wtorek, 28 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Citroën C4 II 1.6 VTi 120 KM Exclusive 2012 – dziesięć lat eksploatacji od nowości. Opinia użytkownika

Ryszard Olszewski autor Ryszard Olszewski
2021-12-01
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 7 minut
2.7k 28
30
2.4k
UDOSTĘPNIEŃ
7.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

Citroën C4 II Exclusive z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 120 KM przejechał ze mną od nowości 60100 kilometrów. Wybrałem go ze względu na wygląd, komfort jazdy, wygodne wnętrze. W ciągu tych wszystkich lat okazał się też niezawodny i tani w eksploatacji.

Pierwszy Citroën C4, będący następcą modelu Xsara, zadebiutował na rynku w 2004 roku. Dostępny był w dwóch wersjach nadwozia: trzydrzwiowej, z mocno sportowym wyglądem i charakterystyczną ściętą tylną szybą, oraz pięciodrzwiowej. Wnętrze, jak na Citroëna przystało, było dość futurystyczne z kilkoma oryginalnymi elementami takimi jak kierownica z nieruchomym wieńcem czy oryginalny wyświetlacz zamiast zegarów.

W 2005 roku model ten zajął drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku a sprzedaż osiągnęła rekordowe dwieście tysięcy egzemplarzy. Można więc powiedzieć, że był to dla marki spory sukces. Wśród pozytywnych stron C4 wymieniano między innymi nowoczesny wygląd, bogate wyposażenie i szeroką gamę silników, w tym oszczędne diesle. Klienci chcieli jednak bardziej komfortowego zawieszenia. Dlatego w 2008 roku Citroën C4 przeszedł niewielki facelifting a marka rozpoczęła przygotowania do produkcji następcy.

Samochód z zewnątrz z otwartymi drzwiami – jasna tapicerka kontrastuje z ciemnym lakierem

Druga generacja Citroëna C4, już w spokojniejszej stylizacji i z pięciodrzwiowym nadwoziem, pojawiła się w roku 2010. Zrezygnowano ze stylistycznych fajerwerków, zastępując je nowoczesnym, ale bardzo wygodnym wnętrzem. Auto zyskało na komforcie, stało się spokojniejsze. To spodobało się klientom i rok 2011 okazał się rekordowy dla tego modelu, na rynek trafiło blisko 114 tysięcy egzemplarzy. W ofercie pojawił się m.in. świetnie do dzisiaj oceniany diesel, 2.0 HDi o mocy 150 KM.

Dwa lata później odebrałem z salonu nowego Citroëna C4 z silnikiem 1.6 i poziomem wyposażenia Exclusive. Ten samochód był ze mną blisko 10 lat. Do dzisiaj mam rachunek zakupu – auto kosztowało wtedy 79750,- zł brutto.

Pełne wyposażenie, obejmuje podgrzewane fotele z masażem

Citroën C4 II Exclusive – wyposażenie

Poziom wyposażenia Exclusive obejmuje między innymi:

  • Klimatyzację automatyczną dwustrefową,
  • Biksenonowe reflektory skrętne,
  • Nawigację (w opcji – 3500,- zł wówczas)
  • System audio hi-fi z bluetooth,
  • Elektryczne szyby i lusterka,
  • Automatyczne światła,
  • Automatyczne wycieraczki,
  • Czujniki parkowania,
  • Światła przeciwmgielne,
  • Kontrolę trakcji,
  • Tempomat,
  • System monitorowania martwego pola,
  • Centralny zamek z pilotem,
  • Sterowanie radiem z kierownicy,
  • Zmienne kolory podświetlenia zegarów,
  • Masaż w przednich fotelach.
Silnik 1.6 120 KM – do spokojnej jazdy

Dlaczego ten model?

Dlaczego zdecydowałem się wtedy na zakup tego samochodu? Citroën C4 II miał opinię samochodu komfortowego, z wygodnym wnętrzem. C4 był też w moim zasięgu cenowym i podobał mi się z wyglądu. Wybrałem jasną tapicerkę, która okazała się strzałem w dziesiątkę: przy odrobinie konserwacji do dzisiaj pięknie wygląda i rozświetla wnętrze. Zamówiłem również masaż w przednich fotelach, co uprzyjemnia podróż i relaksuje. O wyborze Citroëna C4 zdecydował też pojemny, jak na swoją klasę, bagażnik, który wtedy był mi potrzebny. Silnik 1.6 VTi odznaczał się rozsądnym zużyciem paliwa.

Wygodne rozwiązanie – schowek szuflada pod siedzeniem

10 lat eksploatacji

W ciągu blisko 10 lat eksploatacji przejechałem nim ponad 60 tys. kilometrów. Citroën C4 okazał się być autem komfortowym, niezawodnym, tanim w eksploatacji. Ma też swoje minusy – w szczególności dynamika 120-konnego silnika wolnossącego nie nastraja do sportowej, dynamicznej jazdy, ale też nie tego oczekiwałem, gdy wybierałem swoją wersję. Jeżdżę raczej spokojnie.

Wnętrze C4 od strony pasażera – jasne dodatki powiększają optycznie przestrzeń

Od nowości samochód serwisowałem w jednym ASO, jest to serwis firmowy Citroën Polska przy Alei Krakowskiej 206 w Warszawie. Jeśli chodzi o koszty eksploatacji to sprowadzały się one do przeglądów i wymiany oleju co rok, niezależnie od ilości przejechanych kilometrów. Co cztery lata a później co dwa lata robiłem też przegląd antykorozyjny.

Bagażnik – spory i ustawny

Citroën C4 II: awaryjność w czasie eksploatacji

Jedyną awarią w samochodzie na przestrzeni 10 lat okazała się sprawa lusterka bocznego z systemem monitorowania martwego pola. Odklejona folia dawała wrażenie stale zaparowanych lusterek. Wymiana nastąpiła podczas gwarancji fabrycznej.

Poza tym w serwisie pojawiałem się tylko na przeglądy.

Wygodny podłokietnik z tyłu

Citroën C4 II – największe zalety

Do najważniejszych zalet Citroëna C4 z tego rocznika zaliczyłbym:

– wysoki komfort jazdy, lepszy niż w większości samochodów w tej klasie,
– wygodę wnętrza, wygodne fotele, ogólne wrażenie solidności i dobrego wykonania,
– dobrą trwałość i jakość użytych materiałów.

Pod fotelami z przodu są schowki

Citroën C4 II: Spalanie

Samochód w mieście pali, w zależności od pory roku od 7 do 8,5 litra na 100 km, jest cichy, zwrotny a na trasie nawet poniżej pięciu litrów. Najniższy wynik, który udało mi się osiągnąć na dłuższym odcinku przy spokojnej jeździe to 4,3 l/100. Do eksploatacji silnika używałem oleju Total 0W30 Ineo First, czyli tego, którym silnik zalewany jest po raz pierwszy w fabryce.

Benzyna, którą tankuje to Circle K 95 milesplus.

Zimowa eksploatacja

Następca Citroëna C4 II?

Po dziesięciu latach jazdy C4 przyszedł czas na zmiany. Od momentu premiery nowego Citroëna C4 bardzo uważnie śledziłem publikacje na jego temat, czytałem testy, opinie użytkowników. Miałem też okazję kilkukrotnie pojeździć różnymi wersjami tego samochodu. Bardzo podoba mi się jego wygląd, bardzo wysoki, wzorowy wręcz komfort jazdy, wygodne fotele w środku. Niedawno go zamówiłem. Mój wybór padł na wersję Shine  której cena detaliczna wynosiła w momencie zamówienia 99100,- zł Samochód został już wyprodukowany i zmierza do Polski. Odbiór będzie miał miejsce za około dwa tygodnie.

Na pewno podzielę się z Czytelnikami Francuskie.pl wrażniami i pokuszę się o porównanie obu samochodów. A mój obecny Citroën C4 przejdzie w dobre ręce – kupiec czekał na ten samochód od dwóch lat, pytając mnie co jakiś czas czy nie zamierzam go sprzedać. 

Citroën C4 1.6 VTi 120 KM – podstawowe dane techniczne

Parametr Wartość
Długość 4329 mm
Szerokość 1789 mm
Wysokość 1489 mm
Rozstaw osi 2608 mm
Bagażnik 408 l
Silnik 1.6 VTi
Paliwo Benzyna
Moc 120 KM
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4250 obr
Średnie spalanie użytkownika Trasa 5,6 l/100 miasto 7,3 l/100 km

 

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 12 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C4Citroenużywane
Udostepnij952Tweet595Udostepnij167
Poprzedni

Nowe samochody: Dacia, Renault, Opel, Peugeot, Citroën. Sprzedaż koncernów francuskich w listopadzie 2021 w Polsce

Następny

Renault 5 Alpine Turbo, 5 GT Turbo, Fuego : Renault na Retromobile 2019

Ryszard Olszewski

Ryszard Olszewski

Od kilkudziesięciu lat pasjonat Marki Citroen. Interesuje się tematyką związków rodziny Andre Citroen`a z Polską i Warszawą. Propagator historii grobu Babci, Dziadka i Siostry Andre Citroen`a w Warszawie, a także Rodziny Goldfeder. Dotychczas opublikował artykuł o „Śladach Andre Citroen`a i Jego Rodziny po Warszawie” w miesięczniku Skarpa Warszawska, a także w książce, której jest współautorem „Żydowska Warszawa”. Współtworzył blog na 100-lecie Marki Citroen dla Citroen Polska. Jest w ścisłym kontakcie z Rodziną Citroen`ów w Polsce i we Francji.

Następny

Renault 5 Alpine Turbo, 5 GT Turbo, Fuego : Renault na Retromobile 2019

Samochód koncepcyjny PEUGEOT EXALT - nowatorskie wzornictwo i jeszcze bardziej intensywne wrażenia z jazdy

Z wizytą w centrum technologicznym Renault

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
30 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomek - Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Romekkk - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Krzysiek - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Duster1 - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jan - Renault prezentuje model Zoe 2023
  • Abi - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • Piotr - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • jarek - Dacia musi wstrzymać produkcję na 7 dni. Co jest powodem?
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault na Le Mans Classic 2022
  • Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie
  • Renault prezentuje model Zoe 2023
  • GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet
  • Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
30
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.