Kilka dni temu Citroën zaprezentował europejską wersję swojego nowego modelu SUV. Teraz mamy zapowiedź wersji PHEV, która będzie dostępna pod koniec 2019 roku. Kompaktowy SUV korzysta z platformy EMP2 firmy, podobnie jak powiązane modele PSA Peugeot 3008, DS 7 Crossback i Opel Grandland X. Stąd, jak słusznie zauważyli nasi Czytelnicy, między powyższymi samochodami są pewne podobieństwa, dotyczące konstrukcji oraz elementów wnętrza. Auto produkowane jest w fabryce we Francji, w miejscowości Rennes.
PHEV i napęd 4×4 w Citroënie C5 Aircross
Najnowszy model spod znaku szewronów zostanie zaprezentowany w wersji PHEV, co oznacza plug-in hybrid. Akumulatory będzie więc można ładować z domowego gniazdka a jako bonus otrzymujemy lekki napęd 4×4, bazujący na silnikach elektrycznych. Producent obiecuje, że nowa wersja będzie lepiej wykorzystywała możliwości, jakie daje zaawansowany system elektronicznej kontroli trakcji i zapowiada kilka funkcji znanych do tej pory z samochodów typowo terenowych.
Pierwsza hybryda plug-in Citroëna
Citroën C5 Aircross będzie pierwszą hybrydą typu plug-in marki. Napęd będzie łączył silnik benzynowy o mocy 147 kW z dwoma silnikami elektrycznymi na przedniej i tylnej osi, osiągając łącznie moc aż 220 kW (300 KM). Zasięg auta na zasilaniu elektrycznym określono na 60 km w warunkach drogowych, co wystarczy na przejażdżki po mieście.
Citroën planuje również w pełni elektryczną wersję C5 Aircrossa
Prawdopodobnie już za dwa lata na rynku pojawi się 100% elektryczny C5 Aircross. Jak informują nasze źródła w Chinach, producent przyspiesza jego wprowadzenie na chiński rynek z uwagi na korzystne rozwiązania podatkowe i coraz większe zainteresowanie chińskich klientów. Głównym wyzwaniem na dzisiaj jest zapewnienie odpowiedniej dostępności akumulatorów. Według naszych informacji ich nowa generacja, zamówiona przez PSA, będzie zapewniać zasięg na poziomie 500 kilometrów.
Najnowsze komentarze