Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Citroën C4 Picasso czy Renault Scenic? Przegląd popularnych aut rodzinnych do 15 tysięcy złotych

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-04-29
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 5 minut
3k
A A
17
citroen c4 picass 1 Wiadomości

Citroën C4 Picasso i Renault Scenic to dwa bardzo popularne samochody klasy minivan. Obecnie producenci już odchodzą od tego typu praktycznego nadwozia na rzecz SUVów i crossoverów, ale MPV to nadal bardzo dobre rozwiązanie, szczególnie jeśli szukamy samochodu dla rodziny. Dużo miejsca w środku, większy bagażnik – a we francuskich samochodach także przyjemne zawieszenie i komfort, którego tak brakuje w autach z Niemiec czy Japonii.

Jeszcze kilkanaście lat temu cała Europa kochała rodzinne VAN’y. Podobny model miał w swojej ofercie praktycznie każdy liczący się producent, celujący w rodzinną klientelę. Obecnie segment ten wyraźnie stracił na rzecz wszechstronnych i modnych SUV’ów i crossoverów. Wśród używanych jednak nadal mają się doskonale, także jeśli dysponujemy niezbyt wygórowanym budżetem kupić możemy szereg dopracowanych modeli – w tym drugą generację Renault Scenica czy Citroëna C4 Picasso.

Peugeot 408 – reklama

scenic ii 02 Wiadomości

Warto przeczytać!

andre citroen Wiadomości

André Citroën już mając 17 lat pokazał niezwykłe cechy charakteru. Śmiały, inteligentny i pomysłowy

2025-11-17
Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones 2025 1 Wiadomości

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16

Francuski dealer Citroëna chce stworzyć wyjątkowego AMI „Golf Edition”

2025-11-16

Renault chce ożywić relacje z Nissanem. Zaskakujące rozmowy między firmami

2025-11-16

Po sporym sukcesie rynkowym pierwszej generacji Scenica, Renault zdecydowało się na kontynuację linii modelowej. Druga odsłona produkowana była od 2003 do 2009 roku, tym razem w ofercie znalazła się także długa odmiana Grand z większym przedziałem bagażowym i dwoma chowanymi w podłodze bagażnika fotelikami. W porównaniu do Scenica I poczyniono gigantyczny postęp w kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego.

scenic ii 01 Wiadomości

O ile poprzednik miewał problemy z rdzą, o tyle Scenica II śmiało możemy stawiać za wzór pod względem skutecznego zabezpieczenia antykorozyjnego. Kolejna odsłona narysowana została wedle nowych kanonów stylistycznych marki. Wnętrze w każdej wersji nadwoziowej zachwyca funkcjonalnością, mnogością schowków i ergonomią. Przednie fotele są twarde lecz zarazem stworzone do długich podróży. W drugim rzędzie siedzeń zastosowano kanapę złożoną z trzech niezależnie składanych segmentów. Oczywiście do dyspozycji są trzy mocowania fotelików ISOFIX. Jak w każdym kompaktowym VAN’ie, jazda w trzecim rzędzie jest wątpliwą przyjemnością dla dorosłej osoby.

Jednym z atutów Scenica II jest wysoki poziom wyposażenia i biernego bezpieczeństwa. Gross egzemplarzy wyposażonych jest w automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, radio z CD, tempomat, skórzaną tapicerkę i panoramiczne otwierane okno dachowe. Układ jezdny i płytę podłogową zaczerpnięto z Megane II. Godne polecenia są wszystkie silniki benzynowe, wyposażone są w wielopunktowy wtrysk paliwa i pasek rozrządu. Do wyboru mamy silniki 1.4; 1.6; 2.0 i 2.0 Turbo o mocy odpowiednio 98, 113, 134, 163 KM. Po latach do silników diesla należy podchodzić z dużą rezerwą, ich zakup warunkując wnikliwą kontrolą stanu technicznego. Jeśli znajdziemy zadbany egzemplarz warto zainteresować się odmianą 1.5 dCI 80-106 KM, lub wprowadzonym po liftingu 2.0 dCI o mocy 150 KM. Niektóre egzemplarze borykają się z drobnymi problemami z elektroniką pokładową – elektrycznie sterowane szyby niekiedy zaczynają żyć własnym życiem, zaś elektroniczne zegary potrafią odmówić posłuszeństwa. Ceny wartych zainteresowania egzemplarzy rozpoczynają się od 8 tysięcy złotych.

citroen c4 picass 10 Wiadomości

Alternatywą dla Scenica II jest produkowany od 2006 do 2013 roku w Hiszpanii Citroën C4 Picasso. Produkt koncernu PSA również oferowano w długiej odmianie Grand, z pokaźnych rozmiarów bagażnikiem i dwoma dodatkowymi fotelami w bagażniku. Obłe nadwozie prezentuje się nowocześniej niż propozycja Renault, nie ma także problemów z korozją. Ciekawym elementem modelu jest imponujących rozmiarów przednia szyba, zachodząca aż nad głowę kierowcy. Po zakupie C4 Picasso warto wykupić ubezpieczenie przedniej szyby, jej ewentualna wymiana nie należy do najtańszych (około 1200-1500 złotych).

citroen c4 picass 7 Wiadomości

Duże przeszklenie kabiny podobnie jak w Scenicu II poprawia widoczność dla kierowcy, natomiast najmłodszym pasażerom zapewnia doskonały widok na zmieniający się krajobraz. Fotele C4 Pisasso są obszerne i bardzo miękkie, pokryto je bardzo przyjemną w dotyku tapicerką. Tutaj również w centralnym punkcie deski rozdzielczej umieszczono cyfrowe zegary. Wyróżnia się także typowa dla ówczesnych Citroënów kierownica z nieruchomą centralną częścią. Tylna kanapa składa się z trzech osobnych segmentów – dwa skrajne, oraz fotel pasażera wyposażono w mocowania fotelików ISOFIX. Lista wyposażenia dodatkowego obejmuje automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę, nawigację i szereg systemów bezpieczeństwa.

W przypadku C4 Picasso szczególnie polecane są najprostsze benzynowe silniki 1.6 VTI i 1.8 o mocy 120 i 125 KM. Bezawaryjna jest również kolejna wolnossąca jednostka – 2.0 16V o mocy 140 KM – niestety łączona była tylko ze zautomatyzowaną przekładnią manualną, która jest niezbyt trwała, na domiar złego nawet pełni sprawna szarpie przy zmianie biegów. Doładowany silnik 1.6 THP o mocy 156 KM wymaga specjalnej troski, nie jest konstrukcją pozbawioną wad. Śmiało polecić możemy wszystkie oferowane diesle, pod warunkiem że były regularnie serwisowane. Citroën oferował 1.6 HDI 110-112 KM i 2.0 HDI 136-163 KM, wszystkie wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat. Egzemplarza dobrze utrzymane wymagają wydania około 9 tysięcy złotych.


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

citroen c4 picass 1 Wiadomościcitroen c4 picass 6 Wiadomościcitroen c4 picass 7 Wiadomościcitroen c4 picass 8 Wiadomościcitroen c4 picass 9 Wiadomościcitroen c4 picass 10 Wiadomościscenic ii 02 Wiadomościscenic ii 01 Wiadomości
3 13 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C4 PicassoużywaneScenicRenaultCitroen
Udostepnij1030Tweet644Udostepnij180
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
17 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3449 udostępnienia
    Udostepnij 1380 Tweet 862
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3475 udostępnienia
    Udostepnij 1390 Tweet 869
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2328 udostępnienia
    Udostepnij 931 Tweet 582
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5179 udostępnienia
    Udostepnij 2072 Tweet 1295

Testy samochodów

Renault Clio V
Wiadomości

Test: Ile naprawdę pali hybrydowe Renault Clio na autostradzie, drogach krajowych i w mieście?

autor Tomasz Nowicki
2021-06-18
renault kangoo 2006 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kangoo 1.5 dCi 90 KM 2006 – rodzinny kombiwan. Plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-09-15
Citroen C4 Cactus - test, opinia, ceny
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus 2018 – ugrzeczniony komfortowy crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-06-13
leapmotor c10 bev test 2025 1 Wiadomości
Testy

Test: Leapmotor C10 BEV „Miziany” 2025. Opinie, zalety, wady chińskiego elektryka

autor Grzegorz Traczewski
2025-07-23
dacia spring 2 scaled Wiadomości
Testy

Test: Nowa Dacia Spring. Najtańszy samochód elektryczny do miasta

autor Tomasz Nowicki
2024-11-17

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Peugeot Urban Crossover Concept

Sportowa Dacia Sandero 4×4 z 260-konnym silnikiem zadebiutuje w Rajdzie Monte Carlo

Citroen Type H – jedyny w swoim rodzaju dostawczak do wszystkiego

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
17
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz