citroen xantia Wiadomości
Wiadomości

Citroën Xantia – test na dystansie 20.000 kilometrów! „Latający dywan”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
citroen cx athena 2 Wiadomości
Wiadomości

Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Nowy Fiat Tris 2025
Stellantis

Fiat Tris to nowy model włoskiej marki. Ma tylko trzy koła i technologię z Topolino

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Citroen C5 X
Wiadomości

Citroën tnie ofertę C5 X-a. W cenniku pozostał już tylko jeden silnik

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
ds 7 ds 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS 3 będzie SUVem i otrzyma nową platformę

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
106. Miedzynarodowy Zlot Citroena w Toruniu ICCCR 2024 parada na Bulwarze Filadelfijskim Citroen C6 Wiadomości
Wiadomości

Citroën C6 – samochód, którego nie sposób nie kochać, bo nigdy już taki nie powstanie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Fiat Grande Panda 4x4
Wiadomości

Nowy Fiat Grande Panda 4×4 zaprezentowany. Czy trafi do produkcji?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Citroën C4 Picasso, Renault Scenic i Espace. Ideał dla rodziny za 50 tysięcy złotych

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2025-04-19
w Wiadomości, Renault, Citroen
Czas czytania 6 minut
2.5k
A A
7
Citroen C4 Picasso, Spacetourer, Renault Scenic, Renault Espace

W Europie era rodzinnych minivanów definitywnie dobiegła końca. Zostały skutecznie wyparte z rynku przez SUV-y i crossovery. Z funkcjonalnością wygrała moda. Wciąż jednak dla wielu rodzin minivan wydaje się niezastąpionym kompanem podróży z niemałą porcją bagaży. Na rynku wtórnym z budżetem 50 tysięcy złotych mamy spory wybór ciekawych propozycji, jak Citroën C4 Picasso, Renault Scenic oraz Espace.

W przypadku Citroena przygoda z kompaktowymi minivanami trwała od lat 90-tych, wszystko zapoczątkowała Xsara Picasso słynąca ze swojego obłego jednobryłowego nadwozia. 50 tysięcy pozwoli na zakup C4 Picasso / Grand Picasso II generacji produkowanej od 2013 roku – od 2018 roku C4 Space Tourer.

Produkcja krótkiej odmiany została wygaszona w 2019 roku, zaś definitywny kres tej linii modelowej nastąpił 2021 roku. Ostatni kompaktowy VAN marki był niebanalny, charakterystyczny pas przedni nie pozwalał na pomyłkę z żadnym z rywali. Wnętrze wykonano z materiałów dobrej jakości, kluczowa jest jednak przestrzeń i jej aranżacja.

Używany Citroën C4 SpaceTourer (2018). Komfort i praktycznośćCitroen C4 Picasso bardzo popularny na rynku wtornym Wiadomości

Wariant podstawowy w komfortowych warunkach mieści pięć rosłych osób – na tylnej kanapie zainstalowano mocowania fotelików ISOFIX, natomiast wydłużony Grand skrywał pod podłogą bagażnika dodatkowe dwa foteliki – oczywiście nie gwarantują wybitnego komfortu, dają jednak większe możliwości przewozowe. Po ich schowaniu otrzymujemy olbrzymią przestrzeń ładunkową.

Citroën C4 Picasso – wyposażenie i silniki

Wyposażenie obejmować może dwustrefową klimatyzację automatyczną, okno dachowe, skórzaną tapicerkę, elektryczną regulację foteli przednich z podgrzewaniem, multimedia – które mimo wieku pracują akceptowalnie, automatyczną skrzynię biegów i systemy bezpieczeństwa. Nie zabrakło także rozbudowanego systemu nagłośnienia.citroen c4 picasso 03 Wiadomości

Mechanicy zgodnie podkreślają, w gamie modelu bezpiecznym wyborem są tylko diesle 1.6 HDI / BlueHDI 92-120 KM, 2.0 BlueHDI 150 KM. Każdy z nich jest wyjątkowo oszczędny i trwały jeśli trzymamy się zaleceń serwisowych specjalistów. Oczywiście nie zabrakło dwumasowego koła zamachowego, turbosprężarki i filtra cząstek stałych jak na nowoczesnego diesla przystało. Alternatywą są niezbyt udane lub wadliwe silniki benzynowe 1.2 PureTech 110-130 KM, 1.6 THP 156-165 KM i wolnossący 1.6 VTI 120 KM.

Test: Citroen C4 Picasso 1.6 THP 165 KM Exclusive – nowoczesny i szybki samochód rodzinny

Renault Scenic i Grand Scenic

Od 2016 do 2022 roku produkowano czwartą generację Renault Scenic / Grand Scenic. Tradycyjnie od drugiej generacji oferowano także wydłużoną odmianę z chowanym trzecim rzędem siedzeń. Efektowna prezencja wzmagana jest przez 20 calowe felgi. Istotnie, dzięki nim Scenic zawsze rzuca się w oczy. Jednak z perspektywy użytkownika są problematyczne, łatwo je uszkodzić wjeżdżając pod krawężnik, pokonując dziury w jezdni. Co więcej pamiętać musimy o kosztach wymiany kompletu opon.74 2 Wiadomości

Niezmiennie Renault nie daje nam szans przypomnieć sobie co to jest korozja – to zagadnienie nie dotyczy właścicieli tego modelu, co na tle rywali jest ewenementem. Wnętrze także stawia na nowoczesność, gros funkcji obsługujemy z poziomu ekranu dotykowego ulokowanego na konsoli centralnej – nadal obsługa jest prosta i intuicyjna. Zastosowane tworzywa i jakość ich spasowania są tylko dobre – w tej materii chociażby C4 Picasso i inne modele wypadają wyraźnie lepiej.

Scenic IV otrzymał również mocowania fotelików, liczne systemy aktywnego bezpieczeństwa, klimatyzację, szklany dach, skórzaną tapicerkę, reflektory LED i szereg innych. Popularny jest także dwusrzęgłowy automat EDC, niestety nie można mu zarzucić trwałości – kupując egzemplarz z taką przekładnią musimy być przygotowani na pokaźne rachunki i przywrócenie jej do pełni sprawności. Ogromną część ofert stanowią znane z koncernu Renault diesle 1.5 dCI 110 KM, 1.6 Blue dCI 130-160 KM i 1.7 Blue dCI 120-150 KM. Jednostki te są oszczędne, wystarczająco dynamiczne i dobrze znane specjalistom. Warto jedynie wybierać egzemplarze w których poprzedni właściciele dokonywali wymian oleju częściej niż zalecane przez producenta 30 tysięcy kilometrów. Silniki benzynowe to 1.2 TCe 115-130 KM i 1.3 TCe obecny w dziesiątkach modeli (także Mercedesa) o mocy 115-160 KM. Na chwilę obecną problemów natury elektronicznej nie zgłaszają użytkownicy.

Renault Espace za 50 tys. zł

Nieco starszą propozycją jest czwarta generacja Renault Espace. Założony budżet 50 tysięcy złotych pozwoli na zakup doskonale zachowanego egzemplarza z końcowego okresu produkcji. Przypomnijmy, Espace IV produkowany był od 2002 aż do 2014 roku. Zbudowany został na płycie podłogowej zastosowanej także w Lagunie II i Vel Satisie. Foremne nadwozie nie ma problemów z korozją.

Test: Renault Espace VI Full Hybrid 200 KM. Ile pali ten 7-osobowy praktyczny SUV dla rodziny?

Oczywiście w gamie znalazła się wersja krótka i przedłużana Grand. Wnętrze zdradza wiek konstrukcji – zwłaszcza w zestawieniu ze wcześniej wymienionymi modelami. Niemniej jednak jest funkcjonalne i wytrzymałe. Espace IV dysponuje mnóstwem schowków, półeczek na rozmaite drobiazgi. W pierwszym rzędzie są obszerne siedziska – zapewniają niebywałą wygodę w trasie, lecz marne podparcie ciała w zakrętach.74 Wiadomości

W drugim rzędzie usytuowano trzy niezależne fotele. W odmianie Grand w trzecim rzędzie ugościmy kolejne dwie dorosłe osoby. Szukając spośród egzemplarzy z końca produkcji skazani jesteśmy na brak wyboru wersji silnikowej. W 2012-2014 roku oferowano tylko udanego diesla 2.0 dCI 150-173 KM. To optymalny napęd do tak ciężkiego samochodu.

Ile kosztuje nowe Renault Espace? Cena w polskim salonie, wersje, wyposażenie

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen C4 Picasso, Spacetourer, Renault Scenic, Renault Espace74 Wiadomości74 1 Wiadomości74 2 Wiadomości74 3 Wiadomości
3.8 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

renault koleos 2025 02 Wiadomości

Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach

2025-05-23
lionel jaillet Wiadomości

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

2025-05-22

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22

Citroën Dyane – włoski „mostro di simpatia”, czyli jak reklamowano legendę lekkim tonem

2025-05-22
Tagi: RenaultCitroenC4 PicassoużywaneEspaceScenicC4 SpaceTourer
Udostepnij877Tweet548Udostepnij153
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2910 udostępnienia
    Udostepnij 1164 Tweet 728
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1657 udostępnienia
    Udostepnij 663 Tweet 414
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1856 udostępnienia
    Udostepnij 742 Tweet 464
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1671 udostępnienia
    Udostepnij 668 Tweet 418

Testy samochodów

Dacia Duster 1.5 dCi
Testy

Test: Nowa Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM – jak jeździ budżetowy SUV? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-07-19
Citroen C3 Aircross
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – przestronne wnętrze to jego wielki atut. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-04-29
renault clio 2022 3 Wiadomości
Renault - testy i opinie

Test: Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG w autostradzie i w mieście? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-03-11
01. Miejski test Peugeota 308 1.2 PureTech 130 Allure EAT6 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 Allure+ EAT6 do miasta i na wycieczkę. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-10-10
01. Doskonały Partner na każdą okazję test kombivana marki Peugeot Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Partner 1.6 BlueHDi – komtowy i oszczędny diesel, niezawodny kombiwan dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-12-02

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

7 krajów, 58 dni, 25 000 km – Koleos Adventure

Peugeot 108 Tattoo Concept

Renault Café zaprasza klientów marki Dacia i Renault w Płocku

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz