Komfortowy, przestronny i rodzinny – to cechy, które przyświecają producentowi z Francji podczas prac nad nowym kompaktowym SUV-em. Citroën C5 Aircross w wersji koncepcyjnej został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli i według szefa designu projekt jest gotowy w 95%.
Samochód koncepcyjny zazwyczaj służy do prezentacji kierunku stylistycznego, w jakim podąża marka. To, co później widzimy w salonach to efekt kalkulacji i analizy tego, co trzeba, można a co się opłaca. Seryjny model najczęściej znacznie odbiega od pierwotnej koncepcji, ale dzięki temu staje się bardziej wszechstronny dla większego grona klientów. Citroën C5 Aircross w wersji studyjnej, który zadebiutował podczas salonu samochodowego w Paryżu a następnie został zaprezentowany także w Brukseli według marki jest niemal dokładnym odzwierciedleniem samochodu, który trafi do produkcji.
Szef designu marki Pierre Leclercq powiedział brytyjskiemu magazynowi Autocar, że prototyp to „95% tego, co trafi do produkcji”. Pozostaje pytanie, gdzie Citroën ulokuje pozostałe 5%? Marka skupi się najprawdopodobniej na zmianie detali takich jaki zielone linie świetlne, które mogą zostać zastąpione światłem białym oraz wystające ponad powierzchnię karoserii reflektory tylne. Seryjny pojazd otrzyma także bardziej konwencjonalny wzór felg.
Citroën C5 Aircrossa – druga odsłona SUV-a będzie większa
Zapowiedź Citroëna C5 Aircrossa II generacji ma wysokość 1,66 m oraz długość 4,65 m. Samochód urósł o 15 cm i biorąc pod uwagę deklarację „gotowości” modelu do produkcji zapowiedzianą przez szefa designu, wymiary pozostaną takie same jak w modelu koncepcyjnym. Głównymi aspektami, nad którymi pracuje producent jest przestronna kabina, w której komfortowo będzie mogła podróżować cała rodzina.
C5 Aircross to pierwszy model Citroëna na nowej platformie STLA Medium, na której produkowany jest Peugeot 3008 i Opel Grandland. Pod maską znajdzie się napęd elektryczny o mocy 213 KM, 195-konną hybrydę typu plug-in oraz znaną z obecnego modelu miękką hybrydę 48V, która korzysta z silnika turbo o pojemności 1,2 litra.
„Ponieważ opracowaliśmy go na tej samej platformie (co Peugeot 3008), staramy się być sprytni dzięki synergii, ale skupiliśmy się na stworzeniu pojazdu, który naprawdę spełnia nasze wartości: przestrzeń rodzinną, funkcjonalność i komfort” – powiedział Pierre Leclercq portalowi Autocar.
Seryjna wersja Citroëna C5 Aircrossa zadebiutuje w I połowie 2025 roku. Produkcją SUV-a zajmie się zakład w Rennes we Francji.
Citroën C5 X w polskich salonach. Cena, wersje wyposażenie
Najnowsze komentarze