Citroën C4 z trzycylindrową jednostką o mocy 130 KM czy może Renault Arkana ze znakomitym czterocylindrowym 1.3 TCe 140 KM? Który okaże się lepiej i sprawniej będzie przyspieszał? Sprawdźmy.
Samochody przetestowali dziennikarze Auto Fast Magazine. Wyniku porównania może mocno zaskoczyć.
Renault Arkana z automatem i silnikiem 1.3 TCe o mocy 140 KM waży 1.336 kg. Z kolei Citroën z trzycylindrową jednostką 1.2 130 KM 1.090 kg. Różnica jest więc dość znacząca. Arkana jest po prostu nieco większa. Jednak ma teoretycznie mocniejszy silnik i cztery cylindry, które powinny pokazać swoją przewagę przy wyższych prędkościach. Tak przynajmniej wynika z obiegowej opinii. Czy jednak tak się stanie?
Zobacz: Nowy Citroën C4 – sprawdź za ile możesz go mieć już teraz?
Okazuje się, że w nieco mniejszym i lżejszym Citroënie C4 trzycylindrowa jednostka 1.2 130 KM sprawuje się znakomicie. W trybie sport auto, według autorów testu, C4 przyspiesza do setki w 9,13s, Arkana w 9,29s. Ciekawie jest przy rozpędzaniu auta do 200 km/h, które w Arkanie trwa prawie dziesięć sekund dłużej.
Zobacz: Nowe Renault Arkana – skonfiguruj swój model
FRANCUSKIE.PL |
Citroën C4 1.2 130 KM EAT 8 |
Renault Arkana EDC 7 140 KM |
długość cm |
435,4 |
456,8 |
szerokość cm |
180 |
182,1 |
wysokość cm |
155,2 |
157,6 |
waga kg |
1.090 kg |
1.336 |
silnik |
1.2 130 KM 3cyl |
1.3 140 KM 4cyl |
skrzynia biegów |
automat EAT8 – 8 biegów |
automat EDC – 7 biegów |
0-100 ECO |
12,01 s |
12,68 s |
0-100 Normal |
9,53 s |
9,83 s |
0-100 Sport |
9,13 s |
9,29 s |
100-200 |
49,27 s |
57,50 s |
Film z testami możecie zobaczyć poniżej
Oba samochody uzyskują podobne wyniki w zakresie przyspieszenia do stu km/h. Przewaga C4 pojawia się przy wyższych prędkościach. Cena Arkany zaczyna się od 120.990 zł, 130-konny C4 to wydatek co najmniej 100.150 zł.
A Wy który wybralibyście samochód z tych dwóch?
źródło: Auto Fast Magazine
Najnowsze komentarze