Czytelnik Slawo (dziękujemy!) podesłał nam linka do porównania dziewięciu kompaktowych SUV-ów. W szranki stanęły Citroen C5 Aircross, Ford Kuga, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, Opel Grandland X, Peugeot 3008, Seat Ateca, Škoda Karoq i Volkswgen Tiguan. W przeciętnej polskiej motogazetce kolejność, a już na pewno pierwsza trójka, byłyby łatwe do wytypowania. Portal Wybór Kierowców przeprowadził duży test porównawczy i okazało się, że zwyciężył Citroën C5 Aircross. Pokonał wszystkich rywali!
Do zdobycia było łącznie 300 punktów. Tylko jeden samochód przekroczył barierę 200 oczek i był to właśnie Citroën C5 Aircross. Kolejne miejsca zajęły Volkswagen, Seat, Peugeot, Škoda, Opel, Ford i Hyundai, a stawkę zamknął dość wiekowy już Nissan.
Citroën C5 Aircross w niemal wszystkich kategoriach plasował się w czołówce. W ocenie nadwozia i wnętrza ustąpił – tylko jednym punkcikiem – Volkswagenowi, a pokonał wszystkich pozostałych rywali. Oceniano tu wymiary wnętrza, wykończenie, ergonomię, wyciszenie oraz bagażnik. Do zdobycia było 90 punktów, Citroën C5 Aircross uzbierał 2/3 stawki. Pokonał przy tym dość wyraźnie wszystkich rywali, poza wspomnianym Tiguanem. Co ciekawe za wymiary wnętrza też zdobył drugą lokatę – wbrew temu, co w komentarzach wpisują niektórzy nasi Czytelnicy. Są bowiem ludzie twierdzący, że Citroën C5 Aircross jest ciasny. To nieprawda! Sprawdzałem to zresztą w ubiegłorocznym teście, kiedy to podałem tabelkę z wymiarami wnętrza zdejmowanymi na różnych wysokościach.
Dość słabo w porównaniu z rywalami SUV Citroëna wypadł w kategorii układ napędowy. Wprawdzie uzbierał ponad 75% możliwych do zdobycia punktów (46 na 60), ale większość rywali (poza Volkswagenem! i Nissanem) okazała się lepsza. Tak sobie wypadły osiągi (testowano auto z silnikiem 2.0 BlueHDi 180 EAT8, więc to trochę zaskakujący werdykt), skrzynia biegów i napęd, za to dobrze oceniono pracę silnika oraz zużycie paliwa.
Tylko średnia nota pojawiła się w ocenie właściwości jezdnych. 80% zdobytych punktów (40 na 50), to trochę mało w porównaniu z niektórymi rywalami. Lepsze noty zebrały Volkswagen, Seat, Peugeot, zaś z Fordem Citroën C5 Aircross zremisował. Gorsze oceny przyznano Škodzie, Oplowi, Hyundaiowi i Nissanowi. Skrytykowano – w porównaniu do rywali – układ kierowniczy oraz trzymanie się drogi, za to pod względem komfortu Citroën C5 Aircross nie miał sobie równych!
Bardzo dobrze francuski SUV wypadł w zakresie bezpieczeństwa, gdzie oceniano wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz hamulce. Citroën C5 Aircross okazał się najlepszy sięgając po 24 z 30 możliwych do zdobycia punktów.
Citroën C5 Aircross jest też najsensowniejszym zakupem spośród testowanych aut. Kategoria wyposażenie i koszty jasno wskazuje zwycięzcę. Pod względem samej ceny zakupu na tym samym poziomie znalazły się jeszcze trzy inne modele (Škoda, Opel i Nissan), a pod względem poziomu wyposażenia dwa (Hyundai i Nissan), ale to pozwoliło Citroënowi na odniesienie zwycięstwa nawet mimo średniej noty za wyposażenie dodatkowe. C5 Aircross, to zdecydowanie najkorzystniejszy od strony ekonomicznej zakup. Citroën zdobył połowę z 70 dostępnych w tej kategorii punktów, a i tak był najlepszy!
Citroën C5 Aircross uzbierał 205 punktów na 300 możliwych. Kolejne miejsca zajęły Volkswagen Tiguan (198), Seat Ateca (197), Peugeot 3008 (194); Škoda Karoq (194), Opel Grandland X (189), Ford Kuga (188), Hyundai Tucson (188) i Nissan Qashqai (180).
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze