• Najnowsze

Citroën C5 Aircross najlepszym hybrydowym SUV-em! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 14/2021

2021-04-07
Nissan X-Trail

Nowy Nissan X-Trail. Debiut w Europie latem 2022 roku

2021-04-19

Test: Renault Captur E-Tech – z hybrydą wśród SUV-ów

2021-04-19
Citroen Traction Avant

Citroën Traction Avant: pierwsza jazda po prawie 60 latach w garażu

2021-04-19
Dacia Sandero Stepway

Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!

2021-04-19
Renault Zoe

Jakie płyny eksploatacyjne mają samochody elektryczne?

2021-04-19
Peugeot 4008 i 5008

Nowy Peugeot 4008 i 5008 na targach motoryzacyjnych w Szanghaju

2021-04-19
Renault Arkana

Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.

2021-04-19

Nowe Renault Kangoo jest już dostępny konfiguratorze. Na razie nie w Polsce

2021-04-19

Renault Twingo II dobrze ocenione. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 16/2021

2021-04-19

Wielkie plany Renault: nowe modele, wodór i lider elektromobilności. To wszystko już się dzieje.

2021-04-19
poniedziałek, 19 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën C5 Aircross najlepszym hybrydowym SUV-em! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 14/2021

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2021-04-07
w Citroen, Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania6 mins read
687 36
14
620
UDOSTĘPNIEŃ
2.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy Nissan X-Trail. Debiut w Europie latem 2022 roku

Citroën Traction Avant: pierwsza jazda po prawie 60 latach w garażu

Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!

W zasadzie zdradziłem w tytule wynik starcia sześciu hybrydowych SUV-ów, jakie MOTOR porównał w swoim megateście. A w zasadzie zdradziłem zwycięzcę, bo o tym, jakie miejsca zajęły BMW X1, Ford Kuga, Peugeot 3008. Suzuki Cross i Volvo XC40 dowiecie się z lektury niniejszego stronniczego przeglądu prasy, ewentualnie z samego tygodnika MOTOR, który ukazał się wczoraj rano.

 

MOTOR nr 14 (3537) z 06.IV.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5 Aircross, 208, 2008, 3008, Clio, Sandero, Corsa

 

Na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR pojawiło się też nieduże zdjęcie Renault Clio.

Już we „wstępniaku” na stronie 3. Redaktor Burmajster wspomina Renault, Alpine, Citroëna i DS Automobiles

Na stronie 8. znajdziecie krótki materiał o 10 najlepiej sprzedających się w dwóch pierwszych miesiącach br. modelach samochodów w Europie. Na czele – co już wiecie z naszych łamów – Peugeot 208. Na czwartym miejscu, tylko minimalnie wyprzedzony przez Golfa – Peugeot 2008. Piąta pozycja należy do Renault Clio, siódma do Dacii Sandero, a ósma do Opla Corsy. Brawo!

Wspomniany na początku megatest obejmujący sześć hybrydowych SUV-ów MOTOR opublikował na stronach 10-19. Moc maksymalna (systemowa) tych samochodów zawiera się w szerokim przedziale od 220 KM do aż 306 KM. Peugeot i Suzuki – dwa najmocniejsze auta w stawce – mają po dwa silniki elektryczne. Tylko Citroëna i Peugeota można ładować z mocą 7,4 kW, pozostałe auta przyjmą nie więcej, niż 3,7 kW. To znacząco wydłuża ładowanie akumulatorów, ewentualnie mają one niższą pojemność.

MOTOR docenia bardzo wysoki komfort Citroëna C5 Aircross, ale dostrzega też pewność prowadzenia. Wprawdzie auto w zakrętach potrafi się zauważalnie przechylać, ale nie traci stabilności. 180-konny benzyniak wspomagany przez 110-konnego elektryka łącząc siły generują 225 KM mocy systemowej, napędzając przednie koła. Automatyczna skrzynia biegów pracuje mięciutko i przyjemnie. Wspomniana ładowarka przyjmująca 7,4 kW jest opcjonalna, ale kosztuje tylko 1.500 zł, więc warto ją domówić. Nie wiem, jakim cudem podczas ładowania akumulatorów w czasie jazdy MOTOR otrzymał spalanie na poziomie 20 litrów benzyny – czy cały czas ładowali te akumulatory trakcyjne? A i w takiej sytuacji to spalanie wydaje mi się nieprawdopodobne! Samochód jeżdżąc na benzynie zużywa rozsądne ilości paliwa, jest też najtańszy w stawce – kosztuje od 158 tys. zł, co za tej wielkości SUV-a z hybrydą plug-in stanowi atrakcyjną cenę. Najbogatsza wersja, taka, jak w teście, wyceniania jest na 168.800 zł i jest świetnie wyposażona.

Peugeot, który trafił do porównania, też może mieć taki zespół napędowy, jak Citroën C5 Aircross, jednakże w teście pojawiła się odmiana 300-konna wyposażona w dwa silniki elektryczne. Jeden napędza koła przednie (wraz z 200-konnym benzyniakiem), drugi – oś tylną. Ten z przodu ma 110 KM, ten obsługujący tył – 113 KM. W efekcie samochód przyspiesza do setki w 6 sekund, a 5, sekundy później ma już 150 km/h. Do tego auto ma świetną trakcję. Jadąc wyłącznie na prądzie można się rozpędzić do 135 km/h. Średnie spalanie tylko na benzynie wynosi ok. 7 l/100 km i to mimo tego, że samochód waży praktycznie tyle samo, co mój Peugeot 807 V6 z automatem – 1.853 kg. Zawieszenie hybrydowej 3008-ki pracuje cicho i zapewnia dużo komfortu połączonego z pewnością prowadzenia. MOTOR marudzi jednak na wysoką cenę tego samochodu.

Po podsumowaniu punktów w kategoriach Nadwozie i wnętrze, Układ napędowy, Właściwości jezdne oraz Bezpieczeństwo Peugeot wbił się na drugie miejsce, tuż za… Suzuki. Citroëna sklasyfikowano na pozycji ostatniej. Po doliczeniu kategorii Koszty (wszak nikt nie rozdaje samochodów za darmo) sytuacja się odwróciła – to Citroën znalazł się na czele! Na jego koncie znalazło się 210 punktów, a to znaczy, że o jedno oczko pokonał Forda i o cztery punkty BMW. Potem w stawce mamy Peugeota (205), Suzuki (203) i Volvo (202). Widać, że konkurencja jest zacięta, ale miło, że to komfort wygrał!

W dziale Używane MOTOR proponuje w tym tygodniu starcie dwóch cenionych na rynku wtórnym aut. To Renault Clio i Toyota Yaris, modele 10-letnie. Cały poświęcony temu artykuł znajdziecie na stronach 38-41. W 2011 roku Clio III kończyło już swój rynkowy staż, natomiast Yaris III dopiero na rynek wchodził. Mimo to francuskie auto jest nieco przestronniejsze i bardziej komfortowe, za to MOTOR twierdzi, że „japonka” została lepiej zmontowana. Za to Clio jest tańsze i łatwo o bezwypadkowy egzemplarz w naprawdę dobrym stanie. Sporo Yarisów jeździło we flotach, ale to nie musi ich przekreślać. Nie da się jednak ukryć, że o zadbane Clio łatwiej, niż o zadbanego Yarisa. Zaletą Clio jest też występowanie odmiany kombi (Grandtour), której w Yarisie po prostu nie oferowano. Za to minusem francuskiego auta są starsze wersje silnika 1.5 dCi, jeśli ktoś już koniecznie chce mieć diesla w samochodzie tego segmentu. Diesle są też dostępne w Toyotach, ale to z reguły auta poflotowe. Toyota jest też gorzej wyciszona.

Ostatecznie, po podsumowaniu wszystkich kategorii, oba auta zdobyły po 45 punktów na 50 możliwych do uzyskania! Oba są dobrymi samochodami, choć MOTOR sugeruje, że Yaris jest lepszy, za to Clio bije go na głowę pod względem cenowym.

W tekście poświęconym kamperom i przyczepom kempingowym (strony 42-43) wspomniano Citroëna i Peugeota.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Newsletter

2.5 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20082083008AlpineC5 AircrossCitroenClioCorsaDaciaDS AutomobilesMOTORopelPeugeotRenaultSandero
Udostepnij248Tweet155Udostepnij43
Poprzedni

Nowa Dacia Duster III 2024. Nowy design, logo i napędy hybrydowe

Następny

Nowa Dacia Spring: polska premiera w sieci Traficar już w środę, 14 kwietnia 2021

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowa Dacia Spring: polska premiera w sieci Traficar już w środę, 14 kwietnia 2021

Dacia Duster 2018 1.5 dCi 4x4 - opinie i spalanie: do miasta i na autostradę?

Citroen C5 2021

Nowy Citroën C5 nadchodzi! Oficjalna zapowiedź modelu

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Roman o Citroën Traction Avant: pierwsza jazda po prawie 60 latach w garażu
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Lukasz o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Łukasz o Citroën, DS i Peugeot: wielka akcja serwisowa silnika 1.2 PureTech
    • ja o Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!
    • Irbis78 o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Damian o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Greg o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Bogusław o Nowe korzyści dla kierowców aut elektrycznych: bezpłatny przejazd autostradą
    • Edward o Nowa Dacia Duster i nowe Sandero: eksportowe hity marki. To 14% PKB Rumunii


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Nissan X-Trail. Debiut w Europie latem 2022 roku
    • Test: Renault Captur E-Tech – z hybrydą wśród SUV-ów
    • Citroën Traction Avant: pierwsza jazda po prawie 60 latach w garażu
    • Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!
    • Jakie płyny eksploatacyjne mają samochody elektryczne?
    • Nowy Peugeot 4008 i 5008 na targach motoryzacyjnych w Szanghaju
    • Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Nowe Renault Kangoo jest już dostępny konfiguratorze. Na razie nie w Polsce
    • Renault Twingo II dobrze ocenione. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 16/2021
    • Wielkie plany Renault: nowe modele, wodór i lider elektromobilności. To wszystko już się dzieje.


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    14
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.