W lewym dolnym rogu okładki aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT pojawiło się nieduże zdjęcie Renault Australa, a wyżej słownie wspomniano Renault Clio. To wszystkie akcenty francuskie na stronie tytułowej tego pisma. Docierają do nas plotki, że wkrótce zniknie ono z rynku prasowego i dostępne będzie jedynie w Internecie. Czy tak się faktycznie stanie? Jeśli plotki się potwierdzą, to nie będzie to zmiana z wielką szkodą dla francuskiej motoryzacji…
AUTO ŚWIAT nr 41 (1350) z 17.X.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 8,3 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Mobilize, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5 Aircross, C5 X, DS 3, DS 7, 408, e-208, Austral, Kadjar, Kangoo E-Tech, R5, Limo, A110, Jogger
Strony 8-9 przynoszą nam relację z testu prasowego Renault Australa. Wygląda mi to na przedruk z niemieckiego „Auto Bilda”, ale mniejsza o to. Ważniejsze, że chwalą nowy model za jakość wykończenia, ale doceniają też lepsze rozwiązania techniczne i nową stylistykę. Docenili nawet to, że w niektórych wersjach jednym z materiałów wykończeniowych jest prawdziwe drewno. Te, którymi ja jeździłem, wykorzystywały Alcantarę, ale o drewnie mówiono na prezentacji. AUTO ŚWIAT docenia także znakomite wyciszenie i oszczędne gospodarowanie benzyną, za to uznaje, że układ kierowniczy i hamulce nie są stworzone do sportowej jazdy po zakrętach. Cóż – sportowo nie jeździliśmy, ale dość ofensywnie i owszem – było dobrze!
Wspomniano także o skrętnej tylnej osi (olewając nazwę 4Control – po co to za bardzo promować), choć skrętne ą koła, a nie oś. W tekście znalazło się też odniesienie do marki Alpine.
Strona 14. Przynosi artykuł o targach w Paryżu. AUTO ŚWIAT wspomina planowane premiery Renault (koncepcyjne 5 Prototype, Kangoo E-Tech, Austral E-Tech), Alpine (A110 R oraz, koncept) i Mobilize. Wspominają też modele DS 3 i DS 7 od DS Automobiles, Jeepa Avengera i Grand Cherokee 4xe (nie było go), Peugeoty 408 i e-208. Przy Australu wspomniano Kadjara, którego nowy model zastępuje. Oczywiście nie zapomniano też o Dacii – wzmiankowano Joggera.
Citroëna C5 X i Mobilize Limo wspomniano na stronie 15. w krótkim materiale poświęconym testom zderzeniowym.
Na tej samej stronie opublikowano notatkę o tym, że Nissan ostatecznie wycofał się z Rosji.
Na stronach 24-25 AUTO ŚWIAT zamieścił test Citroëna C5 Aircross, dokładnie tego samego, którym i ja niedawno jeździłem. Co ciekawe w spisie treści napisali o nim, że to C4 Aircross. Cóż – zdarza się, ale w piśmie zatrudniającym korektora chyba nie powinno. Redaktor Kamiński słusznie stwierdził, że ten samochód ma oryginalną stylistykę, ciekawie zaprojektowane wnętrze i oferuje mnóstwo komfortu, co cenią ludzie decydujący się na francuskie auta. Są jednak i inne zalety – znakomite fotele, dobrej jakości materiały wykończeniowe, wysoka funkcjonalność, dobre wyciszenie, żwawa jednostka napędowa (PureTech 130), przyzwoite osiągi i rozsądnie skalkulowane ceny (w porównaniu do konkurencji). Nie spodobało się zużycie paliwa (miałem to samo!) i niechęć do ofensywnej jazdy po krętych drogach.
Wśród oszczędnych i trwałych aut miejskich prześwietlonych w dziale Auta używane (strony 50-53) AUTO ŚWIAT zmieścił w Top 10 Renault Clio IV i Opla Corsę E. W założonej cenie ok. 30.000 zł można kupić Clio z 2015 roku. Corsę zresztą też, ale tu ceny wywoławcze mogą być nieco wyższe za ten rocznik.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT..
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze