Nowy Citroen C5 Aircross – SUV, który zastąpił C4 Picasso

15 5 903

Citroen C5 Aircross i C3 Aircross cieszą się coraz większą popularnością w Europie. Wprowadzenie modeli na rynek nie obyło się jednak bez ofiar. Z oferty zniknął kompaktowy C4, a marka zapowiedziała zakończenie produkcji modelu C4 Spacetourer.

Citroen rozpoczął ofensywę SUV-ów i crossoverów w roku 2017 wraz z wprowadzeniem na rynek modelu C3 Aircross, który zastąpił miejskiego minivana C3 Picasso. W następnym roku do oferty dołączył Citroen C5 Aircross. Nie wszyscy są zwolennikami podwyższonego nadwozia i w komentarzach wielokrotnie pojawiają się opinie mówiące o tym, że Citroen zmierza w niewłaściwym kierunku, ale wyniki sprzedaży mówią same za siebie: klienci wybierają właśnie SUV-y.

Citroen C3 Aircross i C5 Aircross to drugi i trzeci najpopularniejszy model francuskiego producenta w Europie. Według danych JATO Dynamics modele stanowią 29% europejskich rejestracji Citroena w pierwszej połowie 2019 roku, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w roku 2018.

Wraz ze wzrostem liczby rejestracji SUV-ów spadł udział modeli kompaktowych, które po wycofaniu z oferty modelu C4 reprezentuje C4 Cactus. Zmniejszył się również udział minivanów i raczej nie spodziewamy się, że ten stan ulegnie zmianie zwłaszcza, że Citroen zapowiedział zakończenie produkcji modelu C4 Spacetourer. Po ofensywie SUV-ów Citroen zamierza uzupełnić swoją gamę modelową o następcę modelu C5, pojawi się również nowy kompakt, ale już nie pod nazwą C4.

W dobrych wynikach sprzedaży Citroenowi pomogły również nowe kombivany oraz pojazdy dostawcze. Berlingo, Spacetourer, Jumper i Jumpy odnotowały dwucyfrowy wzrost. Francuska marka zarejestrowała 37.100 egzemplarzy w segmencie van, co stanowi 10% całkowitej liczby rejestracji Citroena.

Źródło: JATO Dynamics

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
11 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
12 Autorzy komentarzy
ArekpawelhksKrzysztofLeopold DratkaHubert Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Lutek
Gość
Lutek

Z tym zastąpieniem jest jak z fordem T, który można było zamówić w każdym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor czarny.

Szymon
Gość
Szymon

Mój ojciec też zamienił c4 Grand picasso na C5 aircrossa i jest bardzo zadowolony z autka, chociaż przy takich gabarytach nie czuć tych 180 koni.

Robert
Gość
Robert

C5 aircross to wnętrzem ciasny maluch przy c4 Spaceturer/Picasso i nic tego nie zmieni

Marek
Gość
Marek

Oj dokładnie bardzo mało miejsca. Rzeczywiście ale ofensywa od 2017 dwa modele w tym segmencie…

Szymon
Gość
Szymon

Chyba nie, nie jeździłem c4 picasso, ale mieliśmy c4 Grand picasso 7 osobowy i tylko bagażnik był duży po schowaniu tylnych siedzeń, a teraz mamy C5 aircrossa i wszystko jest w nim większe. Siedzenia z tyłu, miejsca z przodu i bagażnik.

Robert
Gość
Robert

Szymonie nad głową i na kolana z tyłu jest co najmniej o klasę mniej miejsca niż w C4Picasso, właściwie na kolana z tyłu to prawie 2rozmiary różnicy…jedynie większy od c5Aircross Renault Koleos ma podobme zasoby miejsca na kolana dla osób z tyłu wiem bo sprawdzałem a mam 188cm wzrostu ale nawet Koleos nie ma tyle miejsca nad głową co C4 Picasso/Spaceturer, ba nowe Berlingo ma mniej miejsca…

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Miałem kupić C5A, ale przecież to jest tak ciasne, zwłaszcza z tyłu, że po jeździe próbnej i dokładnej przymiarce zrezygnowałem.

Slawo
Gość
Slawo

Też zrezygnowałem przez ciasnotę z tyłu, niestety trzy pseudo fotele tylko dla dzieci. Szczęście, że nie zamówiłem w ciemno po premierze.

Arek
Gość
Arek

dokładnie jak piszesz, ja mam 192cm i długie nogi, moich dwóch synów rośnie jak na drożdżach, więc dla mnie dobór auta pod kątem ilosci miejsca na nogi i nad głową był na pierwszym miejscu….i picasso bije na głowę C5Aircrossa

Hubert
Gość
Hubert

Suvy są całkiem niezłe. Mnie żona męczyła, żebyśmy sobie takiego kupili i akurat trafiła się dobra oferta na xlv. Prowadzi się nieźle i po drobnych naprawach myślę, że nam posłuży. Nowe niestety nie są w naszym zasięgu.

Leopold Dratka
Gość
Leopold Dratka

Macie „SUV-Y” I nie umicie z nich korzystać! Parkowac nie umicie jeździć tez nie potraficie progi zwalniajace pokonujecie 2km/h ale za to ego macie do przodu

Krzysztof Gregorczyk
Editor

I znowu wtręt o Ssangu… Chyba będę kasował takie komentarze, zwłaszcza te, które nic nie wnoszą do dyskusji o samochodach FRANCUSKICH!

pawelhks
Gość
pawelhks

Szczerze to jak cztery lata temu zaczalem czytac francuskie.pl to zaskoczyla mnie pozytywnie kultura w komentarzach, wraz z rozrostem wortalu mowiac oglednie kultura obrala odwrotny kierunek.

Marek
Gość
Marek

Tylko że c5 aircross to nie SUV a crossover tak jak 3008 albo Qashqai c5a oferuje mniej miejsca z tyłu od nich… wgl jakich taki ciasny a szkoda… SUV to np RAV4

Krzysztof Gregorczyk
Editor

A niby dlaczego Rav4, to SUV? Bo może mieć napęd na cztery koła? SUV takiego napędu mieć nie musi!!!