Citroën C3 zdobył prestiżowy tytuł Premium Hatchback of the Year w indyjskim konkursie Motorscribes Auto Awards 2022.
Indyjski rynek samochodów to specyficzne miejsce dla producentów z Europy. Mają oni zaledwie 5%, konkurując z bardzo mocną ofertą lokalną oraz importowaną z Azji. Citroën, który wszedł do Indii w zeszłym roku, ma duże ambicje zwiększenia swojej obecności. Zainwestował tu w fabrykę i wprowadził na rynek model C3 nowej generacji. Jest on oferowany zarówno w wersji spalinowej, z silnikami benzynowymi, jak i elektrycznej.
To jednak nie koniec ofensywy produktowej. Citroën zamierza wejść do Indii z kolejnymi modelami, w tym z 7-osobowym SUVem. Jednak aby do tego doprowadzić, musi zwiększać świadomość marki i szybko rozwijać sieć sprzedaży. W tym pierwszym celu na pewno pomoże nagroda, która właśnie trafiła do Citroën C3.
Zobacz: Nowe samochody Citroën
„Symbol komfortu i stylu znów zostaje doceniony. Z radością informujemy, że nowy Citroën C3 zdobył prestiżowy tytuł Premium Hatchback of the Year w konkursie Motorscribes Auto Awards 2022” – poinformował oficjalnie producent.
Chociaż Citroën C3 nie jest samochodem klasy premium w europejskim rozumieniu, to w Indiach sytuacja wygląda nieco inaczej. Tutaj samochody ze Starego Kontynentu cieszą się dużą renomą i są traktowane jako te lepsze w stosunku do produktów lokalnych. Gdy na rynek wchodził Citroën C5 Aircross był porównywany przez tamtejszych dziennikarzy m.in. do BMW X1.
Zobacz: Citroën eC3 pojawi się w Europie?
Citroën C3, który oferowany jest w Indiach, otrzymał wersję elektryczną, również produkowaną na miejscu, w Chennai. Jego koszt to w przeliczeniu niecałe 50 tysięcy złotych. Samochód ten ma być eksportowany do innych krajów regionu oraz m.in. do Ameryki Połudnowej.
Najnowsze komentarze