niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Nowy Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech Shine: pierwsze wrażenia naszego Czytelnika, który go kupił

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-03-11
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 4 minut
370 28
99
485
UDOSTĘPNIEŃ
1.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Nowy Citroen C5 Aircross to SUV, który przyciąga uwagę oryginalnym wyglądem. Producent obiecuje wysoki komfort jazdy, który osiągnięto dzięki nowemu rodzajowi zawieszenia oraz komfortowemu wnętrzu. Nasz Czytelnik, pan Marcin, odebrał swój samochód zaledwie dwa dni temu – w sobotę. Zrobił tym autem kilkaset kilometrów i podzielił się z nami swoimi pierwszymi wrażeniami.

Jaką wersję pan wybrał?

Moja C5 to wersja Shine z kilkoma dodatkami, takimi jak grip control (1.100 zł), podgrzewane fotele 2.000 zł), podgrzewane strefy przedniej szyby (400 zł), koło zapasowe, klapa otwierana ruchem nogi oraz piękny pomarańczowy lakier (Rouge Volcano, dopłata 2.500 zł), bo srebrny to nie kolor :-) z benzynową jednostką PureTech oraz manualną skrzynią biegów.

Dlaczego wybrał Pan właśnie C5 Aircrossa?

Moja mama od sześciu miesięcy jeździ nowym Citroenem C3 Aircross. Samochód jej się bardzo podoba, mi również. Stwierdziłem że w przypadku C5 Aircross może być tylko lepiej i… zamówiłem auto w ciemno.

Ile czekał Pan na odbiór?

Samochód zamówiłem w listopadzie, tak jak mówiłem – w ciemno! I nie mogłem się doczekać. Termin odbioru miałem na kwiecień 2019, ale Citroen zrobił mi wspaniałą niespodziankę i prawie miesiąc szybciej go dostałem.

Jakie więc są Pana pierwsze wrażenia, po dwóch dniach jazdy?

Autko z zewnątrz wygląda świetnie, świeżo i oryginalnie, wnętrze również daje powody do uśmiechu, jest eleganckie, przestronne dobrze wykonane i spasowane, plastiki są miłe w dotyku, a obsługa jest prosta i intuicyjna. Jedyna cecha, które mnie trochę wkurza, to konieczność deaktywowania systemu start&stop po każdym wyłączeniu silnika. Przydałoby się więcej portów USB, bo są tylko dwa.

Jeśli chodzi o ilość miejsca w środku to jestem bardzo zadowolony. Mam około 2 metrów wzrostu i bez problemu zająłem wygodną pozycję za kierownicą, żona podobnie. W drugim rzędzie z racji naszego wzrostu zmieszczą się osoby do ok 175 cm, czyli  spoko. No i ten bagażnik – wielki i foremny! Fotele są super wygodne i przyjemnie się na nich jeździ nawet na długich dystansach. Za to przednie drzwi mogły by się otwierać szerzej, przy wysiadaniu zdarza mi się kopnąć w nie nogą. Duży plus , że drzwi zasłaniają progi.

Silnik może nie jest demonem szybkości i trochę nie podoba mi się jego dźwięk podczas przyśpieszania, ale po osiągnięciu docelowej prędkości wewnątrz robi się już bardzo cicho. Silnik, jak na swoją moc i pojemność, jest zaskakująco elastyczny. Prawdopodobnie dzieje się tak, ponieważ autko jest bardzo lekkie – w dowodzie mam wpisane 1.409 kg. Myślę że spalanie będzie w granicach 8-9 litrów, w większości trasy miejskie.

Zawieszenie jest komfortowe, chociaż chyba nie aż tak jak się chwalą w reklamach, albo to ja oczekiwałem nie wiadomo czego, nie mniej jednak same amortyzatory robią świetną robotę i zapewne pomagają im w tym grube opony, ale biorąc pod uwagę prostotę zawieszenia, jestem na tak. Bardzo duży plus za zwrotność auta, na parkingu przeżyłem lekki szok, bujania samochodem na wietrze nie uświadczyłem, ale tłumaczy to chyba niska masa pojazdu.

Ile kosztował Pana Citroen C5 Aircross?

Cena? Jest świetna. Brawa należą się producentowi auta za koszty, w tej konfiguracji zapłaciłem niecałe 110 tys. zł, konkurencja została zmiażdżona. Mimo, że w Polsce najważniejszy jest znaczek na masce, to uważam, że ten model Citroena będzie często wybierany przez rozsądnych kupujących, którzy szukają dobrej ceny i wyróżniającego się wyglądu.

zdjęcia i tekst: Marcin, korekta: redakcja

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: C5 AircrossCitroen
Udostepnij280Tweet85Udostepnij24
Poprzedni

Kartka z kalendarza: Citroën Ami 8 ma 50 lat

Następny

Dacia produkuje coraz więcej samochodów. Rekordowy luty 2019

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Dacia produkuje coraz więcej samochodów. Rekordowy luty 2019

400-konny Peugeot 508 Sport Engineered trafia do produkcji!

Opel Insignia 2020 facelifting przyłapany w czasie testów. Mamy zdjęcia!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
99 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Gal Anonim - Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
99
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.