I nie, nie we Francji, a przynajmniej nic nam na ten temat jeszcze nie wiadomo. Otóż krajem, w którym III generacja Citroëna C4 sprzedaje się tak dobrze, jest Hiszpania. To tam i tylko tam ten model jest produkowany.
Citroën C4 okazuje się najlepiej sprzedającym się w Hiszpanii samochodem w segmencie kompaktów z nadwoziem określanym na Zachodzie jako berline. To jeden a najważniejszych segmentów rynkowych nie tylko w Hiszpanii, ale i na większości rynków europejskich. W lutym na hiszpańskie drogi wyjechało 1.374 nowe egzemplarze C4, a to o 40% więcej, niż cała skumulowana sprzedaż Citroëna w Polsce od początku bieżącego roku! To świadczy o popularności tego modelu w kraju produkcji. Ta liczba zarejestrowanych aut przekłada się na 17,3-procentowy udział C4 w swoim segmencie hiszpańskiego rynku. Od początku roku w tym kraju zarejestrowano już 2.198 Citroënów C4, który tym samym stał się bestsellerem marki w Hiszpanii. Spory sukces dla modelu, który przełamuje schematy i etykiety, łącząc komfort i elegancję sedana z podwyższoną pozycją, przestronnością wnętrza i wszechstronnością, które charakteryzują SUV-y.
Dodajmy do tego duży sukces elektrycznej wersji ë-C4. W lutym w Hiszpanii zarejestrowano 111 egzemplarzy takiej odmiany nowości Citroëna. W efekcie ë-C4 jest liderem w segmencie kompaktowych aut elektrycznych z udziałem w tym segmencie wynoszącym aż 45,7%! Dane skumulowane za dwa miesiące mówią o 173 rejestracjach i 42,4-procentowym udziale w rynku. Wyraźnie więc widać, że luty był pod tym względem lepszy od stycznia. Czy ten trend zostanie utrzymany w kolejnych miesiącach? Oby!
Zapoznaj się z naszymi wrażeniami po teście Citroena ë-C4.
Wyniki rejestracji francuskiej marki w Hiszpanii za dwa miesiące br., to 7.099 rejestracji, z czego 5.399 przypadło na samochody osobowe, a 1.740 na lekkie pojazdy użytkowe. W przypadku tych pierwszych Citroën wykroił dla siebie 5,1% rynku, w drugim – aż 11,2%.
Komfort i technologia to kluczowe elementy nowego Citroëna C4. Auto wyposażono w fotele, które wykorzystują najnowsze osiągnięcia w zakresie ergonomii i materiałów. Ma też dużą przeszkloną powierzchnię zapewniającą optymalne doświetlenie, oraz wyposażenie technologiczne zapewniające bezpieczną i relaksującą jazdę. Posiada cyfrową tablicę wskaźników i pojemnościowy ekran dotykowy o przekątnej 25,4 cm (10 cali), dwadzieścia technologii wspomagania jazdy, takich jak Highway Driver Assist, wyposażenie do autonomicznej jazdy poziomu drugiego, a także sześć zaawansowanych technologii łączności.
Wierny historii marki, nowy Citroën C4 jest wyposażony w zawieszenie PHC ®. Ten nowy rozdział w historii zawieszeń Citroëna oferuje najwyższy poziom komfortu i wrażenie podróżowania na latającym dywanie. Rezultat: maksymalnie pozytywne samopoczucie na pokładzie, dobra dynamika i wielka przyjemność z jazdy.
Nic dziwnego, że Hiszpanie tak chętnie kupują ten samochód.
Citroena C4 można kupić także w Polsce. Skonfiguruj auto dla siebie tutaj.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze