Citroen C5 Aircross – tani czy drogi? Porównanie cen z konkurencją

7 8 910

Citroen C5 Aircross nie jest najtańszym SUV-em na rynku, ale też nie powinien nas ceną przerazić. Francuski SUV oferuje mnóstwo komfortu, przyzwoite wyposażenie oraz duży bagażnik.

Sprawdziliśmy ile kosztują kompaktowe SUV-y na polskim rynku. Jeśli chcemy oszczędzić najwięcej, musimy udać się do salonów marki Dacia. Wyceniony na 41.900 zł Duster ma najbardziej atrakcyjną cenę, ale jest najmniejszy spośród porównywanych samochodów i posiada najuboższe wyposażenie. Jeśli zależy nam na większej przestrzeni w kabinie i dużym bagażniku, będziemy musieli zapłacić znacznie więcej. Gdzie w zestawieniu znajdziemy Citroena C5 Aircross? Gdzieś po środku. Model wyceniono na 90.900 zł.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Co oferuje? W wyposażeniu nie zabraknie klimatyzacji manualnej, elektrycznie otwieranych szyb, tempomatu, 8-calowego ekranu dotykowego, a także automatycznych świateł i wycieraczek. C5 Aircross posiada 17-calowe felgi, LED-owe światła do jazdy dziennej oraz trzy niezależnie regulowane fotele II rzędu, które pozwolą skomponować wnętrze na wiele sposobów. Nie zabrakło również systemów wspomagających bezpieczeństwo takich jak: system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system hamowania awaryjnego czy aktywny alarm niezamierzonego przekroczenia linii.

Ceny SUV-ów na polskim rynku:

ModelSilnikCena podstawowa
Dacia Duster1.0 TCe 100 KM41.900 zł
Kia Sportage1.6 GDI 132 KM79.990 zł
SsangYong Korando1.5 T-Gdi 163 KM79.990 zł
Nissan Qashqai1.3 DIG-T 140 KM82.390 zł
Seat Ateca1.0 EcoTSI 115 KM84.800 zł
Renault Kadjar1.3 TCe 140 KM86.900 zł
Hyundai Tucson1.6 GDI 132 KM87.800 zł
Citroen C5 Aircross1.2 PureTech 130 KM90.900 zł
Skoda Karoq1.0 TSI 115 KM91.750 zł
Toyota C-HR1.2 Turbo 116 KM94.900 zł
Mitsubishi Eclipse Cross1.5T MIVEC 163KM98.990 zł
Ford Kuga1.5 EcoBoost 120 KM99.320 zł
Opel Grandland X1.2 Turbo 130 KM101.100 zł
Volkswagen Tiguan1.5 TSI 130 KM104.590 zł
Peugeot 30081.2 PureTech 130105.000 zł
Mazda CX-52.0 SKYACTIV-G 165 KM113.900 zł
Honda CR-V1.5 VTEC Turbo173 KM117.900 zł

 

SUV Citroena wyróżnia się młodzieżowym wyglądem zewnętrznym uzyskanym dzięki ciekawym reflektorom oraz zderzakom AirBump, które zabezpieczają przed drobnymi zarysowaniami karoserii. Francuska marka oferuje również wiele ciekawych możliwości personalizacji dzięki kolorowym elementom na nadwoziu. Citroen C5 Aircross jest dosyć dużym modelem w swoim segmencie. Mierzy 4,5 metra długości, 1,84 m szerokości oraz 1,67 metra wysokości. Nieznacznie większe są jedynie Honda CRV i Mazda CX-5. Rozstaw osi francuskiego modelu wynosi 2,73 m.

Jeśli ktoś potrzebuje samochód z dużym bagażnikiem, to Citroen C5 Aircross jest bardzo dobrą propozycją. Pojemność pod tylną klapą wynosi 580 litrów i jest zbliżona do najlepszego wyniku w klasie, który należy do Volkswagena Tiguana. Bagażnik niemieckiego modelu pomieści 615 litrów bagaży.

Wielkość bagażnika:

  • Volkswagen Tiguan – 615 litrów
  • Citroen C5 Aircross – 580 litrów
  • Honda CR-V – 561 litrów
  • SsangYong Korando – 551 litrów
  • Skoda Karoq – 521 litrów
  • Peugeot 3008 – 520 litrów
  • Opel Grandland X – 514 litrów
  • Hyundai Tucson – 513 litrów
  • Seat Ateca – 510 litrów
  • Mazda CX-5 – 506 litrów
  • Kia Sportage – 503 litrów
  • Renault Kadjar 472 litrów
  • Ford Kuga – 456 litrów
  • Dacia Duster – 445 litrów
  • Nissan Qashqai – 439 litrów
  • Toyota C-HR – 377 litrów
  • Mitsubishi Eclipse Cross – 341 litrów

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
MateuszKrzysztofMateuszKrzysiekTomek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
igor
Gość
igor

Z Citroen C5A i jego ceną ja mam spory problem. Jest bardzo opłacalny (cokolwiek to znaczy) w tanich wersjach, np podstawowy Feel, i niewspółmiernie drogi przy wersjach „wypasionych”. 8500zł za automat to sporo, a o opcji AutoHold, wręcz natywnej do automatu nie mam mowy. Reflektory LED za 3900 też dużo.. ogrzewane fotele i przednia szyba 2400, ale o ogrzewanej kierownicy zapomnij.. Wersje silnikowe to albo 130KM, a to trochę za mało, albo 180KM, a to trochę za dużo. Idealne 150-160KM nie istnieje, a różnica pomiędzy 130KM M6 a 180KM EAT8 (benzyna) to 21100zł , a po środku nie ma nic.… Czytaj więcej »

Wojtek
Gość
Wojtek

Zestawianie C5A czyli największym SUV z Toyota CHR to jakaś pomyłka, chyba że autorce artykułu zależy na promowaniu tego modelu. W zestawieniu z Toyotą RAV4 w wersji benzynowej z automatyczną skrzynią biegów wypada naprawdę słabo. Lubiłem poprzednią C5 za to, co sobą reprezentowała, ale obecna jest niewspółmiernie droga.

Tomek
Gość
Tomek

Napisz wprost że Ci się podoba ale poczekasz 3-5 lat jak piersi właściciele zaczną sprzedawać i nagle zmienisz zdanie… CCC cena czyni cuda :)

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Problem z C5A to silnik. Feel na wyprzedaży rocznika z 1.2PT był za 94 tys z tego co pamiętam. Za 96-97 jest Sportage 1.6 Turbo 177hp, za 94 Kuga 1.5 Turbo 150hp czy Kadjar 1.3 160. O ile samo auto jest super (komfort, styl, wygoda), tak silnik wszystko marnuje. Przy konkurencji jest slaby i kompletnie nie pasuje jego terkot do tej wielkosci SUVa.

Mateusz
Gość
Mateusz

Z tych to bym postawił na korando. 163 KM za taką cenę to wcale nie jest dużo

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Tak i za kilka lat zostajesz z niesprzedawalnym autem wartym paczke fajek.

Mateusz
Gość
Mateusz

Raczej wątpię. Ssangyongi są teraz bardzo dobre jakościowo więc z odsprzedażą nie będzie problemów. O ile będę chciał go sprzedać