Citroen C3 Aircross w specjalnej edycji Origins – co posiada i ile kosztuje?

67 244

W polskich salonach można zamawiać specjalną, jubileuszową wersję francuskiego crossovera. Citroen C3 Aircross Origins powstał z okazji 100-lecia Citroena. Czym charakteryzuje się nowy model i jaka jest jego cena?

Niezwykle bogatą ofertę wersji kolorystycznych modelu C3 Aircross uzupełniła specjalna edycja o nazwie Origins, która powstała z okazji okrągłych, setnych urodzin marki Citroen. Samochód można było podziwiać na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie. Jeśli mówimy o wersji specjalnej, to samochód taki musi odróżniać się od pozostałych modeli w gamie. Citroen C3 Aircross Origins nie jest tutaj wyjątkiem. Model odznacza się zarówno na zewnątrz, jak i w środku.

Nadwozie zostało ozdobione brązowymi elementami, które nawiązują pierwotnego wzoru szewronów. Znajdziemy je wokół świateł przeciwmgielnych, na lusterkach oraz tylnej klapie crossovera. Ponadto na drzwiach przednich umieszczono napis „Origins since 1919” dla podkreślenia ważnego dla marki jubileuszu. Citroen C3 Aircross otrzymał także przyciemnione tylne szyby oraz nowy zestaw aluminiowych obręczy Matrix Black o średnicy 16 cali.

Citroen C3 Aircross Origins jest oferowany w wersjach kolorystycznych Natural White, Misty Grey, Cosmic Silver oraz Ink Black. Dach można zamówić w barwie Ink Black.

We wnętrzu również znajdziemy kilka ciekawych elementów charakterystycznych dla wersji Origins. Fotele zostały wykończone tapicerką Gray Heather przeszytą nicią w kolorze złotym, a na dywanikach z przodu i z tyłu zobaczymy logo Origins. Kolorystycznie dopasowano także wstawki na kierownicy oraz nawiewach.

Wersja Origins została umiejscowiona w cenniku powyżej wariantu Feel i jest od niego droższy o 6.650 zł. Za kwotę 66.950 zł otrzymamy samochód z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 82 KM oraz 5-biegową manualną przekładnią. Model jest wyposażony w standardzie m.in. w czujniki parkowania z tyłu, tylne szyby elektryczne, lusterka składane i podgrzewane, a także klimatyzację automatyczną i chłodzony schowek.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
63 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
19 Autorzy komentarzy
ZenondymekZenonZenonZenon Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Gosc
Gość
Gosc

Kiepski ten samochód i jak to wgl wygląda

Eres
Gość
Eres

Tak samo jak każdy inny samochód. Ma koła 4, dach, światła, i inne duperele.

Gosc
Gość
Gosc

Citroen i Dacia to najbrzydsze samochody na rynku

Roman
Gość
Roman

Któreż to zatem zdaniem Gosc są najładniejsze na rynku? Bo jak wiadomo jedni wolą blondynki, inni brunetki, a znowuż inni „żonę sąsiada”. Bo takie opowieści jaki kiepski dany samochód i jaki najbrzydszy to najzwyklejsze trollowanie (czyt. ujadanie) w necie. Już nieco wcześniej dokładnie wykazałem, ile „warte”, a dokładniej jak bezwartościowe są takie „stwierdzenia” Gosc jak to z 24.04.2018 „gdzie mu do bmw no bez przesady”. Czy była jakakolwiek odpowiedź Gosc na mój wpis? Nie zauważyłem żadnej, bo brak rzeczowych argumentów próbuje się zakryć zwykłym ujadaniem w necie q.e.d.

Gosc
Gość
Gosc

Ktore ładne? Mysle ze w kazdej marce znajdzie sie cos ciekawego. Tylko nie Dacia i Citroen. Jakie ujadanie? To tylko moja opinia. Z francuskich tylko Renault ;) No bo nie można porównywać bmw z mocniejszym silnikiem do ds z 1.6…. bo to bez sensu. Nie muszę odp

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Oczywiście, nie musi Pan. Ale to tylko potwierdza tezę Pana Romana o ujadaniu. Pańskie wpisy generalnie nie wnoszą nic nowego poza oczernianiem, czysto subiektywnym, acz mają też cechy zwykłego internetowego trollingu.

Gość
Gość
Gość

Bo napisałem że według mnie te samochody są brzydkie? A juz o awaryjnosci i kiepskiej jakosci nie wspomne. Wyraziłem na ten temat tylko moja opinie. . Przeglądam sporo pras o motoryzacji. Nikogo nie trolujje i nie obrażam.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Ile Pan miał samochodów francuskich? Ile z nich kupił Pan jako nowe, a ile jako używane o przeszłości, której na 100% zweryfikować się nie dało?
Jeśli opiera Pan swoją wiedzę jedynie na prasie motoryzacyjnej, to proszę nie pisać o awaryjności francuskich aut na forum, gdzie ludzie po kilkadziesiąt lat jeżdżą takimi samochodami. My wiemy,jak to wygląda w praktyce!

Gość
Gość
Gość

Citroena c5 z salonu z 2011 na szczęście udało mi się to sprzedać niech ktoś inny się teraz martwi. A jak traci na wartości… Berlingo Z 2012 z nim już nie jest tak łatwo więcej był w serwisie niż jeździł. Zresztą teraz też stoi i zaśmieca mi podwórko. Po mimo że jest zadbany z wyglądu nikt nie chce go kupić. I serwisowany do 50tys było ok później wszystko zaczęło się sypać. Od prawie roku jeżdżę teraz mercedesem. Żadnych więcej francuskich aut nie kupię. A ojciec zawsze mnie przed tym ostrzegał

damianock
Gość
damianock

W kwestii awaryjności proszę porozmawiać z mechanikami któregokolwiek ASO BMW a propos benzynowych jednostek czterocylindrowych ;)

Roman
Gość
Roman

a szczególnie warto też porozmawiać z tymi, którzy z przysłowiową „duszą na ramieniu” jeżdżą wyprodukowanymi między kwietniem 2015 r. a wrześniem 2016 r. 4-cylindrowymi dieslami BMW oraz wyprodukowanymi między lipcem 2012 r. a czerwcem 2015 r. 6-cylindrowymi dieslami BMW, gdzie z powodu wady układu EGR samochody są zagrożone pożarem. Akcja serwisowa dotyczy 324 tys. samochodów serii 3,4,5,6,7, X3,X4, X5, X6 czyli praktycznie prawie wszystkich z wymienionego okresu czasu.

Zenon
Gość
Zenon

No właśnie w tym różnica,że BMW ogłosiło akcję serwisową i poprawiają błędy. PSA silniki 1.2 paski rozrządu rozsypują się oleju, i PSA ma klientów d….e. O czymś to świadczy.

Roman
Gość
Roman

Poprawiają tak błędy w BMW, że właściciele samochodów w których został stwierdzony wadliwy układ EGR czekają nie wiadomo jak długo kiedy otrzymają wezwanie do serwisu na wymianę. Powód jest jeden, chroniczny brak poprawionych układów EGR dostarczanych na wymianę do ASO. Ale to oczywiście nie dotyczy użytkowników pełnoletnich BMW, bo te są całkowicie niezawodne, gdyż serwisowane własnymi siłami użytkowników przy pomocy części zamiennych pozyskiwanych ze szrotów. Zaś co do „rozsypywania się” tzw. mokrych pasków rozrządu to zostały wprowadzone nowe procedury obsługowe: 1/olej silnikowy tylko 0W30 C2 z zaleceniem dopuszczenia PSA B71 2312, 2/ przy corocznym przeglądzie serwisowym w ASO stosowane jest… Czytaj więcej »

Dawid
Gość
Dawid

Właśnie te 1.2 sypią się na potęgę. Ja mam bmw i jestem tak bardzo zadowolony. Mój znajomy już dawno ma załatwione ten problem. Serwis bmw jest najlepszy

Krzysztof Gregorczyk
Editor

No dobrze. Sam mnie Pan niniejszym wywołał do zadania tego pytania. Skoro „na potęgę”, to poproszę o konkretne dane (bo rozumiem, że pisząc „na potęgę” ma Pan twarde liczby): ile tych silników posypało się w Polsce??? Liczbowo, albo procentowo w stosunku do wszystkich w naszym kraju sprzedanych. Skoro stawia Pan taki poważny zarzut,to proszę go obronić.

dymek
Gość
dymek

Sypią się silniki, ale przynajmniej nie palą się na potęgę tak jak niemiecie doskonałe bmw. W serwisie gdzie serwisuje swojego Peugeota oczywiście z najlepszym silnikiem HDI, gość twierdzi że problem paska w 1.2 pt to jeden przypadek na 400 egzempalrzy.

Zenon
Gość
Zenon

Dziękuję za takie procedury. To jest jakaś parodia. Na na koniec procedury trzeba pojechać do księdza żeby pokropił wodą święconą. Panie Romanie, czy pan czytał to co napisał , chyba nie.

Roman
Gość
Roman

No cóż, jak widać nawet twarde fakty o fatalnej przypadłości silników diesla i prowadzonej przez ich producenta bardzo nieudolnie akcji serwisowej nie są w stanie trafić do przekonania, a są wręcz ignorowane przynajmniej w polskojęzycznej sieci internetowej, bo już nie przez poważne tytuły prasowe w kraju ich producenta jak Frankfurter Allgemeine Zeitung. Bo w sieci, a i na tym forum powtarzana jest jedna fraza, jak spod jakiejś sztancy, jaki to serwis danej marki jest świetny, a z jakich samochodów ich użytkownicy są bardzo albo mega zadowoleni. Skłania mnie to jednak do poważnego przypuszczenia, że chyba generalni importerzy niektórych marek do… Czytaj więcej »

Jarek
Gość
Jarek

Panie Romanie, czy CITROEN zmienił procedury serwisowe, tego nie wiem – proszę podać adres strony na której te procedury są opisane, Ja niestety, mimo korespondencji z CITROENEM w sprawie zwrotu kosztów naprawy paska rozrządu nie mam takich informacji. Poza tym, procedury o których Pan pisze wg. mnie być może „coś” tam czyszczą, ale nie zmienia to faktu, że pasek dalej się „rozpuszcza”. Ja w swojej instrukcji mam napisane wyraźnie: zmiana paska rozrządu co 10 lat lub 175 000 tys km, zmiana oleju co 25 000 lub raz w roku……a olej zmieniam w serwisach innych niż ASO, więc skąd mam wiedzieć… Czytaj więcej »

Roman
Gość
Roman

Nie wiem jak to prowadzone jest w ASO Citroen, lecz jeśli chodzi o ASO Peugeot gdzie serwisuję kolejne Peugeoty mojej rodziny to proszę zadzwonić pod tel nr 22 614 11 86. Z pewnością udzielą Panu wyczerpującej i kompetentnej informacji. Nie wątpię, że Citroen ma identyczne procedury lecz prowadzone w swoich ASO.

Jarek
Gość
Jarek

Panie Romanie – pewnie przy każdym przeglądzie czy też wymianie oleju zrobionym poza ASO powinienem dzwonić do Citroena i pytać o zmiany w „procedurach serwisowych” ??? A wytyczne z książki serwisowej mogę sobie wsadzić w … A tak na marginesie, skoro silnik jest tak bezawaryjny to po co zmieniać procedury ????

Roman
Gość
Roman

Niestety, jeśli dokonuje się przeglądów poza siecią autoryzowanych stacji obsługi (każdej dosłownie marki) nie ma pewności, że takowy warsztat dysponuje, czy też stara się być „na bieżąco” z wszelkimi zaleceniami dotyczącymi samochodów tejże marki i konkretnego typu. To zależy od sumienności i kultury technicznej, dowiadywania się o zmianach, zaleceniach. Niestety, wiele tzw. niezależnych serwisów, gdzie może i pracują doskonali mechanicy nie ma dostępu do wszystkich najnowszych zaleceń, a w swojej pracy opierają się na doświadczeniu i przyjętych nawykach. To było dobre kilkanaście i więcej lat temu, kiedy obsługa większości samochodów miała praktycznie ten sam zestaw standardowych czynności obsługowych. W tej… Czytaj więcej »

Jarek
Gość
Jarek

Panie Romanie, jest Pan albo przedstawicielem jakiejś francuskiej marki albo wyjątkowo gorliwym sympatykiem :) Wkładki do książki serwisowej są i dokonuję przeglądów zgodnie z zaleceniami w nich zawartymi. Zmienione zalecenia co do procedur pojawiły się (w dalszym ciągu nie wiem gdzie mogę je znaleźć oprócz informacji ustnej w ASO lub między innymi tutaj) dopiero po awarii rozpuszczającego się paska rozrządu. Silnik 1.2 puretech z tego co mi wiadomo w momencie wejścia na rynek już spełniał najwyższe normy emisji spalin :) Co do dalszych Pana wywodów – nie jestem inżynierem, nie wiem jak są testowane nowe silniki, kupując nowe auto w… Czytaj więcej »

Damian
Gość
Damian

Kupiłem samochód z silnikiem 1.2 na początku 2018. Po paru tyś przejechanych kilometrach zaczęły się problemy a to przerywal podczas przyspieszania czasami brakowało mocy. W styczniu miałem wymieniony ten pasek. Podziękuje z tym silnikiem. Natychmiast muszę się pozbyć tg samochodu

Damian
Gość
Damian

Tak dalej jest ten sam problem

Bartosz
Gość
Bartosz

Dokładnie tak z tymi paskami tak jest

Roman
Gość
Roman

„No bo nie można porównywać bmw z mocniejszym silnikiem do ds z 1.6 ….bo to bez sensu” Tak to rzeczywiście bez sensu i wykazałem to w sposób oczywisty, w odpowiedzi na rzucone na forum widocznie dla „zaistnienia” stwierdzenie „gdzie mu do bmw no bez przesady” porównując podstawowe parametry napędu i wielkości porównywalnych X1 i X3 z DS & Crossback, bo o tych modelach BMW sygnalizowano. Porównywanie samochodów ma sens tylko wtedy, jeśli porównuje się samochody w tych samych klasach, porównywalnych mocach silników, rodzajach napędu. Gdy zaś próbuje się porównywać samochody z tzw. mocniejszym silnikiem do tych z „mniej mocnym” to… Czytaj więcej »

Krzysztof Gregorczyk
Editor

To kwestia gustu. Gust Pański versus gust dziesiątków tysięcy Europejczyków. Żeby nie powiedzieć – setek tysięcy.

Ryszard
Gość
Ryszard

Dokładnie tak – zgadzam się w pełni z Panem Krzysztofem. Poza tym, gdyby Citroen produkował naprawdę kiepskie samochody jak twierdzi przedmówca, już dawno by nie istniał. A tak nie jest.

Eres
Gość
Eres

No bez przesady. To że Gościowi się nie podoba, tylko co się nie podoba, nie znaczy że najbrzydsze. A pamięta gość multiple, Espace, Wołgę, juke,

Eres
Gość
Eres

A ja mam C3 Aircrosa i śmigam nim jak szalony, ani marudzę ani narzekam. Po to kupiłem żeby jeździć nie licytować się, ten taki ten siaki. A kupiłem, bo mi się podobał.

Dawid
Gość
Dawid

Zrozumiem gdyby się jeszcze dziewczynie spodobał. Przecież to typowo kobiece auto

Marek
Gość
Marek

Jak to moja koleżanka powiedziała co z cb za facet skoro lubisz jakieś citroeny. Teraz też tak myślę są bardzo kobiece z wyglądu

Roman
Gość
Roman

To koleżanka widocznie widziała bardzo niewiele citroenów! A co do samochodów i oceny ich wyglądu to z tym jest tak samo jak w powiedzeniu „jednemu podobają się blondynki, drugiemu brunetki, a innemu córka sąsiada”.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

A ta koleżanka, to jakieś guru stylistyki? Jakiś uznany autorytet? Czy po prostu zwykła dziewczyna, która – rzez jasna – ma prawo do własnego zdania? Tak samo, jak każdy z nas…

Dawid
Gość
Dawid

Niemieckie samochody są bardziej dopracowane ;) Czy się to komuś podoba czy nie robią najlepsze samochody. Sama sprzedaz mówi za siebie. Mercedes Audi czy BMW nic ich stylu nie przebije. Każdy gdyby miał taką możliwość to wybrałby Merola a nie jakiegoś Citroena. Citroen skończył się dla mnie na c5 i ds5 a szkoda

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Myślenie rodem z podstawówki. Po pierwsze wymienił Pan niemieckie marki premium i odnosi je do popularnej marki francuskiej. Po drugie – Mercedes, czy BMW jeszcze faktycznie mają jakieś stylistyczne pomysły, ale Audi kopiuje to samo rozwiązanie designerskie. Tam z generacji na generację się niemal nic nie zmienia. Tu nie można mówić o stylu! Pan chyba nie rozumie tego pojęcia! Nie, nie każdy wybrałby Merola. Trzeba mieć kasę nie tylko na zakup, ale i na utrzymanie, a marki premium kosztują bardzo dużo. Nie wszyscy ludzie wybierają samochody, by się pokazać. Niektórzy myślą rozsądnie. Wielu myśli rozsądnie i nie chce wydawać kasy… Czytaj więcej »

Jarek
Gość
Jarek

Panie Krzysztofie, oficjalnie nikt Panu takich danych nie da :) takimi danymi pewnie dysponują jedynie producenci tych aut, a przekazywanie tego typu informacji opinii publicznej byłoby zdecydowanie dla nich nie na rękę :) Na pewno ma Pan kontakt z ASO, więc proszę popytać a i w Internecie można znaleźć wiele wpisów zawiedzionych użytkowników. Ja niestety ze względu na tą awarię i sposób załatwienia sprawy przez CITROENA będę doradzał każdemu zakup auta z tymi jednostkami silnikowym. :(

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Nie do końca Pan zrozumiał moje intencje. Ja twierdzę, że odsetek aut z uszkodzonymi silnikami jest niewielki. Oczywiście szkoda mi każdego użytkownika, którego dotknęła awaria, ale jestem przekonany, że to niewielka ilość w porównaniu z ilością wyprodukowanych silników. A skoro ktoś pisze bzdury, jakoby awarie były „na potęgę”, to proszę o konkrety, bo rozumiem, że ten ktoś dysponuje danymi potwierdzającymi głoszoną przez siebie tezę. Jak widać – nie dysponuje, bo zlewa mnie falami wrzącego moczu. Jest więc kłamcą, albo trollem. I proszę mmnie nie odsyłać do ASO, bo one nie mają pełnego oglądu sytuacji. Ba – nie ma go nawet… Czytaj więcej »

Jarek
Gość
Jarek

Jeśli ASO nie ma takich danych to wg Pana kto? Jeśli któryś z użytkowników doświadczył takiej awarii to jedzie właśnie do ASO !!! I TO właśnie tam najprędzej będą te dane. Pan jest przekonany o „niewielkiej ilości”, inny forumowicz twierdzi, ” że psują się na potęgę” – Ani On, ani Pan nie dysponujecie żadnymi statystykami. Problem polega na odpowiednim podejściu producenta do problemu – w przypadku Citroena tego zabrakło :( Jest problem (marginalny ?) to tym bardziej trzeba to załatwić po ludzku :) Niestety pewnie dotyczy to każdej marki :(

Zenon
Gość
Zenon

Nie dotyczy to każdej marki. Wiele firm samochodowych robi rozrząd w kąpieli olejowej i nic się nie dzieje. Tylko w silnikach PSA, które były silnikami roku. Trzeba otwarcie powiedzieć ,że PSA zrobiło bubel i mają właścicieli tych silników w d……e. Ile takich jest przypadków, wystarczy wejść na forum citroena, albo na Klub Cytrynki. A ilu jest takich co nic nie napisali . Co to jest za rozwiązanie problemu: płukanki silnika, dodatki do paliwa i oleju. Większej bzdury nie słyszałem. Ale akcji serwisowej nie zrobią. Dziwię się ,że ludzie kupują ten badziewie. Niemieckich samochodów nie dogonią przez najbliższe 20 lat Odnośnie… Czytaj więcej »

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Następny!
ASO dysponuje danymi cząstkowymi. Pewnie znajdzie się ASO, w którym nie wystąpiło takie zgłoszenie. Dlatego piszę o importerze, a najlepiej producencie.
Tak, ja nie mam konkretnych danych, ale wiem, że to znikomy odsetek, bo inaczej PSA zarzuciłoby produkcję tego silnika.

Bartosz
Gość
Bartosz

Dokładnie to jest nieudana jednostka ten 1.2. To jest dość młoda konstrukcja A problemy wychodzę teraz coraz częściej i nikt z tym nic nie robi. Zwłaszcza serwisy PSA mają gdzieś klientów

Bartosz
Gość
Bartosz

Nie bez powodu każdy mówi że nie kupuje sie samochodow franckich ;)

Bartosz
Gość
Bartosz

Skoro tak to proszę nie porównywać francuskich samochodow do niemieckich…

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Niby dlaczego nie?

Bartosz
Gość
Bartosz

Ds marka Premium z najmocniejszym silnikiem benzynowym 1.6 xd

Roman
Gość
Roman

Czyli Kolega nie miał możliwości wyboru merola, bo jeździ bmw sądząc po nieco wcześniejszym wpisie. Należy współczuć, że nie można zrealizować marzeń. Ale głowa do góry, w kolejnych wpisach będzie się bardzo (mega) zadowolony jak Gosc z mercedesa, czy też Gosc z audi. Bo tylko takimi jeżdżą, a serwisy tych marek są najlepsze. Szkoda tylko, że akurat w badaniach satysfakcji klientów serwisów poszczególnych marek prowadzonych regularnie przez motogazetkę z niemieckiego koncernu Axel Springer akurat te „najlepsze” serwisy od szeregu lat zajmują poślednie miejsca w tych rankingach, a uczestniczą w tych badaniach dziesiątki tysięcy klientów zadowolonych i niezadowolonych. No ale to… Czytaj więcej »

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Przykro mi, ale po analizie komentarzy pisanych pod tym artykułem wychodzi, że tak naprawdę jest to jedna, góra dwie osoby, które korzystając z różnych nicków i adresów myślą, że tego nie zauważymy. Zmasowany atak trolli, być może płatnych, ma za zadanie zdyskredytować francuską motoryzację. Niestety nie mają te osoby żadnych konkretnych danych, a ich jedyną bronią jest sprawianie wrażenia, jakoby pisało te komentarze wiele różnych osób.
My się naprawdę na takie rzeczy nie łapiemy!

Jarek
Gość
Jarek

Panie Krzysztofie, chyba brakuje argumentów :( „zdyskredytować francuską motoryzację” – niezłe :) piszę o poważnym problemie silnika 1.2 puretech z którym niestety miałem do czynienia, odwiedziłem kilka serwisów CITROENA I PEUGOTA i wszyscy serwisanci mówią o globalnym problemie paska, niestety nieoficjalnie:( z mojego najbliższego otoczenia podobną awarię miało 3 użytkowników:( i nie jest to atak na francuską motoryzację, gdyby FIRMA nie „umywała” rąk wyszłaby na tym wizerunkowo zdecydowanie lepiej. Proszę się nie unosić, mi też zależy na bezawaryjnym aucie :)

Dawid
Gość
Dawid

I niestety i ja miałem z tym problem. W serwisie to samo mówią mechanicy odradzaja te silniki to przyszłość

Dawid
Gość
Dawid

Pan Jarek napisał sama prawdę nic więcej dodać

Bartosz
Gość
Bartosz

Skoro Pan tak myśli. Pisze to osoba która niestety jest zawiedziona tą francuska motoryzacja i która użytkowała te samochody nie raz z myślą że coś się poprawi. Mogą to być piękne bądź brzydkie samochody Ale pod względem techniki leżą… Mam nadzieję że kiedyś zrobią postępy tak jak niemiecka czy japońska konkurencja

Zenon
Gość
Zenon

Panie Krzysztofie, chyba jedynym trolem , który zachwala ten badziew to jest pan . Nie wiem czy panu płacą żeby te g…o zachwalać. Odnoszę takie wrażenie. Ja wiem , że to boli ale taka jest prawda . Płukanki silnika – ładne jaja. Płukanki to mogę sobie zrobić , jak będą mnie bolały hemoroidy .

Dawid
Gość
Dawid

A mi nie jest gdyby Pan pisał rzetelnie o samochodach o jego zaletach i też wadach. Nie był postronny i wprowadzał ludzi w błąd. Tak jak ktoś wcześniej napisał wystarczy wejść na fora co piszą użytkownicy i przejechać się do mechaników. Ja rozumiem Pan lubi francuska motoryzacje i szanuje. Za to nie można wprowadzać ludzi w błąd że są to bez awaryjne samochody i jednostki

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Proszę mi wskazać, w którym miejscu napisałem, że jakikolwiek francuski samochód, bądź jego zespół napędowy, jest bezawaryjny. No, proszę.

Zenon
Gość
Zenon

Napisał pan ,że jest to mały odsetek rozrzadow – nie wiem skąd ma pan te dane. Wszyscy co krytykują to są trole. Uwzięli się na samochody PSA. Przecież są takie dobre

Dawid
Gość
Dawid

Dokładnie zostałem trollem bo użytkowałem ten silnik i napisałem jaka jest prawda. Silniki PSA 1.2 I 1.6 to chyba największy niewypał w całej motoryzacji

dymek
Gość
dymek

sprawdź lepiej czy buma się nie pali. chyba niemcy kiepsko sobie radzą z tym problemem.

Zenon
Gość
Zenon

Co na to mówią lekarze ?

Roman
Gość
Roman

Największy niewypał , a o 324 tys diesli silników 4-cylindrowych i 6-cylindrowych w samochodach o których wszyscy piszący posty są bardzo (mega) zadowoleni, a jakoś najlepsze serwisy nie potrafią się uporać z wymianą wadliwego układu EGR, który może być przyczyna pożaru samochodu, które już wielokrotnie miały miejsce również i w Polsce. Ten fakt o którym szeroko piszą motogazetki tutaj nie istnieje. Mogę więc przypuszczać, że widocznie to mega zadowolenie można uzyskać tylko wtedy gdy wiek kierowcy zbliżony jest do wieku pojazdu i problem zagrożenia pożarem w układzie EGR nie występuje ze względu na generację pojazdu, gdyż jakiś najlepszy serwis po… Czytaj więcej »

Roman
Gość
Roman

Zastanawiające jest tylko dlaczego o tym „problemie na potęgę” nie wspominają jakoś polskojęzyczne motogazetki z reguły należące do koncernów wydawniczych z drugiej strony Odry. Gdyby ten problem był tak miażdżący dla producenta inkryminowanych silników to byłby to news na pierwszą stronę przynajmniej przez kilka kolejnych numerów. Czyżby ci redaktorzy nie czytali wypowiedzi w internecie, może też i francuskie.pl? Przecież to byłby murowany temat i wierszówka jak się patrzy! Ale widocznie to „zmowa” z producentem tych samochodów, bo przecież tego inaczej nie można wytłumaczyć, może (mogą) tak sądzić bardzo (mega) zadowoleni użytkownicy innych samochodów z najlepszymi serwisami! Jednak te redakcje co… Czytaj więcej »

Jarek
Gość
Jarek

Panie Romanie, o „jakich konkretnych danych ..popartch źródłem skąd je zaczerpnięto” Pan pisze? Czy problem jest „miażdżący” to się wkrótce pewnie okaże. Czy o problemach z silnikiem TSI francuskie media się rozpisywały? Ja nie pamiętam. A problem poważny był. Co do serwisów np CITROENA żadnych negatywnych uwag nie mam, pozostaje uraz, żal – jak zwał, tak zwał do samej FIRMY, która standardowo przerzuca winę na użytkownika „zła eksploatacja auta :) „. I jeszcze jedno pytanie: jakich ” rzeczowych argumentów nie dostrzegam, pomijam ? ” Każda marka ma jakieś problemy ze swoimi „nowościami”, a to my, klienci jesteśmy takimi konikami doświadczalnymi… Czytaj więcej »

Roman
Gość
Roman

„O jakich konkretnych danych …popartych źródłem skąd je zaczerpnięto” Otóż proszę zajrzeć do artykułu pt. Śmierć diesla: kolejna firma wycofuje się z silników wysokoprężnych” na portalu francuskie.pl i na dyskusję jaka rozwinęła się poniżej tej informacji. W poście #237292 dyskutant posługujący się nickiem Redi napisał: Dla waszej informacji sprzedaż diesla na zachodzie Europy wzrosła a mercedes nie zamierza rezygnować z diesla. Poniżej moja odpowiedź #237520 „Skąd te dane, że sprzedaż diesli wzrosła w zach. Europie. Jest coś wręcz przeciwnego…” dalej szczegółowe dane dotyczące rejestracji nowych diesli w zach. Europie w I kwartale 2019 r. w porównaniu do I kwartału 2018… Czytaj więcej »

Jarek
Gość
Jarek

Panie Romanie, pierwsza część Pana bardzo długiego wpisu nie dotyczy problemu o którym piszę ja. Przypominam: rozpuszczający się pasek rozrządu w silnikach 1.2 puretech…. co nie oznacza, że wszystkie samochody francuskie są złe.

Pana wpis na temat poziomu dyskusji w internecie jest trafny, ale w tym miejscu nie o tym mówimy.

Co do przedłużonej gwarancji – niestety nie daje ona pełnego pokrycia kosztów tej awarii, koledze CITOREN zwrócił tylko połowę poniesionych kosztów :( dlaczego ??? O podobnych przypadkach słyszałem odwiedzając kilka ASO.

Roman
Gość
Roman

Rozpuszczający się pasek rozrządu w silnikach 1.2 PureTech, jest olbrzymim problemem dla użytkowników samochodów z tym napędem, tylko jak duży jest to problem, jaki procent użytkowników tego doświadczył tego niestety nie wiem. Jeśli rzeczywiście pasek rozrządu silnika „rozpuścił się” i samochód przez to jest unieruchomiony, a serwis Citroena nie reaguje bądź zbywa to nie pozostaje nic innego jak skorzystać z tzw. rękojmi za wady ukryte. Niestety wymaga to konsultacji z prawnikiem dla sformułowania odpowiedniego pisma do sprzedawcy samochodu czy też do generalnego importera Citroen Polska. Tylko tyle mogę tu powiedzieć. Wiem, że jest to droga żmudna ale sądy raczej stają… Czytaj więcej »

Roman
Gość
Roman

Przedłużona gwarancja, trzeba bardzo dokładnie przeczytać do czego ona zobowiązuje sprzedawcę czyli tam gdzie sprzedano samochód. Warunki tam podane są nieraz bardzo skomplikowane ale bez pośpiechu trzeba to dokladnie przeczytać, a szczególnie zwrócić uwagę czy w tej przedłużonej gwarancji są jakieś ograniczenia co do wysokości kosztów dokonanych napraw, części itd. Jeśli są to trzeba wiedzieć, czy jest to określone do jakiej max kwoty czy też do jakiego procentowo udziału oraz czy są jakieś ograniczenia co do liczby napraw. Jeśli to wcześniej wiemy to nie będziemy mieli rozczarowań, co do ewentualnych kosztów naprawy. Po prostu trzeba dokładnie poznać warunki tej przedłużonej… Czytaj więcej »