Citroen oficjalnie rozpoczął działalność w Indiach. Francuska marka zaprezentowała również pierwszy pojazd, dostosowany do rynku indyjskiego, a jest nim Citroen C5 Aircross. Każdego roku marka zamierza rozszerzać swoją ofertę o kolejny model.
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, Citroen zaprezentował swój pierwszy model przeznaczony na rynek indyjski. Jest to flagowy SUV marki, Citroen C5 Aircross. Oficjalne pojawienie się w Indiach zainaugurowała szefowa koncernu, Linda Jackson na specjalnej konferencji prasowej, która odbyła się w Chennai. W wydarzeniu wzięli udział także: szef koncernu PSA, Carlos Tavares, Emmanuel Delay, dyrektor regionu Indie-Pacyfik Grupy PSA oraz Roland Bouchara, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu indyjskiego oddziału Citroena.
Citroen wkracza na nowy rynek dzięki podpisaniu umów partnerskich pomiędzy Grupą PSA a spółkami indyjskiej Grupy CK Birla, które obejmują lokalny montaż i dystrybucję samochodów oraz produkcję układów napędowych. Francuska marka wprowadzi do Indii gamę swoich modeli, ale odbędzie się to stopniowo. Pierwszy samochód spod znaku szewronów, Citroen C5 Aircross będzie dostępny do końca 2020 roku, a w każdym następnym roku pojawi się w ofercie kolejny model.
Citroen, podobnie jak w Europie chce oferować wyróżniające się produkty o wysokim poziomie komfortu jazdy. Producent uruchomi program nazwany C Cubed, (C do sześcianu), który składa się z trzech C: Cool, które odnosi się do wyjątkowego charakteru tych pojazdów, Comfort, będący synonimem dobrego samopoczucia na pokładzie oraz Clever, czyli inteligentna koncepcja oraz dopasowanie do rynku.
Indie mają ogromny potencjał w branży motoryzacyjnej. Średni wzrost rynku samochodów osobowych w przyszłości szacuje się na 8% rocznie (z 3,3 mln egzemplarzy w 2018 roku do ponad 6 mln w 2025 roku), a do roku 2020 Indie powinny być trzecim rynkiem na świecie po Chinach i Stanach Zjednoczonych.
Najnowsze komentarze