Citroen C5 Aircross i C3 Aircross cieszą się coraz większą popularnością w Europie. Wprowadzenie modeli na rynek nie obyło się jednak bez ofiar. Z oferty zniknął kompaktowy C4, a marka zapowiedziała zakończenie produkcji modelu C4 Spacetourer.
Citroen rozpoczął ofensywę SUV-ów i crossoverów w roku 2017 wraz z wprowadzeniem na rynek modelu C3 Aircross, który zastąpił miejskiego minivana C3 Picasso. W następnym roku do oferty dołączył Citroen C5 Aircross. Nie wszyscy są zwolennikami podwyższonego nadwozia i w komentarzach wielokrotnie pojawiają się opinie mówiące o tym, że Citroen zmierza w niewłaściwym kierunku, ale wyniki sprzedaży mówią same za siebie: klienci wybierają właśnie SUV-y.
Citroen C3 Aircross i C5 Aircross to drugi i trzeci najpopularniejszy model francuskiego producenta w Europie. Według danych JATO Dynamics modele stanowią 29% europejskich rejestracji Citroena w pierwszej połowie 2019 roku, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w roku 2018.
Wraz ze wzrostem liczby rejestracji SUV-ów spadł udział modeli kompaktowych, które po wycofaniu z oferty modelu C4 reprezentuje C4 Cactus. Zmniejszył się również udział minivanów i raczej nie spodziewamy się, że ten stan ulegnie zmianie zwłaszcza, że Citroen zapowiedział zakończenie produkcji modelu C4 Spacetourer. Po ofensywie SUV-ów Citroen zamierza uzupełnić swoją gamę modelową o następcę modelu C5, pojawi się również nowy kompakt, ale już nie pod nazwą C4.
W dobrych wynikach sprzedaży Citroenowi pomogły również nowe kombivany oraz pojazdy dostawcze. Berlingo, Spacetourer, Jumper i Jumpy odnotowały dwucyfrowy wzrost. Francuska marka zarejestrowała 37.100 egzemplarzy w segmencie van, co stanowi 10% całkowitej liczby rejestracji Citroena.
Źródło: JATO Dynamics
Najnowsze komentarze