Citroën prezentuje zupełnie nowy silnik dla modelu C5 Aircross: Hybrid 136. Ten nowy układ napędowy, oparty na lekkiej technologii hybrydowej, jest wyposażony w akumulator 48 V, który ładuje się podczas jazdy, silnik benzynowy PureTech o mocy 136 KM, nową zelektryfikowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów ë-DCS6 oraz silnik elektryczny o mocy 21 kW.
Prosta i płynna w użyciu technologia hybrydowa doskonale nadaje się do bardzo wszechstronnego C5 Aircross. Przy emisji zaledwie 129 g CO2/km w cyklu mieszanym WLTP, wersja C5 Aircross Hybrid 136 emituje o 15% mniej CO2 niż analogiczna wersja benzynowa bez napędu elektrycznego. Jego cena jest zbliżona do ceny wersji wysokoprężnej z takim samym silnikiem i emituje prawie 12% mniej CO2 niż ta ostatnia. Zapewnia również wszystkie korzyści związane z mobilnością elektryczną, od zwiększonej przyjemności z jazdy po możliwość jazdy w strefach niskiej emisji. Hybrid 136 jest zatem szczególnie atrakcyjna w C5 Aircross, SUV-ie, który wyróżnia się na tle innych pojazdów w swoim segmencie dzięki unikalnemu wzornictwu i podejściu, a także wysokiemu komfortowi i modułowości na pokładzie.
Model Hybrid 136 uzupełnia gamę zelektryfikowanych modeli C5 Aircross, która obejmuje modele plug-in Hybrid 180 i plug-in Hybrid 225. Stanowią one już 40% całkowitej sprzedaży C5 Aircross. Ogólnie rzecz biorąc, wzmacnia i przyspiesza strategię elektryfikacji Citroëna, składającą się z 10 modeli: od hybrydowego do w 100% elektrycznego i hybrydowego plug-in, od Ami do C5 X, od samochodów osobowych po pojazdy użytkowe, za każdym razem w celu zaoferowania rozwiązania dostosowanego do potrzeb klienta, przy jednoczesnym zachowaniu kontroli nad budżetem.
Nowa technologia 48V HYBRID w szczegółach
Dzięki technologii 48V Hybrid zoptymalizowano czas jazdy mieszanej lub w 100% elektrycznej bez emisji spalin, co oznacza większy komfort jazdy, mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję CO2. Ta lekka i kompaktowa technologia hybrydowa opiera się na:
- silniku benzynowym 1.2 PureTech nowej generacji z łańcuchem rozrządu, opracowanym specjalnie z myślą o hybrydyzacji (40% części jest nowych) o 3 cylindrach i pojemności 1199 cm3, dostarczającym moc 136 KM (100 kW) przy 5500 obr/min i moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min. Wybór turbosprężarki o zmiennej geometrii i zastosowanie łańcucha rozrządu przyczynia się do jego wydajności i wytrzymałości. Zgodny z normą Euro 6.4 i pracujący zgodnie z cyklem Millera, silnik ma zwiększoną sprawność cieplną.
- Synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi rozwija moc szczytową 21 kW (28 KM) a jego moment obrotowy to 55 Nm. Umożliwia on jazdę C5 Aircross z napędem w 100% elektrycznym przy niskim zapotrzebowaniu na moment obrotowy, przy niskich prędkościach, podczas manewrowania lub zwalniania i wspomaga silnik benzynowy podczas rozruchu. Podczas zwalniania działa jak generator ładujący akumulator, co jednocześnie zmniejsza zużycie hamulców.
- Rozrusznik paskowy, zasilany napięciem 48 V. Umożliwia szybkie i miękkie uruchomienie silnika benzynowego.
- Nowa, zelektryfikowana skrzynia biegów ë-DCS6, 6-biegowy układ dwusprzęgłowy bez hamulca dynamometrycznego, również zaprojektowany specjalnie dla układów hybrydowych. Zmiany biegów są krótsze, a jazda bardziej komfortowa. Silnik elektryczny, falownik oraz ECU są zintegrowane, co optymalizuje przestrzeń pod maską silnika.
- Akumulator litowo-jonowy 48 V o dostępnej pojemności 432 Wh zainstalowano pod lewym przednim fotelem, dzięki czemu nie ma wpływu na przestrzeń bagażnika ani wnętrza.
- Dzięki konwerterowi napięcia, część energii elektrycznej wytwarzanej przez silnik elektryczny 48 V jest przekształcana na 12 V w celu zasilania wyposażenia samochodu. W ten sposób dwie oddzielne sieci elektryczne mogą istnieć obok siebie i wspierać się.
C5 Aircross Hybrid 136 Ë-DCS6: ŁATWY dostęp do mobilności elektrycznej
Dzięki temu nowemu silnikowi hybrydowemu Citroën oferuje nową zelektryfikowaną alternatywę, która zapewnia komfort jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym, oszczędza paliwo i zmniejsza emisję CO2, jednocześnie utrzymując koszty pod kontrolą.
C5 Aircross Hybrid 136 może być prowadzony w trybie elektrycznym w mieście, na drodze lub podczas manewrów. W mieście ta hybrydowa wersja może wykonywać do 50% podróży w trybie w 100% elektrycznym, przy zerowej emisji i bez wibracji. Dzięki korzyściom płynącym z jazdy w trybie wyłącznie elektrycznym, samopoczucie na pokładzie jest lepsze podczas codziennych podróży w mieście lub w trasie. W połączeniu z komfortowym zawieszeniem wrażenia się niesamowite!
Technologia 48V HYBRID optymalizuje osiągi i zużycie paliwa modelu C5 Aircross, zapewniając średnią oszczędność paliwa na poziomie 1 litra/100 km (tj. 15%) w porównaniu z silnikiem benzynowym PureTech 130 EAT8. Należy zauważyć, że silnik ten jest bardzo wydajny w warunkach jazdy miejskiej ze średnią oszczędnością paliwa wynoszącą prawie 30%.
Ma również pozytywny wpływ na emisję CO2: można ją zmniejszyć nawet o 15% (20 g) w porównaniu z silnikiem benzynowym PureTech 130 S&S EAT8. Przy 129 g CO2/km (według cyklu mieszanego WLTP i wersji), C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 oferuje swobodę jazdy bez ograniczeń w wielu obszarach z ograniczeniami ruchu.
Napęd hybrydowy tej nowej wersji C5 Aircross zapewnia wysoki poziom komfortu dzięki dwóm silnikom (elektrycznemu i benzynowemu), które działają razem lub osobno, automatycznie, płynnie i bez interwencji kierowcy. A w przypadku mocnych przyspieszeń, silnik elektryczny dostarcza dodatkowe 9 kW (ok. 12 KM).
Ponieważ akumulator ładuje się automatycznie, gdy samochód zwalnia, ten nowy silnik sprawia, że codzienne użytkowanie jest wygodniejsze i spodoba się klientom, którzy chcą doświadczyć jazdy na napędzie elektrycznym bez konieczności ładowania.
Dzięki wersji C5 Aircross Hybrid Citroën oferuje rozwiązanie w zakresie mobilności elektrycznej, które łączy w sobie prostotę, efektywność energetyczną i wyjątkowy komfort w cenie porównywalnej z wersją z silnikiem wysokoprężnym, ale przy niższej emisji CO2.
Citroën C5 Aircross to wyznacznik komfortu w klasie SUV
C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 zachowuje wszystkie cechy komfortu pokładowego C5 Aircross (zawieszenie i fotele Citroën Advanced Comfort®, przestrzeń i modułowość), te same personalizacje i te same poziomy wyposażenia (Feel, Feel Pack, Shine i Shine Pack).
Zamówienia w większości krajów Europy zostaną otwarte w najbliższych dniach. Dostawy przewidziane są na jesień 2023 r.
Najnowsze komentarze