Jednym z najstarszych samochodów na ICCCR w Toruniu był Citroën C4 z 1930 roku. Jego właścicielami jest małżeństwo Polki i Francuza, którzy dumnie nazywają swój samochód ozdobą, a wręcz biżuterią. Na zlot w Toruniu przyjechali z Francji i opowiedzieli nam kilka ciekawostek o swoim zainteresowaniu zabytkową motoryzacją i Citroënem.
Nasza przygoda z Citroënem rozpoczęła się przypadkowo, lecz szybko przerodziła się w prawdziwą fascynację, która dziś stanowi ważną część naszego życia. Mąż prowadził firmę i potrzebował samochodu dostawczego. Wybór padł na Citroëna, który spełniał wszystkie wymagania. Pewnego dnia, podczas wizyty na wystawie samochodów, zobaczyliśmy odrestaurowany model dokładnie takiego samego Citroëna, jakiego miał mój mąż. „Przecież ja miałem taki sam!” – powiedział z ekscytacją. To był moment, który zadecydował o wszystkim. Postanowiliśmy odrestaurować nasz samochód i od tamtej pory Citroëny stały się naszą pasją.
Jesteśmy członkami klubu Vieux Pistons Du Gatinais i regularnie bierzemy udział w zlotach klasycznych samochodów, gdzie poznajemy innych pasjonatów. To właśnie na jednej z takich imprez kupiliśmy C4. Okazało się, że poprzedni właściciel pracował w Citroënie i utrzymywał samochód w doskonałym stanie, a jego żona dodała do tego osobisty akcent w postaci szydełkowych ozdób na fotele. Zostawiliśmy je ponieważ są bardzo ładne i oddają charakter pojazdu.
Urodzinowy Citroën
Nasza miłość do Citroënów nie ogranicza się jednak tylko do C4. W naszej kolekcji znajdują się również modele BL 11 z 1956 oraz z 1955 roku. Ten ostatni jest dla mnie szczególnie ważny, ponieważ mąż kupił go na moje urodziny. Pochodzi z tego samego roku, co ja. Każdy z tych samochodów ma swoją historię i duszę, co czyni je czymś więcej niż tylko pojazdami – są dla nas źródłem nieustannej radości.
Nasza przygoda z Citroënami trwa i nie wyobrażamy sobie, aby mogło być inaczej. Te klasyczne samochody stały się nieodłączną częścią naszego życia i powrotem do złotych czasów motoryzacji, którym dzielimy z innymi pasjonatami.
Ciekawe wywiady i historie ludzi z ICCCR 2024:
- Citroën DS w wersji lux-kamper
- Rajdowy Citroën 2CV Duckar w Toruniu
- Citroën 2CV z basenem i to jeżdżący!
- Citroen LNA z 1985 roku. Był pokryty grubą warstwą kurzu
- Citroëny nie zmieściły się na bulwarze nad Wisłą w Toruniu
- Czy to najwęższy Citroën 2CV na świecie?
- Na światowy zlot Citroëna… przyleciał samolotem. Niezwykły właściciel DS
- Co jest najlepsze w zlotach? Wygrywanie! Citroën BL 11
- Citroën C4 z 1930 roku na ICCCR 2024 w Toruniu. “Biżuteria” na czterech kołach
- Mają już 16 Citroënów. SM to „wisienka na torcie”
- Citroën 2CV z 1979 roku. Miękki, skrętny i idealny dla… tenisistów. Zajrzeliśmy do bagażnika
Relacje z ICCCR 2024:
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień pierwszy
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień drugi
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień trzeci
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień czwarty
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień piąty i podsumowanie
Najnowsze komentarze