Citroen C3 po face liftingu na rok 2020. Co się zmieniło?

8 2 719

Na pytanie co się zmieniło musimy niestety odpowiedzieć: niewiele, ale face lifting przecież na tym polega, że tylko poprawia to, co już znamy. Na większe modyfikacje poczekamy pewnie do kolejnej generacji. Odświeżenie Citroena C3 przyniosło kosmetykę designu, nowe kolory oraz poprawę komfortu w kabinie.

Gdzie te zmiany? Przy pierwszym spojrzeniu na nowego Citroena C3 możemy dostrzec delikatnie przeprojektowany przód pojazdu. Model otrzymał chromowaną listwę, która biegnie od grilla lekko w dół, co marka nazywa swoją nową „wizytówką tożsamości”. Być może pozostałe modele w gamie w przyszłości również będą wyróżnione w podobny sposób. Stylistyczny „wąsik” spowodował utratę odrobiny młodzieńczego ducha C3-ki. Konkurent Renault Clio i Peugeot 208 wydaje się teraz bardziej poważny i dostojny.

Nowy Citroen C3 będzie oferowany w 7 kolorach nadwozia w tym dwóch nowych: Elixir Red oraz Spring Blue, z 4 pakietami personalizacji Airbumpów, 4 wersjami barwnymi dachu oraz 3 grafikami na zadaszeniu. Zwiększył się również wybór 16- i 17-calowych felg. Niezbyt zdecydowani klienci będą mieli duży problem ponieważ Citroen oferuje aż 97 możliwych kombinacji stylistycznych nowego C3. Poprzednio było ich jedynie 36.Citroen C3 face lifting

Wnętrze prezentuje się prawie identycznie do modelu, który aktualnie znajdujące się w ofercie. Wyjątek stanowi drewniane wykończenie deski rozdzielczej. Citroen ulepszył C3 pod kątem komfortu, poprawił akustykę, wymienił piankę foteli i dodał nowy podłokietnik. Na desce rozdzielczej wciąż będzie obecny 7-calowy ekran systemu multimedialnego, który jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.

Kierowca ma do dyspozycji liczne systemy poprawiające bezpieczeństwo takie jak: awaryjne hamowanie, system monitorowania martwego pola, system ostrzegający o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu, a także rozpoznawanie znaków drogowych. Nie zabrakło również opcjonalnej kamerki Connected CAM, która zadebiutowała w III generacji C3.

Pod maską miejskiego modelu spod znaku szewronów wciąż obecna będzie 3-cylindrowa benzynowa jednostka 1.2 PureTech o mocy 83 lub 110 KM, a także diesel 1.5 BlueHDi o mocy 100 KM. Klienci decydujący się na C3 po face liftingu będą mogli wybrać 110-konny benzynowy silnik z 6-biegową manualną przekładnią lub automatem EAT6.

Odświeżony Citroen C3 trafi do salonów sprzedaży w czerwcu 2020 roku.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
JakmanPablogggggPiotrAdaś Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Lutek
Gość
Lutek

Fajne autko. Jedna rzecz mi przeszkadza. To antena, którą na myjni trzeba odkręcać. Samochody innych marek maja krótka antenę, a co za tym idzie święty spokój.

Bob
Gość
Bob

Uzytkowalem to auto 3 lata i nie mogę powiedzieć nic dobrego. Zawieszenie jest okropne jedno z gorszych w tej klasie, koła przy poprzeczynych nierównościach odrywają się od drogi. Skręcanie tym autem to istny dramat, tak niestabilnie czułem sie ostatnio w Darłowie na statku wycieczkowym Ogólnie odradzam wszystkim to auta, nie popełnijcie mojego błędu.

Jan
Gość
Jan

Też jestem uzytkownikiem C3 i w życiu czegoś takiego nie doświadczyłem. :D Auto ma mega sprężyste zawieszenie, to fakt, ale dynamiczniej tez da sie pojechać, mając oczywiście na uwadze jego charakterystykę (nie jest to gokart w stylu Swifta Sport, tylko wygodny kanapowiec). Nic sie od drogi nie odrywa. :D Moze coś nie tak z zakupionym egzemplarzem?

Piotr
Gość
Piotr

C trójka jest u mnie w rodzinie od 3 lat. Drugim jest typowy przedstawiciel niemieckiej motoryzacji segmentu D (służbowy). Z prawdziwą przyjemnością wsiadam do Cytryny, ma bardzo komfortowe zawieszenie, naprawdę świetne fotele i ogólnie jest przyjemny w obcowaniu. Bob, skoro użytkowałeś ten samochód 3 lata i jednocześnie możesz porównać do innych w klasie (bo ja na przykład nie, Citroen po prostu bardzo mi odpowiada) to co, masz tyle samochodów, prowadzisz komis, czy tylko siedziałeś w nich w salonach, jak jeden z moich kolegów, notoryczny tester samochodów salonowych na forach internetowych.

Pablo
Gość
Pablo

Z kolei ja bardzo sobie chwalę jeszcze poprzednią generację C-trójki. Od 2014 jedyne co robię, to dolewam paliwo plus oczywista wymiana elementow eksploatacyjnych typu klocki. W ciągu 6 lat problem był tylko 1 – chwilowo zaburzona komunikacja pomiędzy pedalem gazu, a elektryką. Pedał wymieniony za 240 pln i spokój. Świetne, bezawaryjne autko do miasta spalające max 6,9l benzyny na 100 km.

Adaś
Gość
Adaś

Zmiany z przodu na plus (wygląda trochę drapieżniej), ale za to dach zbyt udziwniony – bardziej mi się podoba w wersji przedliftowej. Ważne, ze c3 nadal ma swoj fajny, wyjątkowy charakter i wyróżnia się w zalewie nudy w segmencie B. :)

ggggg
Gość
ggggg

Dlaczego oni brną w to rozszczepienie reflektorów. To jest okropne i kojarzy sie z wadą genetyczną.

Jakman
Gość
Jakman

A mnie się bardzo podoba.