Fabryczny Citroen C4 Cactus, który przyspiesza w siedem sekund do setki? Tak, kraje południowoamerykańskie dostają często wersje samochodów, których nie ma w Europie. Cactus jest tam dostępny z bardzo dynamicznym silnikiem o mocy do 173 KM.
Zobacz: test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
Silnik 1.6 THP zapewnia 240 Nm przy 1400 obr./min. i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna tego auta to 212 km/h. Cactus z taką jednostką napędową waży zaledwie 1214 kg, co sprawia, że prowadzi się lekko i przyjemnie. Co ciekawe, nie ma oznaczenia GT ani GTi. 173 KM osiąga na etanolu, przy benzynie jest to „zaledwie” 166 KM.
Zobacz: test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech z automatem
Samochód dostępny jest w kilku wariantach wyposażenia: Shine oraz Shine Pack. Na wyposażeniu znajdziemy sześć poduszek powietrznych, ESP, bezkluczykowy dostęp, system start/stop, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację, system multimedialny, światła przeciwmgielne, czujnik deszczu, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, czujniki ciśnienia w oponach, wykrywanie zmęczenia oraz autonomiczne hamowanie awaryjne.
Co ciekawe, C4 Cactus na rynek brazylijski ma nieco inne wnętrze niż wariant europejski. Zegary są zdecydowanie bardziej rozbudowane, niż w przypadku „naszej” odmiany.
Citroen C4 Cactus zdobył w Brazylii nagrodę „Qual Comprar”, opublikowaną przez magazyn AutoEsporte, w kategorii Najlepszy SUV roku 2019. Nagroda ta oceniała główne modele w tym segmencie, a Cactus wyróżnił się łączeniem najnowocześniejszej technologii, designu i mocy.
A jak z ceną? W takiej wersji samochód kosztuje około 85 tys. zł. Całkiem niedużo, jak na osiągi oraz dostępną moc. W Europie możemy tylko pozazdrościć!
Najnowsze komentarze