Citroen C5 Aircross jest jedną z wyróżniających się propozycji na rynku SUV-ów. W sieci pojawiły się pierwsze relacje z jazd testowych nowym modelem, jak wypadł?
Citroen C5 Aircross do niedawna był dostępny wyłącznie w Chinach, ale w końcu francuski kompaktowy SUV trafił na rynek europejski, w Polsce jest już dostępny konfigurator. Samochód przeszedł już pierwsze jazdy testowe. Sprawdziliśmy, jak dziennikarze ze znanych tytułów ocenili nowego Citroena.
Top Gear: C5 Aircross otrzymał od brytyjskiego magazynu Top Gear 8 na 10 możliwych punktów. Wśród zalet samochodu wymieniono komfort, oryginalny wygląd, ale znaleziono również wady takie jak: drażniące działanie ekranu multimedialnego i brak sportowych aspiracji.
„Kiedy patrzysz na to, w jaki sposób używane są crossovery rodzinne, ten model wydaje się być nienagannie ukierunkowany. Wygląda szykownie, ale nie nachalnie. Kabina jest również inteligentna, bez zbytniej powagi. Samochód jest cichy, łatwy w prowadzeniu i przede wszystkim funkcjonalny, wygodny, pojemny i wszechstronny. Typowy samochód rodzinny.”
Carmagazine: Carmagazine przyznał nowemu Citroenowi 4 na 5 możliwych gwiazdek i wydał werdykt: „Jeśli szukasz samochodu, w którym ważny jest zarówno kierowca, jak i pasażerowie, modelu który wygląda nieco inaczej niż norma, ale zapewnia praktyczność i wygodę znane z japońskich i niemieckich (lub hiszpańskich i czeskich rywali) i jeśli uznajesz jako nadrzędny entuzjazm firmy Citroën do przytulnego, cichego otoczenia, nad czymś bardziej dynamicznym i sportowym, to Aircross jest dla Ciebie. Jeździliśmy tylko jedną wersją, ale jeździliśmy nią po drogach i poza nią, przez miasta i na gładkich dwupasmowych drogach. Model oferuje prawdziwy komfort przez cały dzień i dobrze sobie radzi ze wszystkim.”.
Largus: „Citroën wreszcie ma poważną ofertę w segmencie kompaktowych SUV-ów. C5 Aircross to królewski komfort, praktyczne aspekty dla rodziny i design zainspirowany przygodą”. Largus wymienia takie zalety modelu jak: komfort zawieszenia i foteli, przestrzeń na pokładzie, przesuwane siedzenia tylne oraz cisza na pokładzie. Wśród wad pojawił się niedostatek dynamiki, brak składanego oparcia pasażera oraz dźwięk silnika BlueHDi 180.
Autocar: Model został oceniony na 3,5 gwiazdki. Czy warto kupić ten samochód? „Pomimo krytyki dynamiki jazdy, typowy nabywca rodzinny mógłby znaleźć w tym samochodzie wystarczająco wiele, aby polubić swobodną naturę C5 Aircrossa na drodze, i podejrzewamy, że pojazd byłby bardzo dobrym towarzyszem podczas jazdy autostradą.
Wystrój i atmosfera wnętrza wystarczą, by wyróżnić pojazd pod względem wizualnym, a konkurencyjne ceny i praktyczna kabina oznaczają, że prawdopodobnie osiągnie to, czego oczekuje się po wykresach sprzedaży, aczkolwiek oczekiwania rewolucyjnego poziomu komfortu nie zostało spełnione z pomocą nowego zawieszenia.
Citroën jest prawdopodobnie nieco lepszy od średniej pod względem jakości jazdy, ale nie jest na poziomie, w którym miękkie prowadzenie będzie wybitną cechą, a szkoda, ponieważ świat potrzebuje SUV-ów, które jeżdżą bardziej płynnie”.
Carbuyer: Magazyn Carbuyer przyznał nowemu SUV-owi Citroena 3.9 na 5 możliwych punktów. Doceniono atrakcyjny design, bogate wyposażenie oraz przestronny bagażnik modelu. Do gustu nie przypadły wrażenia z jazdy C5 Aircrossem, trzymanie się drogi oraz niewielka ilość miejsca na nogi w tylnej części pojazdu. „Oczekiwano, że Citroen C5 Aircross osiągnie doskonałość, jeśli chodzi o komfort i jakość jazdy, ale się to nie udało”.
Caradisiac: Francuski magazyn motoryzacyjny Caradisiac najlepiej ocenił oryginalny design modelu, dobrą cenę i wyposażenie, a także komfort, mechanikę i nadejście hybrydowej wersji C5 Aircrossa. Nie spodobało się trochę niezdarne zachowanie na drodze i fakt, że jest to kolejny SUV.
„Po bardzo udanym C3 Aircross, Citroen prezentuje model C5 Aircross, który dosyć późno staje do walki w bardzo zatłoczonej kategorii SUV. Producent wykorzystał doświadczenie zgromadzone przez Peugeota 3008, aby stworzyć bardzo udany produkt. Pięknie zaprojektowany wewnątrz i na zewnątrz, jest również bardzo komfortowy i dobrze wyposażony, a jednocześnie jest jednym z najtańszych SUV-ów na rynku. Czego chcieć więcej?”
Autonews.fr: Wybór pomiędzy Peugeotem 3008, Oplem GrandLand X i Citroënem C5 Aircross będzie przede wszystkim kwestią gustu. Model spod znaku szewronów ma wyjątkowo oryginalną sylwetkę, niczym zabawka, która z pewnością może się podobać, a już na pewno najmłodszym pasażerom. Tłumienie nierówności ma nieporównywalną gładkość, a wręcz niespotykaną delikatność. Dzięki komfortowemu wnętrzu model będzie również bardzo popularny wśród dorosłych podczas długich podróży.
Najnowsze komentarze