Citroen C5 Aircross Hybrid – gdzie produkowany jest nowy SUV?

1 1 963

Nowy Citroen C5 Aircross Hybrid na początku tego roku trafił na linie montażowe zakładu w Rennes we Francji, ale klienci jeszcze trochę na model poczekają. Pierwsze dostawy planowane są na czerwiec 2020 roku.

Zamówienia na hybrydową wersję Citroena C5 Aircross zostały uruchomione we Francji w październiku ubiegłego roku a w styczniu model trafił do produkcji. Zelektryfikowana wersja SUV-a jest produkowana w zakładzie w Rennes. Francuska fabryka, oprócz SUV-a Citroena w wersji hybrydowej, z dieslem i benzyną zajmuje się również montażem Peugeota 5008. Każdego dnia z Rennes wyjeżdżają trzy egzemplarze C5 Aircross Hybrid, a pierwsze dostawy do klientów są planowane na czerwiec 2020 roku. Na ewentualność dużego zainteresowania hybrydą dostosowano procesy produkcyjne w taki sposób, aby pojazdy mogły stanowić do jednej czwartej produkcji zakładu.

Citroen zamierza wprowadzić w tym roku do oferty sześć elektrycznych lub hybrydowych modeli. Do hybrydowego SUV-a dołączy miejski model z napędem elektrycznym, który zostanie ujawniony pod koniec lutego 2020 roku. W późniejszym czasie zadebiutuje zelektryfikowany kompakt. Zmiana oferty napędowej ma zmniejszyć emisję CO2 modeli marki co pozwoli na uniknięcie kar.

Hybrydowy SUV Citroena według normy WLTP emituje 32 g/km CO2. W wersji spalinowej wynik wynosi 136 g/km. Model potrafi pokonać do 55 km bez udziału silnika spalinowego. Pojazd jest już dostępny na zamówienie w Polsce, a jego cena wynosi 145.200 zł. To wyraźnie mniej, niż Opel Grandland X w wersji z napędem na przednią oś, którego cena startuje w Polsce z poziomu 162.850 zł (wersja Enjoy).

Źródło: L’Usine Nouvelle

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Olo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Olo
Gość
Olo

Wszystko fajnie, ale czy przy tak intensywnej wymianie modeli i tych wszystkich liftingach, C5 będzie samochodem na tyle trwałym, że warto za niego dać minimum 145 tys. zł?. Bateria ma wprawdzie 8 letnią gwarancję, ale nie mogę się nigdzie doszukać czy obejmuje ona utratę pojemności tejże baterii. Podobnie nie udało mi się dowiedzieć jak ta pojemność spada wraz z ilością ładowań? Jeśli misięcznie ładuję 30x do 100% pjemności, to o ile procent zmniejszy się ona po tych 8 latach? Sprawa druga: czy ten samochód będzie można bezpiecznie użytkować jeśli bateria przestanie działać? I kolejna sprawa jeśli zajdzie potrzeba jej wymiany… Czytaj więcej »