Wiadomości

Alpine Pietrzak oficjalnym dostawcą floty Alpine A110 na ekskluzywny event marki Gordon Murray Automotive

autor Tomasz Nowicki
2023-12-05
Wiadomości

Karta Ratownicza w samochodach Autohero. Akcja ma coraz większy zasięg

autor Tomasz Nowicki
2023-12-06
Wiadomości

Citroën AX 4×4 – niesamowita konstrukcja z napędem na wszystkie koła

autor Tomasz Nowicki
2023-12-05
Wiadomości

Alfa Romeo w Niemczech po jedenastu miesiącach 2023 roku

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-08
Wiadomości

Carlos Tavares krytykuje… swój koncern. Niezbyt dobry 2023 rok dla Stellantis

autor Tomasz Nowicki
2023-12-07
Wiadomości

Citroën Xsara VTS 16V 167 KM. Rzadki samochód z lepszych czasów

autor Tomasz Nowicki
2023-12-11
Wiadomości

Dacia Sandero liderem w Hiszpanii, lepsza niż Toyota. Wyniki sprzedaży listopad 2023 r.

autor Tomasz Nowicki
2023-12-06

Najnowsze komentarze

  • kuba - Debiut: nowy Opel Corsa po raz pierwszy z napędem hybrydowym 48V
  • kuba - Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki
  • JJejdzej - Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
  • Rumcajs - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Anonimowo - Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!
  • Anonimowo - Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI
  • Anonimowo - Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Citroën C4 1.2 130 KM kontra Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM. Który ma lepsze osiągi?

Zaskakujący wynik testu.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-04-17
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
839 64
A A
8

Citroën C4 z trzycylindrową jednostką o mocy 130 KM czy może Renault Arkana ze znakomitym czterocylindrowym 1.3 TCe 140 KM? Który okaże się lepiej i sprawniej będzie przyspieszał? Sprawdźmy.

Samochody przetestowali dziennikarze Auto Fast Magazine. Wyniku porównania może mocno zaskoczyć.

Renault Arkana z automatem i silnikiem 1.3 TCe o mocy 140 KM waży 1.336 kg. Z kolei Citroën z trzycylindrową jednostką 1.2 130 KM 1.090 kg. Różnica jest więc dość znacząca. Arkana jest po prostu nieco większa. Jednak  ma teoretycznie mocniejszy silnik i cztery cylindry, które powinny pokazać swoją przewagę przy wyższych prędkościach. Tak przynajmniej wynika z obiegowej opinii. Czy jednak tak się stanie?

Zobacz: Nowy Citroën C4 – sprawdź za ile możesz go mieć już teraz?

Okazuje się, że w nieco mniejszym i lżejszym Citroënie C4 trzycylindrowa jednostka 1.2 130 KM sprawuje się znakomicie. W trybie sport auto, według autorów testu, C4 przyspiesza do setki w 9,13s, Arkana w 9,29s. Ciekawie jest przy rozpędzaniu auta do 200 km/h, które w Arkanie trwa prawie dziesięć sekund dłużej.

Zobacz: Nowe Renault Arkana – skonfiguruj swój model

FRANCUSKIE.PL
Citroën C4 1.2 130 KM EAT 8
Renault Arkana EDC 7 140 KM 
długość cm
435,4
456,8
szerokość cm
180
182,1
wysokość cm
155,2
157,6
waga kg
1.090 kg
1.336
silnik
1.2 130 KM 3cyl
1.3 140 KM 4cyl
skrzynia biegów
automat EAT8 – 8 biegów
automat EDC – 7 biegów
0-100 ECO
12,01 s
12,68 s
0-100 Normal
9,53 s
9,83 s
0-100 Sport
9,13 s
9,29 s
100-200
49,27 s
57,50 s

Film z testami możecie zobaczyć poniżej

Oba samochody uzyskują podobne wyniki w zakresie przyspieszenia do stu km/h. Przewaga C4 pojawia się przy wyższych prędkościach. Cena Arkany zaczyna się od 120.990 zł, 130-konny C4 to wydatek co najmniej 100.150 zł.

A Wy który wybralibyście samochód z tych dwóch? 

źródło: Auto Fast Magazine

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Salon Renault

Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!

2023-12-11

Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?

2023-12-11

Renault Trucks Polska rozszerza własną sieć serwisową przez przejęcie punktów serwisowych SJS Józef Skrzypa

2023-12-11

Rozpoczęcie produkcji seryjnej modeli Renault Trucks T i C E-Tech w Bourg-en-Bresse

2023-12-10
Tagi: ArkanaC4CitroenRenault
Udostepnij310Tweet194Udostepnij54
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI

    3325 udostępnienia
    Udostepnij 1330 Tweet 831
  • Używana Dacia Duster 1.6 LPG 4×4 z polskiego salonu i ponad pół miliona kilometrów na liczniku

    3560 udostępnienia
    Udostepnij 1424 Tweet 890
  • Akcja serwisowa Citroën, Peugeot, DS Automobiles, Fiat i Opel z silnikami diesla. Milion aut z BlueHDi wezwanych do serwisu

    4932 udostępnienia
    Udostepnij 1973 Tweet 1233
  • W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?

    1496 udostępnienia
    Udostepnij 598 Tweet 374

Testy samochodów

Citroen e-C4
Citroen - testy i opinie

Test: Komfortowy Citroën ë-C4 – czy to idealny samochód do jazdy po mieście? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-07
DS 7 Crossback
DS - testy i opinie

Test: DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 KM – jak jeździ luksusowy SUV? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-03-12
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 SW 1.6 HDI 110 KM – kompaktowy pojemny samochód sprawdzonej konstrukcji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-04-21
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 SW 1.2 130 EAT6 – duże rodzinne kombi kompaktowe. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-03-28
Renault

Test: Renault Megane TCE 1.2 130 KM Bose – komfortowy kompakt z Francji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-06-06

Najnowsze komentarze

  • kuba - Debiut: nowy Opel Corsa po raz pierwszy z napędem hybrydowym 48V
  • kuba - Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki
  • JJejdzej - Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
  • Rumcajs - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Anonimowo - Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!
  • Anonimowo - Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI
  • Anonimowo - Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 17/2008

Dacia liderem marek w Rumunii. Jej wartość to aż 1,32 mld euro!

Fiat Chrysler – Grupa PSA odrzucona, możliwe połączenie z Renault

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.