sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Citroën C5, Audi A4, BMW 3, czy Mercedes C? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 36-37/2020

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-09-11
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
859 9
5
744
UDOSTĘPNIEŃ
2.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

W ubiegłym tygodniu znów ukazał się podwójny numer tygodnika AUTO ŚWIAT. Brakowało mi czasu na jego przegląd, ale nadrabiamy zaległości. Okładka średnio zachęca miłośników francuskiej motoryzacji do zakupu, ale może wewnątrz będzie lepiej? Bo to jedno zdjęcie ukrytego Citroëna C5 skusić raczej nie może. Choć towarzystwo, w jakim go postawiono może niektórych zaskoczyć.

 

AUTO ŚWIAT nr 36-37 (1273) z 31.VIII.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 68 (z okładką) + 16 (dodatek „Dodatek specjalny i auta używane”)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony:  ponad 5,9 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C2, C3, C3 Picasso, C4, C5, C6, C8, DS3, Pluriel, 107, 1007, 206, 207, 2008, 307, 308, 407, 5008, 607, Partner, RCZ, 12, Captur, Clio, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Talisman, Twingo, Zoe, 1310, Duster, Logan, Sandero, Astra

 

Renault Zoe wspomniał we „wstępniaku” na stronie 3. Redaktor Sewastianowicz.

O hybrydowych modelach Renault – Clio, Kapturze i Megane z gamy E-Tech – AUTO ŚWIAT pisze na stronach 12-14. W przyszłym tygodniu odbędzie się polska premiera prasowa tych samochodów, więc możecie liczyć na naszą relację. A co napisał AUTO ŚWIAT? To oczywiście materiał z Auto Bilda, ale pewnie delegat polskiego tygodnika pojawi się na jazdach w Trójmieście.

Hybrydowe Clio ma silnik benzynowy 1.6, silnik elektryczny zintegrowany z przekładnią i drugi silnik elektryczny działający jako rozrusznik-generator. W efekcie dysponuje mocą systemową 140 KM i jest – wraz z przekładnią – naprawdę zaawansowaną konstrukcją.

Captur jest hybrydą plug-in, a więc inną konstrukcją. Na prądzie ma pokonywać nawet do 65 km dzięki akumulatorowi o pojemności 9,8 kWh. Moc systemowa tego modelu, to 159 KM, ale AUTO ŚWIAT ubolewa, że można się nim rozpędzić do zaledwie 173 km/h. A ja bezczelnie zapytam – a po co w Polsce więcej???

Megane Grandtour E-Tech ma konstrukcję analogiczną, jak w Capturze. 160 KM pozwala na rozpędzenie się do 178 km/h.

A ceny? Za Clio E-Tech od 88.400 zł, za Captura od 129.400 zł, a za Megane Grandtour E-Tech od 131.900 zł. Na pewno po premierze prasowej będziemy chcieli te auta przetestować w naszej redakcji nieco dokładniej.

Z redakcyjnego obowiązku, choć to model jeszcze niezbyt francuski, wspominam, że na stronach 20-25 AUTO ŚWIAT zamieścił test czterech kompaktów, w tym Opla Astry. Opel wygrał z Subaru, ale przegrał z Seatem i Kią.

Na stronie 35. opublikowano test Peugeota 2008 II PureTech 130. Redaktor Kamiński uznał go – nie bez racji – za awangardowego crossovera. Auto okazało się nadzwyczaj przestronne, jak na swój segment, ma dobrze trzymające fotele i futurystyczną formę. Minusem okazał się stosunkowo niewielki (360 litrów) bagażnik. 130-konny silnik benzynowy jest dobrze znany na rynku. Pan Tomasz stwierdził jednak, że ten napęd nie zapewnia zapierającej dech w piersiach dynamiki, a do tego ma nieciekawą charakterystykę pracy. Autor testowe spalanie wynoszące 6,9 l/100 km uznał za niezbyt popisowy wynik. Za to zawieszenie dobrze tłumi nierówności i dobrze zachowuje się w zakrętach. Skrytykowano za to układ kierowniczy, który jest niezbyt precyzyjny. Wysoką skutecznością pochwalić się mogą hamulce. Dość wysoka jest też cena. Ostateczna nota dla Peugeota, to cztery gwiazdki na pięć możliwych do uzyskania.

Citroëna C3 Picasso widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 52.

Podobieństwo do Renault Twingo prototypowego minivana Porsche przypomniał AUTO ŚWIAT w cyklu Z naszego archiwum (strona 62.). Na tej samej stronie przypomniano też Daicę 1310p, która powstawała na bazie Renault 12.

Podsumowanie sprzedaży nowych aut w Polsce w ciągu 20 pierwszych dni sierpnia znajdziecie na stronie 64. Wynika z niego, że zarejestrowano w tym czasie 931 nowych Renault, 895 nowych Dacii, 614 nowe Peugeoty, 523 Ople i 390 Citroënów.

Wspomniane już starcie Citroëna C5 z Audi A4, BMW serii 3 i Mercedesem klasy C znajduje się w dodatku, o czym przypomniano na jego pierwszej, tytułowej stronie. Ae zanim do tego tekstu dojdziemy zajrzyjmy na stronę III, gdzie AUTO ŚWIAT przypomina o akcji serwisowej dotyczącej paru modeli Renault – Megane, Scenic’a i Talismana.

Na stronach IV-XI opublikowano dane dotyczące faktycznego zużycia paliwa przez wiele różnych samochodów. W zestawieniu pojawiły się też auta nas interesujące, w różnych generacjach i wersjach silnikowych i nadwoziowych. Ja jednak ograniczę się do wymienienia wspomnianych modeli. To:
– Citroëny Berlingo, C1, C2, C3, C3 Picasso, C4, C5, C6, C8, DS3, Pluriel
– Peugeoty 107, 1007, 206, 207, 307, 308, 407, 5008, 607, Partner, RCZ
– Renault Clio, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Twingo
– Dacie Duster, Logan, Sandero

No i wreszcie zapowiadane starcie czterech aut używanych segmentu D. AUTO ŚWIAT opublikował je na stronach XII-XVI i wziął pod uwagę wersje z dużymi dieslami. Najmniejszą pojemność miała jednostka francuska – to silnik 27 HDi. Niemiecka konkurencja miała silniki trzylitrowe. W efekcie Citroen dysponował najmniejszą mocą, ale i tak przekraczał 200 KM, rywale oscylują w przedziale 224-245 KM. Mają też nieco wyższą wartość momentu obrotowego, ale nie mają jednego – hydropneumatycznego zawieszenia! AUTO ŚWIAT krytykuje w C5-tce rzekomo dość poważne problemy z elektryką pokładową, uważa też, że Citroën przeciętnie zachowuje się w ciasnych łukach, jego wnętrze skrzypi, a silniki 2.7 trapią poważne awarie. To może lepiej poszukać wersji z jednostką 3.0 HDi? Tylko wtedy ocena musiałaby być wyższa, a na to przecież nie można było pozwolić!

C5-tkę „wyceniono” na trzy gwiazdki, czyli na tyle samo, co BMW. Audi i Mercedes otrzymały o pół gwiazdki więcej. A ja, żyjąc na co dzień w dość zgermanizowanej motoryzacyjnie części Polski, widuję na drogach coraz więcej C5-tek II generacji!

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym, podwójnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1.7 14 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 100710712131020082062073073084075008607AstraAuto ŚwiatBerlingoC1C2C3C3 PicassoC4C5C6C8CapturCitroenClioDaciaDS3DusterE-TechKangooKoleosLagunaLoganMeganeModusOpelPartnerPeugeotPlurielRCZRenaultSanderoScenicTalismanTwingoZoe
Udostepnij298Tweet186Udostepnij52
Poprzedni

Nowy Citroën C4 – pełen cennik z Francji i wyposażenie

Następny

Ile kosztuje używany zabytkowy Citroën? Oldtimery coraz droższe

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Ile kosztuje używany zabytkowy Citroën? Oldtimery coraz droższe

Peugeot sadzi pierwsze 210 drzew w ramach programu Obrońcy Środowiska

Christian Stein

Renault zatrudnia kolejnego dyrektora Seata

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Olek - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ralf - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FioleK - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.