Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Citroën C5 czy C1? Dojazdy do pracy za 10 tys. zł. Przegląd rynku

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2024-10-31
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 5 minut
688
A A
13
Citroen C5 i C1

Rozbieżności cenowe między poszczególnymi segmentami aut nowych nikogo nie dziwią. Po latach w wielu przypadkach początkowe różnice znikają. Efekt tego zjawiska widać na rynku wtórnym, gdzie za 10 tysięcy złotych kupimy zarówno zwinne auto segmentu A jak i komfortowy model klasy średniej. Bogactwo rynku wtórnego jest ogromne, finalny wybór zależy od naszych potrzeb i preferencji. Dziś rozważamy wybór Citroën C5 i C1.

Wydawać by się mogło, że jeśli szukamy samochodu do codziennych dojazdów do pracy, szkoły czy odwożenia dzieci do szkoły w mieście to najlepszym wyborem będzie model segmentu A. Prostota po latach jest największym atutem Citroëna C1 (oraz jego bliźniaczych modeli – Peugeota 107 i Toyoty Aygo).

Peugeot 408 – reklama

Błyskotliwa kariera trojaczków z Kolina rozpoczęła się w 2005 roku – produkcja trwała do 2014 roku. W ofercie znalazł się wariant trzy i pięciodrzwiowy. Dla optymalizacji kosztów produkcji pokrywę bagażnika w całości wykonano ze szkła, po jej otwarciu zyskujemy dostęp do 139-litrowego schowka. Kolejnym punktem oszczędności są połacie gołej blachy w kabinie – rzecz zupełnie normalna w klasie budżetowej.

Citroën C1 i pół miliona kilometrów na liczniku. „To jest prawdziwa ekologia!”1310 4 Wiadomości

Citroën C1 – prosty, ale solidny

Tworzywa zastosowane w kabinie są oczywiście twarde i podatne na zarysowania, fotele przednie są płaskie i w żaden sposób nie wyprofilowane – w mieście to jednak absolutnie nie przeszkadza. Bez względu na wariant nadwozia, przestrzeni na tylnej kanapie nie ma zbyt wiele, względnie wygodnie usiądą tam tylko osoby o wzroście do 170 cm.

Na rynku wtórnym znajdziemy mnóstwo egzemplarz pozbawionych wszelkich dodatków, bądź sztuki z manualną klimatyzacją, radiem, obrotomierzem, elektrycznie sterowanymi szybami przednimi. Trzon oferty jednostek napędowych stanowią 2 propozycje.1310 Wiadomości

Propozycją dla oszczędnych jest diesel opracowany przez inżynierów koncernu PSA – 1.4 HDi generujący 54 KM. Jest to jednostka pozbawiona dwumasowego koła zamachowego, filtra cząstek stałych i turbosprężarki ze zmienną geometrią łopat. Niemniej jednak po latach musimy być gotowi na regenerację układu wtryskowego i turbosprężarki.

W pełni sprawny małolitrażowy diesel w mieści zadowala się 6-6,5 litrami oleju napędowego, natomiast poza miastem z łatwością zamkniemy się w 4 litrach na sto kilometrów – wynik godny podziwu. Znacznie popularniejszą alternatywą jest silnik benzynowy 1.0 12V o wystarczającej mocy 68 KM. Ta trzycylindrowa konstrukcja jest dziełem inżynierów Toyoty, słynie z bezawaryjności i wciąż niskiego spalania.

Warto przeczytać!

peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

2025-11-15
citroen traction avant v6 Wiadomości

Jak przyspieszał i ile palił Citroën Traction Avant V6 LA 15 CV?

2025-11-15

Peugeot 204 Fourgonnette i pół tony ładowności: mały dostawczak, który wyprzedził swoje czasy

2025-11-15

Nowy Citroën C5 Aircross, Opel Grandland i Dacia Bigster walczą o litewski tytuł „Samochodu roku”

2025-11-15

Czy Citroën C5 X jest wart uwagi? „Stawia komfort na szczycie listy priorytetów”

A może Citroën C5?

Z drugiej jednak strony, gros kierowców wychodzi z założenia, że życie jest za krótkie na jazdę nudnym pozbawionym charakteru samochodem. Z budżetem 10 tysięcy złotych równie dobrze znajdziemy Citroëna C5 I odsłony. Nietuzinkowy przedstawiciel segmentu D produkowany był od 2001 do 2008 roku, przechodząc w tym czasie jeden symboliczny lifting w 2004 roku. Obłe nadwozie oferowano w dwóch wersjach – liftback i kombi. Zwłaszcza kombi imponuje pojemnością bagażnika i przestronnością kabiny.1310 1 Wiadomości

Na rynku wciąż znajdziemy egzemplarze które są wolne od korozji, niestety równie często trafimy na C5 które mimo braku wypadkowej przeszłości są poważnie zaatakowane przez korozję – o tym należy szczególnie pamiętać, bowiem naprawy blacharskie z dziecinną łatwością przekroczą wielokrotnie wartość C5. Wnętrze w komfortowych warunkach ugości cztery dorosłe osoby. Fotele jak i kanapa są obszerne i miękkie. Tekstylia są przyjemnie w dotyku i wytrzymałe.

Komfort i bogate wyposażenie

Wybierając Citroëna C5 pierwszej generacji mamy niemal pewność, że dostaniemy do dyspozycji bogate wyposażenie. Możemy liczyć na dwustrefową automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, tempomat, skórzaną tapicerkę, fabryczne radio z CD i oczywiście hydropneumatyczne zawieszenie. Mimo obaw sceptyków, układ hydrauliczny, jeśli był przez poprzednich właścicieli regularnie serwisowany nie sprawia problemów. Dopiero doprowadzenie hydrauliki po latach zaniedbań do stanu używalności może być bardzo kosztowną inwestycją. Najtrudniejsze będzie jednak znalezienie mechanika, który faktycznie potrafi obsługiwać dzieło inżynierów Citroena.1310 2 Wiadomości

Mając na uwadze możliwie niskie koszty serwisowe winniśmy skupić się na czterocylindrowych silnikach benzynowych: 1.8 16V o mocy 116-125 KM i 2.0 16V 136-140 KM. Każdy z nich dysponuje paskiem rozrządu i wielopunktowym wtryskiem paliwa – wzorowo współpracuje z sekwencyjną instalacją gazową. Flagowy wariant 3.0 V6 207 KM dziś jest już propozycją raczej dla entuzjastów marki gotowych na niemałe wydatki. Również zakup leciwego diesla, mimo dobrej renomy, jest pomysłem nader ryzykownym.

Citroën C5 X w polskich salonach. Cena, wersje wyposażenie


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1310 Wiadomości1310 1 Wiadomości1310 2 Wiadomości1310 3 Wiadomości1310 Wiadomości1310 4 WiadomościCitroen C5 i C1
3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotCitroenC1używaneC5107
Udostepnij251Tweet157Udostepnij44
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    2964 udostępnienia
    Udostepnij 1186 Tweet 741
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2031 udostępnienia
    Udostepnij 812 Tweet 508
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1097 udostępnienia
    Udostepnij 439 Tweet 274
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6434 udostępnienia
    Udostepnij 2574 Tweet 1609

Testy samochodów

renault rafale 1 scaled Wiadomości
Testy

Test: Nowy Renault Rafale 300 KM Plug-in 4×4: Flagowy SUV z francuskim charakterem

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-04
IMG 6196 scaled Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway 0,9 TCe 90 KM – czy niska cena wybacza wszystko? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-02-13
IMG 1196 Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur dCi 110 KM – najpiękniejszy samochód w swojej klasie? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-11-30
Jeep Grand Cherokee 4xe Summit Reserve 381 KM 001 Wiadomości
Testy

Test: Jeep Grand Cherokee 4xe Summit Reserve 381 KM

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-03-01
06 Peugeot 208 GTi w naszym teście Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 GTi 1.6 THP 200 KM – hot hatch, który jest zbyt szybki na nasze drogi. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-07-12

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?
  • E D - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?
  • Roman - DS N°7 – nowy rozdział francuskiej elegancji. Nadchodzi najważniejszy model DS Automobiles w 2026 roku

Zobacz też

Peugeot na Classic Days w Niemczech

Peugeot Rifter – ceny modelu we Francji

Citroën C4 z zaskakująco wysokim wynikiem sprzedaży w 2022 r. Najpopularniejszy francuski kompakt

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz