Zgodnie z zapowiedziami Citroën zaprezentował dziś kolejnego SUV-a, który będzie oferowany na europejskim rynku. To C5 Aircross – samochód znany już w Państwie Środka, ale i wyczekiwany na Starym Kontynencie. A „nasza” wersja ma być podobno nieco inna konstrukcyjnie od tej azjatyckiej.
Mamy dla Was pierwsze zdjęcia i video C5 Aircrossa. Ciekawi jesteśmy Waszych reakcji na to, co widać na fotografiach.
Citroën C5 Aircross jest SUV-em inspirowanym oczekiwaniami klientów. Przewidziano 30 kombinacji wyglądu zewnętrznego. Zastosowano pełen wachlarz wynikający z filozofii Citroën Advanced Comfort®, dzięki czemu ma to być najbardziej modularnym i najwygodniejszym model w swoim segmencie. Wyposażono go w zawieszenie Progressive Hydraulic Cushions® oraz fotele Advanced Comfort. Ma niezrównaną modułowość dzięki trzem indywidualnym przesuwanym, składanym i pochylanym tylnym siedzeniom oraz najlepszej w swojej klasie pojemności bagażnika od 580 l do 720 l. Samochód jest wyposażony w 20 systemów wspomagających kierowcę, w tym Highway Driver Assist, autonomiczny układ napędowy poziomu drugiego oraz układ kontroli przyczepności z funkcją Hill Assist Descent. C5 Aircross jest również wyposażony w sześć technologii związanych z łącznością, w tym bezprzewodowe ładowanie smartfonów.
Auto jest produkowane we Francji w zakładzie w Rennes-La Janais. Zostanie wprowadzone na rynek europejski i reszty świata począwszy od końca 2018 r. Będzie pierwszym samochodem Citroëna, który pojawi się w hybrydowej wersji plug-in pod koniec 2019 r.
Jak dotychczas na rynku chińskim na C5 Aircrossa zdecydowało się 40.000 klientów. Teraz wreszcie będzie można kupić ten samochód także na Starym Kontynencie. No, teraz, to może nie, ale za pół roku jak najbardziej. Zapewne wcześniej pojawią się cenniki i opcje wyposażenia, być może jakaś premierowa wersja na zachętę dla szczególnie niecierpliwych klientów. Co by nie powiedzieć – C5 Aicross znakomicie uzupełni segment, w którym świetnie sprzedaje się C3 Aircross. Na tego miejskiego SUV-a zdecydowało się w Europie już 80.000 osób.
Citroën C5 Aircross ma 4,5 metra długości. Muskularna sylwetka może przysporzyć mu zagorzałych fanów. Pojawiły się charakterystyczne dla marki okładziny Airbump®. Prześwit wynosi 230 mm, a koła mają 720 mm średnicy. Samochód wyposażono oczywiście w belki dachowe, co dodaje mu charakteru.
https://youtu.be/HMf_JUmoqvQ
Wewnątrz auta kierowca i pasażerowie mają wrażenie przestronności. Wyraźnie poziomo poprowadzona deska rozdzielcza sprawia efekt samochodu szalenie bezpiecznego i solidnego. Wysokość z kolei przywodzi na myśl dominację na drodze. Szeroka konsola centralna i przyjemne materiały wykończeniowe sprawiają, że człowiek czuje się tu przyjemnie i wygodnie. Przewidziano pięć tonacji wnętrza, których kolory i materiały zapewniają klarowność i ciepło w modnym i eleganckim stylu casual chic.
Ambasador programu Citroën Advanced Comfort®, nowy SUV C5 Aircross wyróżnia się komfortem i podejściem do przestrzeni. Wprowadza on na rynek typowy dla Citroëna komfort i dwie główne innowacje: zawieszenie Citroëna Progressive Hydraulic Cushions® i fotele Advanced Comfort z niezrównaną zdolnością do odfiltrowywania zakłóceń drogowych i oferowania niezrównanego komfortu jazdy, czego efektem są wyjątkowe wrażenia dla wszystkich pasażerów. Nowy SUV C5 Aircross zapewnia wyjątkową modularność w segmencie wywodzącą się z wyjątkowego know-how Citroëna w świecie MPV, z trzema pojedynczymi, przesuwanymi, składanymi i pochylanymi tylnymi siedzeniami oraz najlepszą w klasie pojemnością bagażnika od 580 l do 720 l.
Jako przedstawiciel swoich czasów C5 Aircross jest wyposażony w 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników TFT i pojemnościowy ekran dotykowy o przekątnej 8″ w centralnej części deski rozdzielczej. Samochód będzie mógł być wyposażony w ConnectedCAM Citroën®.
A co pod maską? Na początek silniki benzynowe i wysokoprężne o mocach od 130 do 180 KM. Pod koniec przyszłego roku na rynek trafi hybryda. Nie zabraknie też nowych ośmiobiegowych skrzyń automatycznych EAT8.
Szykuje się ciekawy samochód…
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze