch niezależnych części, oraz składanym przednim siedzeniu pasażera, zapewniającym długość ładunkową 2,40 m do przewożenia szczególnie długich przedmiotów, takich jak np. deski surfingowe, narty itp. Pojemność bagażnika można regulować w zakresie od 410 do 520 litrów i powiększyć do 1.289 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Przestronność, w tym przestrzeń na nogi z tyłu i wiodąca na rynku przestrzeń nad głową, stanowi punkt odniesienia w tym segmencie. Kolejna ważna zaleta przyczyniająca się do dobrego samopoczucia pasażerów i sukcesu C3 Aircross, to jego duże okna, zapewniające znakomite doświetlenie kabiny pasażerskiej, a także doskonałą widoczność.
Wygodny w mieście i w trasie
Ochota do przygód jest zwiększona dzięki funkcji Grip Control z funkcją Hill Assist. Ta funkcja podkreśla charakter SUV-a C3 Aircross i oferuje wybór kilku trybów jazdy oraz możliwość dostosowania przyczepności przednich kół do terenu i utrzymania prędkości podczas zjazdów, także na stromych zboczach.
„Od premiery w 2017 roku C3 Aircross stał się kluczowym graczem w segmencie B-SUV, osiągając łączną sprzedaż ponad 430.000 egzemplarzy na całym świecie. Ten SUV dla rodzin i przyjaciół jest jednym z najbardziej modułowych, najbardziej przestronnych i komfortowych w swojej kategorii, co znacząco wpływa na jego sukces wśród klientów” – mówi Pierre Monferrini.
Jest to kontynuacja współpracy między Citroënem i Rip Curl, która rozpoczęła się prawie sześć lat temu wraz z C4 Cactusem i która została zbudowana wokół wspólnych wartości kreatywności, innowacji i wyraźnego zamiłowania do przygody.
Rip Curl po raz pierwszy powiązał swoją nazwę z C3 Aircrossem w 2018 roku, a następnie ponownie w 2020 roku. Jest to więc już trzecia wersja łącząca Citroëna i australijską markę, światowego lidera w dziedzinie surfingu. C3 Aircross Rip Curl w naturalny sposób uosabia podobieństwa między obiema markami w zakresie innowacji i wiedzy technicznej, aby wspierać praktyczność. Kompaktowy SUV płynie na fali ucieczki i przygód z przyjaciółmi lub rodziną i ma wszystkie niezbędne zalety, aby cieszyć się aktywnościami i wolnym czasem w przyjaznej i zrelaksowanej przestrzeni.
„Jesteśmy bardzo podekscytowani kontynuacją naszej współpracy przez kolejne dwa lata i obserwowaniem jej realizacji wraz z wydaniem nowej specjalnej edycji C3 Aircross Rip Curl. Jego unikalny design przywołuje podróże i ducha przygody, który Rip Curl nazywa »poszukiwaniem« i który jest tak ważny dla wszystkich surferów” – wyjaśnia Jean Sébastien Estienne, Marketing Manager Rip Curl Europe.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze