Po pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku Citroën ma na rodzimym rynku przekroczony poziom 120.000 rejestracji nowych aut. To wartość obejmująca zarówno samochody osobowe, jak i lekkie auta dostawcze. To o 3,6% więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ważnym faktem jest jednak to, że Citroën C3 jest trzecim najchętniej kupowanym samochodem we Francji.
Na rynku samochodów osobowych we Francji Citroën sprzedał od początku roku ponad 92.500 samochodów, a to o 3,2% więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Biorąc pod uwagę tylko maj (ostatni miesiąc okresu), wzrost w zakresie samochodów osobowych Citroëna wyniósł 5,7%. Rynkowy udział Citroëna w gamie aut osobowych wyniósł po pięciu miesiącach 10,2% był o pół punktu procentowego wyższy, niż rok wcześniej. To wpływ Nowego C3, który w maju stał się trzecim najchętniej kupowanym samochodem we Francji. W ciągu pięciu miesięcy ten model zdobył przeszło 29.200 rejestracji.
W gamie lekkich pojazdów użytkowych Citroën też radzi sobie bardzo dobrze. W ciągu pięciu miesięcy bieżącego roku nad Sekwaną zarejestrowano ponad 27.600 takich aut z szewronami na masce. To o 4,8% więcej, niż rok wcześniej w takim samym okresie. W samym tylko maju ów wzrost wyniósł 8,7% i był wyższy, niż wzrost całego rynku (+7,5%). Pozwoliło to zwiększyć Citroënowi jego udział rynkowy w tym segmencie o 0,2 punktu procentowego.
Najchętniej kupowanym użytkowym Citroënem pozostawał Nowy Jumpy. Jego pięciomiesięczna sprzedaż w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wzrosła o aż 49%! Dobrze sprzedawały się także modele Nemo i Jumper z przyrostami odpowiednio 27,3% oraz 13,3%.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze