Citroën od lat kojarzony jest z przełomowymi i kreatywnymi podejściami do mobilności miejskiej ale też reklamy. Za sukcesem kampanii promującej Citroëna ë-C3 stoi strategiczna współpraca z Invibes Advertising, liderem innowacji w dziedzinie reklamy cyfrowej.
Celem kampanii było dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców i maksymalne zwiększenie rozpoznawalności marki, a także wzbudzenie realnego zainteresowania nowym elektrycznym modelem marki. Dzięki zaawansowanej strategii cyfrowej opracowanej we współpracy ze Starcom oraz Leo Burnett, Citroën dotarł do imponującej liczby ponad 3 milionów unikalnych użytkowników. Kampania, podzielona na dwie strategiczne fazy, skutecznie połączyła budowanie świadomości marki z generowaniem wysokiego zaangażowania.
Pierwsza faza kampanii skupiła się na maksymalizacji zapamiętywalności marki poprzez wysoką częstotliwość kontaktów z reklamą – użytkownicy widzieli komunikaty średnio siedem razy. Następnie druga faza kampanii, oparta na strategicznym retargetingu, koncentrowała się na pogłębianiu zaangażowania oraz utrzymaniu zainteresowania potencjalnych klientów, osiągając częstotliwość interakcji na poziomie od 3 do 5 razy na użytkownika.
W kampanii zastosowano ponad 10 innowacyjnych formatów reklamowych stworzonych we współpracy z Invibes Creative Workshop, przy udziale ekspertów z Collective by Starcom & Leo Burnett. W rezultacie przekroczone zostały wszystkie branżowe standardy widoczności oraz interakcji użytkowników, zarówno w formatach display, jak i wideo.
Sukces kampanii zawdzięczany jest również precyzyjnemu podejściu do targetowania, które wykorzystało zaawansowane narzędzia segmentacji oraz analizę danych zero-party uzyskanych w ramach ankiety przeprowadzonej przed kampanią. Dzięki tym danym, Invibes stworzyło specjalną grupę docelową o wysokim potencjale zakupowym, liczącą aż 2,5 miliona użytkowników. Zastosowanie optymalizacji kreacji w czasie rzeczywistym dodatkowo podniosło efektywność reklamy.
źródło: Invibes Advertising
Najnowsze komentarze