Citroën C5 Aircross lepszy od Tiguana, Tucsona, Karoqa i innych

15 17 994

Czytelnik Slawo (dziękujemy!) podesłał nam linka do porównania dziewięciu kompaktowych SUV-ów. W szranki stanęły Citroen C5 Aircross, Ford Kuga, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, Opel Grandland X, Peugeot 3008, Seat Ateca, Škoda Karoq i Volkswgen Tiguan. W przeciętnej polskiej motogazetce kolejność, a już na pewno pierwsza trójka, byłyby łatwe do wytypowania. Portal Wybór Kierowców przeprowadził duży test porównawczy i okazało się, że zwyciężył Citroën C5 Aircross. Pokonał wszystkich rywali!

Do zdobycia było łącznie 300 punktów. Tylko jeden samochód przekroczył barierę 200 oczek i był to właśnie Citroën C5 Aircross. Kolejne miejsca zajęły Volkswagen, Seat, Peugeot, Škoda, Opel, Ford i Hyundai, a stawkę zamknął dość wiekowy już Nissan.

Citroën C5 Aircross w niemal wszystkich kategoriach plasował się w czołówce. W ocenie nadwozia i wnętrza ustąpił – tylko jednym punkcikiem – Volkswagenowi, a pokonał wszystkich pozostałych rywali. Oceniano tu wymiary wnętrza, wykończenie, ergonomię, wyciszenie oraz bagażnik. Do zdobycia było 90 punktów, Citroën C5 Aircross uzbierał 2/3 stawki. Pokonał przy tym dość wyraźnie wszystkich rywali, poza wspomnianym Tiguanem. Co ciekawe za wymiary wnętrza też zdobył drugą lokatę – wbrew temu, co w komentarzach wpisują niektórzy nasi Czytelnicy. Są bowiem ludzie twierdzący, że Citroën C5 Aircross jest ciasny. To nieprawda! Sprawdzałem to zresztą w ubiegłorocznym teście, kiedy to podałem tabelkę z wymiarami wnętrza zdejmowanymi na różnych wysokościach.

Dość słabo w porównaniu z rywalami SUV Citroëna wypadł w kategorii układ napędowy. Wprawdzie uzbierał ponad 75% możliwych do zdobycia punktów (46 na 60), ale większość rywali (poza Volkswagenem! i Nissanem) okazała się lepsza. Tak sobie wypadły osiągi (testowano auto z silnikiem 2.0 BlueHDi 180 EAT8, więc to trochę zaskakujący werdykt), skrzynia biegów i napęd, za to dobrze oceniono pracę silnika oraz zużycie paliwa.

Tylko średnia nota pojawiła się w ocenie właściwości jezdnych. 80% zdobytych punktów (40 na 50), to trochę mało w porównaniu z niektórymi rywalami. Lepsze noty zebrały Volkswagen, Seat, Peugeot, zaś z Fordem Citroën C5 Aircross zremisował. Gorsze oceny przyznano Škodzie, Oplowi, Hyundaiowi i Nissanowi. Skrytykowano – w porównaniu do rywali – układ kierowniczy oraz trzymanie się drogi, za to pod względem komfortu Citroën C5 Aircross nie miał sobie równych!

Bardzo dobrze francuski SUV wypadł w zakresie bezpieczeństwa, gdzie oceniano wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz hamulce. Citroën C5 Aircross okazał się najlepszy sięgając po 24 z 30 możliwych do zdobycia punktów.

Citroën C5 Aircross jest też najsensowniejszym zakupem spośród testowanych aut. Kategoria wyposażenie i koszty jasno wskazuje zwycięzcę. Pod względem samej ceny zakupu na tym samym poziomie znalazły się jeszcze trzy inne modele (Škoda, Opel i Nissan), a pod względem poziomu wyposażenia dwa (Hyundai i Nissan), ale to pozwoliło Citroënowi na odniesienie zwycięstwa nawet mimo średniej noty za wyposażenie dodatkowe. C5 Aircross, to zdecydowanie najkorzystniejszy od strony ekonomicznej zakup. Citroën zdobył połowę z 70 dostępnych w tej kategorii punktów, a i tak był najlepszy!

Citroën C5 Aircross uzbierał 205 punktów na 300 możliwych. Kolejne miejsca zajęły Volkswagen Tiguan (198), Seat Ateca (197), Peugeot 3008 (194); Škoda Karoq (194), Opel Grandland X (189), Ford Kuga (188), Hyundai Tucson (188) i Nissan Qashqai (180).

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
6 Wątki komentarzy
9 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
13 Autorzy komentarzy
AdamAgaWild RubisMartinBrunon Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Graham
Gość
Graham

To, że jest lepszy jako posiadacz jednego z pierwszych w Polsce wiem od kilku miesięcy. Komfort jazdy przewyższa konkurencje o lata świetlne

jarzak
Gość
jarzak

Popieram w całej rozciągłości, jeżdżę od 2 miesięcy. Miałem „na oku” P3008, ale po jazdach próbnych zdecydowanie wybrałem C5A.

Maciej
Gość
Maciej

Panie Krzysztofie jak skomentuje Pan usuwanie komentarzy pod artykułami na francuskie.pl? Szanowałem ten portal do tego momentu. Bardzo mi przykro. Moje komentarze pod artykułem o ostatnich sztukach Citroëna C4 Grand Picasso zostały usunięte. Zaznaczalem w nich że lepiej dołożyć trochę kasy i kupić C5 Aircross którego jestem posiadaczem. Szkoda, bo podobno jesteście obiektywnym portalem. Pozdrawiam

Slawo
Gość
Slawo

Warto dodać, że gdyby nie cena to 3008 zająłby drugie miejsce. „Ciasnota” wynika z trzech foteli, które wymuszają na skrajnych miejscach siedzenie przyklejonym do drzwi, stąd narzekania. Na zwykłej kanapie w 3008 jest wygodniej. Oczywiście dla rodzin z małymi dziećmi nie ma to znaczenia.

Tomasz
Gość
Tomasz

Najfajniejsze w C5 są te czerwone dziury w całej karoserii… ktoś, kto to projektował chyba dzień wcześniej wypił sporo doskonałego francuskiego wina…

Wild Rubis
Gość
Wild Rubis

To jest właśnie ten design, ten „hipsterski” wyróżnik, ta kaktusowatość, to coś aby być choć nieco innym stylistycznie od 3008, DS7, Grandlanda X. Bo inny jest target customer dla C5 Aircrossa niż 3008, inny dla DS7 a jeszcze inny dla Opla. Stąd te airbumpy i inne dekoracje. Mnie to nie przeszkadza, ale nie kupiłbym. Mam DSa i ten styl mi odpowiada.

Aga
Gość
Aga

Można wybrać opcję czarną lub srebrną:)

Brunon
Gość
Brunon

Ludzie oceniają wiele aut nie mając pojecia jak się jezdzi innymi autami….. super pomysl. To zróbmy glosowanie, ktory kraj jest lepszy -Chińczycy będą milei dużo głosów….

Martin
Gość
Martin

Dla mnie ciekawym jest ze dwie kluczowe sprawy jak uklad napędowy i układ jezdny został potraktowane jak opcja wyposazenia. Układ napedowy i uklad jezdny to część pakietu bezpieczeństwa, co z tego ze jest cicho skoro może nie zapanować nad poślizgiem.